Mullahan on nyt tässä työpöytä ihan sekaisin
tässä. Kaikenlaista paperia pitkin pöytää. Mitäs mää nyt tässä näille sitten teen? Olisko tää pikapalaverin paikka vai mitenkäs tässä nyt edetään?
Kommentit (7)
Aloita poistamalla kaikki turha. Käsittele tulevat paperit välittömästi ja päätä heti, mihin paperi (tai sähköposti) kuuluu: Roskikseen, mappiin vai tekemättömiin töihin.
Jos tekemättömien töiden laatikko alkaa täyttyä, lopeta av:lla roikkuminen ja varaa pari tuntia aikaa asioisden käsittelyyn.
Hätätapauksessa sinun on suljettava tietokone täksi ajaksi.
että mamma ei saa enää roikkua av:lla kesken työpäivän? Sen takiako ne paperit siihen sitten kasaantuu? Nyt olet kuule ap asian ytimessä. Pidä siitä kiinni!
Pitääkö niille tekemättömille töille olla oikeen oma laatikko? Käykö siwan banaanilaatikko?
Mulla on niitä käsittelemättömiä papereita ympäri huonetta epämääräisissä pinoissa.
Aloita poistamalla kaikki turha. Käsittele tulevat paperit välittömästi ja päätä heti, mihin paperi (tai sähköposti) kuuluu: Roskikseen, mappiin vai tekemättömiin töihin.
Jos tekemättömien töiden laatikko alkaa täyttyä, lopeta av:lla roikkuminen ja varaa pari tuntia aikaa asioisden käsittelyyn.
Hätätapauksessa sinun on suljettava tietokone täksi ajaksi.
lappasin kaikki paperit yhteen pinoon ja lähdin kahville. Onko hyvä ratkaisu?
Ja miksi kaikki tuo koko ajan lisää paperia? Eikö ne näe, että hukun kohta niihin.
En oikeesti tiedä mihin niistä pitäisi tarttua kun kaikki on yhtä kiireellisiä vielä. Ja hukassakin ne on kun jos mapitan niitä niin sitten ne hautautuu sinne mappeihin eikä kukaan ikinä löydä niitä epämääräisiä muistioita ja muita.
Taidan lähtee kahveelle kans. Onneksi on perjantai.
Itse olen ottanut tavaksi listata viikon alussa viikon työt paperille ja sen jälkeen hahmotella joka päivän kohdalle mitä aion tehdä. Ja koen, että on tärkeää myös päästä viivaamaan yli, että näen mitä on tullut jo tehdyksi. Purkaa stressiä hyvin tällainen systeemi, ei ole niin kaoottinen olo, vaikka onkin paljon hommia.