Muu perhe ulkoilemassa ja minä löhöän sohvalla, minkälainen äiti olen?
Lapset ja mies hiihtolomailee tämän viikon, itselläni loma jo pidetty aiemmin. Tänään vapaapäivä ja päätin vain olla koko päivän. Muu perhe lähti siis pulkkamäkeen ja hiihtämään, itse jäin kotiin. Ajattelin katsoa kohta leffan ja valmistaa sitten päivällisen. Nyt poden jo huonoa omaatuntoa päätöksestäni olla osallistumatta muun perheen kanssa ulkoiluun. Olenko huono äiti ja laiska ihminen?
Kommentit (11)
Ihan normaalia jos on väsynyt
Mutta varo jäämästä sinne sohvan pohjalle moneksi päiväksi ;)
Ei ole pelkoa, että jäisin sohvan pohjalle päiväkausiksi. Huomenna jo työpäivä ja illalla spinning-tunti :)
eli nauti siellä sohvalla ja lepää, kyllä sitä menoa ja perheen kanssa olemista taas sitten löytyy.
:)
Et ole huono äiti tai laiska! Kyllä sitä voi ottaa aikaa itselleenkin joskus.
Ihanaa löhöilyä sulle :-)
niin se pitää. Täällä toinen samalainen. :) Pakko levätä sillon kun siihen tulee mahollisuus.
Kaikki saa joskus maata - se on ihan terveellistä.
Meillä mies löhöää kotona kun minä ulkoilen lasten kanssa.
olen netissä, mies teki ruuat ja hoiti vauvaa.
Ihan kiva välillä näin päin! Alkuviikosta oli sanaharkkaa kun mies ollut aika laiska hoitamaan vauvaa ja minä siivonnut, pessyt pyykkejä, hoitanut vauvaa ja tehnyt ruuat perheelle. Taisi se palaute mennä miehelle perille, kun on ollut nyt aktiivisempi auttamaan ja osallistumaan kotitöihin ja vauvanhoitoon. Ja minä relaan sillä välin, kivasti saa netissä surffaillessa pääkopan ihan tyhjäksi, henkisesti on minulle välillä raskasta tuo vauvan 24/7 riippuvaisuus, vaikka niiin ihana ja rakas onkin. Ihanaa ja raskasta.
Minäkin kävin lapsena lähinnä isän kanssa hiihtämässä, äidin kanssa tehtiin sitten kotipihalla jotain. Enkä minäkään jaksa aina miehen lasten kanssa ulkoilla, inhoan sitä ulkona seisoskelua ja jäätymistä.
Käytännössä ainoa aika, jolloin olen kotona yksin, on silloin kun mies käy lasten kanssa ulkoilemassa. Niistä ajoista nautin kyllä ihan itsekkäästi, nauti sinäkin :-)
Mukavaa lomapäivää!