Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman ehkäisyä vakituisessa parisuhteessa

Vierailija
07.03.2012 |

Olen siis minä... 3 lapsen äiti, nuorin nyt 1v2kk enkä ole hommannut vielä mitään ehkäisyä. En halua mitään hormoneja (tulen hulluksi niistä). Heti oli lääkäri jälkitarkastuksessa tyrkyttämässä hormonikierukkaa, hyi. Mies ei halua käyttää kumia. Ei meillä kyllä ole seksiäkään kuin kerran-pari kuussa (eli ns. varmoina päivinä, uskon tuntevani oman kiertoni). Enkä enempää just nyt kaipaakaan. Eikä kai mieskään (?). Lisää lapsia ei ole suunnitelmissa, ikää on jo sen verran.

Onko muita yhtä "outoja"?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toitottaa suureen ääneen, miten ei halua enempää lapsia, mutta kun voi voi kun ei oikein mikään ehkäisykään miellytä ja sitten onkin joka kerta yhtä suuri YLLÄTYS, kun vauva onkin tulossa. Hupsis, nyt jo viidettä kertaa

Vierailija
2/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää aborttiaikaa ruveta varaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytössä keskeytetty yhdyntä ja hyvin toimi, kunnes päätettiin alkaa yrittää vauvaa. En tiedä, miten toimitaan kun vauva on syntynyt, varmaan pakko käyttää jotain etten vahingossa kuitenkin tule raskaaksi heti uudelleen. Hormonaalista ehkäisyä en minäkään halua, kondomeista ei kumpikaan tykkää.. mitähän sitä keksis.

Vierailija
4/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa sitten kun on miehelle helpompi tehdä. Mut se sitten jäi eräiden seikkojen takia... Raskaaksi ei voi tulla jos ei ole seksiäkään, eikö niin? Joo joo, ei siihen tarvi kuin yks kerta mutta meillä se kerta on ollu aina heti menkkojen loputtua niin että ovulaatioon on vielä pitkä aika. Tai sitten just ennen kun menkat taas pitäisi alkaa. Näin laskelmoitua tää meidän sexlife nykyään on :-(

Vierailija
5/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän tuon, mutta kai olette keskustelleet sen mahdollisuudesta. Jos aiotte tehdä sellaisen tapahtuessa abortin, tökkii pahasti, vaikken olekaan lähtökohtaisesti abortin vastustaja.

Riskin mieltävä ja sen toteutuessa valinnoistaan vastuunsa kantavan parin kohdalla en ymmärrä, miksei voisi tehdä noin.

Itse olen ollut hormoneitta pari vuotta, siitä lähtien kun aloimme toivoa lasta. Sitä ei ole vielä tullut, mutta ymmärrän haluttomuutesi hormoneihin. Me olemme keskustelleet, että kun ehkäisyä tarvitaan, sterilisaatio on todennäköisesti meille parhaiten sopiva vaihtoehto.

Vierailija
6/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ehkäisyttömyys on se syy, miksi teillä ei ole seksiä, niin ei tuo kuulosta kauhean mukavalta. Jos seksiä ei muutenkaan olisi, se ei kai juuri painaisi, mutta jos seksiä ei ole _koska_ ei haluta tulla raskaaksi eikä käyttää ehkäisyä, se kuulostaa aika takaperoiselta.

Kannattaisiko siitä vasektomiasta keskustella uudelleen?

t. Yllä vahinkoraskauden riskejä pohtinut

Vierailija
7/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei ole ehditty harrastaa niitä puuhia ollenkaan, enkä nyt ole halunnutkaan, koska en halua raskaaksi. Ikää on jo ihan tarpeeksi onneksi. Riskejä en ota eli kumit käyttöön, muuten ei onnistu

Vierailija
8/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua hormoneita, eikä me kumpikaan tykätä kumeista, mitähän sitä keksisi." Niin, tosiaan ne hormonittomat, luotettavat ja Suomessa helposti saatavilla olevat ehkäisykeinothan on edelleenkin kuparikierukka, kondomi ja sterilisaatio. Jos noista ei halua valita, täytyy tosiaan alkaa keksijäksi.

Mun mielestä tää on hyvin yksinkertainen asia, monelle tuntuu olevan vaikea ymmärtää.

Vierailija
9/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole sitä ehkäisyä niin ei uskalla... mutta toisaalta tätä kolmatta lasta "teimme" niin kauan ja vaikeuksien kautta että taisi vähän maku mennä koko petitouhuun. Että kerta kuussa on riittänyt mainiosti! Lisäksi illalla molemmat on niin puhki väsyneitä ettei huvita kuin nukkuminen. ap

Vierailija
10/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kaksi 10 ja 5 vuotiaat. Kuopus ei tullut ihan helpoimman kautta. Hormonaalista ehkäisyä en pysty käyttämään (kokeiltu melkein kaikki mahdolliset)

Käytössä keskeytetty yhdyntä ja seksiä harrastamme viikoittain. Ei olisi maailman loppu jos vahinko kävisi, mutta ei kyllä toivottavaakaan. Mies ei suostu Vasekstomiaan, koska kokee menettävänsä miehuutensa prosessissa.

Vierailija
11/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit itse mennä sterilisaatioon, jos mies ei suostu.

Meillä ei ole ehkäisty v. 2002 jälkeen, mutta tavoitteena onkin ollut kolmas lapsi. Lasta vaan ei ole kuulunut, ja kiertoni on lyhentynyt v. 2004 24-25 päivään. Erikoislääkäreille ei ole varaa, julkiselle meitä ei kai huolittaisi.

Nyt olen itse jo 42 v. ja on alkanut tuntua, että mun vauva-kuumeet on ohi. Mietin vaan, että pitäisikö piuhat poikkaista, vai mentäisiinkö tuurilla. Kun on sentään 10 vuotta mennyt ilman tärppiä. Katastrofi ei vauva olisi, mutta tossa 45+ iässä en enää siihen rupea.

Mutta ap, jos lisää lapsia ei ole suunnitelmissa, niin aika tyhmää on sun luottaa vaan tuuriin. Kohta olet paksuna taas. Siittiöt elää viikon, ja ovis voi olla milloin vaan. Se ei ole kello. Itsellä on käynyt esikoisesta tärppi mensuviikolla.

Vierailija
12/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä viddua!

Ihminen haluaa seksiä, mutta mikään ehkäisy ei käy eikä lapsikaan! Runkatkaa yhdessä, tuskin siitä tulee raskaaksi jos ite vetelet dildolla ja mies runkkaa ittensä!

Vierailija
13/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole sitä ehkäisyä niin ei uskalla... mutta toisaalta tätä kolmatta lasta "teimme" niin kauan ja vaikeuksien kautta että taisi vähän maku mennä koko petitouhuun. Että kerta kuussa on riittänyt mainiosti! Lisäksi illalla molemmat on niin puhki väsyneitä ettei huvita kuin nukkuminen. ap

Usein ihminen on "puhki" kun on tyytymätön johonkin. Seksi vapauttaa stressistä ja virkistää.

Tilanne voi olla, että on puhki KOSKA ei ole seksuaalista halukkuutta.

Vierailija
14/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita samanlaisessa tilanteessa olevia... ei mulla tässä ole mitään valittamista! Juu kyllä mä runkkaankin aina silloin tällöin mutta yksin, varmaan mieskin tekee samaa (ei olla juteltu asiasta koskaan). Vai onko teistä outoa ettei aviopari touhua yhdessä kovin usein? ap

Vierailija
15/15 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita samanlaisessa tilanteessa olevia... ei mulla tässä ole mitään valittamista! Juu kyllä mä runkkaankin aina silloin tällöin mutta yksin, varmaan mieskin tekee samaa (ei olla juteltu asiasta koskaan). Vai onko teistä outoa ettei aviopari touhua yhdessä kovin usein? ap

Kivempaa sekin on kaksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi