Minkä ikäisenä lapsenne nukkui omassa huoneessa
Minkä ikäisenä lapsenne siirtyi vanhempien vierestä/makkarista omaan huoneeseen/sisaruksen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan?
Kommentit (15)
meillä esikoinen siirrettiin 1v 1kk ja hienosti meni! Alkoi jopa paremmin nukkumaan siellä entä vanhempien makuuhuoneessa.
siirrettiin kun alkoi välillä kukkua pari tuntia 02-05 välillä, yövalvomiset loppuivat (suureksi hämmästykseksemme) kuin seinään.
tyttö on nyt 10kk ja heillä on isosiskon kanssa sängyt omassa makkarissaan. Molemmat nukahtaa sinne, mutta en saa pienempää nukkumaan omassaan aamuun asti. Herää viim. puolen yön aikaan ja haluaa viereen. Tähän asti olenkin ottanut sen viereen ja nukkuu aamuun asti heräämättä. Mietinkin, että onkohan se liian pieni, jos opettais nukkumaan omassaan aamuun asti esim. niin, että laitan vaan aina uudelleen pitkälleen ja silittelen itkun pois. Helpompi olisi itselle jos laittais suosiolla patjan tyttöjen makkariin niin ei tarvitsisi omasta makkarista aina juosta toiseen huoneeseen. Tottuuko lapsi sitten siihe, että äiti nukkuu patjalla pinniksen vieressä?
ap
Meni omaan huoneeseen kaksivuotiaana, hyvin meni siirto. Ongelmia tuli sitten kun vauva syntyi, eli itkuisuutta iltaisin, ja puoli vuottaa myöhemmin kun unitutti annettiin pois... Nuo itkukaudet kesti pari-kolme viikkoa ja siihen auttoi vain laulaminen ja iltasadut ja istuminen sängyn vierellä.
Siihen asti nukkui pinniksessä vanhempiensa makuuhuoneessa.
jos vaikka joku vastaisi kokemuksesta tuohon ap:n edelliseen kyssäriin eli siihen, kannattaako lapsia opettaa siihen että äiti nukkuu patjalla lasten makkarissa vai odotanko niin kauan, kunnes lapsi suostuu nukkumaan omassaan aamuun asti ilman varsinaisia yönukutuksia. Jotkut nukkuu jo ihan hyvin näin pienenä omassa huoneessaan, mutta ovatko nämä lapset jääneet sinne suosiolla ilman itkuja ja oletteko joutuneet yölläkin rauhoittelemaan ja nukuttamaan heitä, kun olisivat halunneet viereen?
Nyt on 9 ja pyrki ja pääsi just musiikkiluokalle.
On itsenäinen ja tasapainoinen, mutta ei pidä yksin nukkumisesta, siis ei pitänyt pienempänä, nyt kyllä.
No - mä oon 34 v ja tykkään vieläkin nukkua lähellä miestäni
Eli heti, kun on sairaalasta kotiuduttu.
Eli alle viikon ikäisenä.
menee joka ilta omaan huoneeseen nukkumaan, mutta hiippailee joka yö mun ja miehen väliin nukkumaan. On ajateltu, että kyllä se jossain vaiheessa alkaa ihan itsekseen nukkua koko yön omassa huoneessaan - tai ainakaan itse en ole kuullut yhdestäkään vaikkapa yläkouluikäisestä, joka haluaisi nukkua vanhempiensa välissä. Eli saa tulla meidän väliin nukkumaan ihan niin kauan, kuin itse haluaa.
Poikamme oli noin 3kk ikäinen. Ei ongelmaa. Hänen huoneensa on meidän makkarin vieressä.
Ajattelin nyt, että ehkä on liian pieni siihen, että väkisin nukutan hänet omaan sänkyyn. Eri asia olisi jos nukkuisi suosiolla läpi yön heräämättä, mutta meillä se omassa huoneessa nukkuminen tarkottaisi minulle sellaista yötä, että ravaisin siellä tunnin välein. Odottelen parempia aikoja ja sitä että lapsi vähän kasvaa. Tuntuu olevan päivälläkin minussa aika paljon kiinni kun minun kanssa on melkein sen 24/7. Vauvana nukkui mun vieressä kun halusi olla tissillä tunnin-kahden välein, ehkä se viereen pyrkiminen on niitä peruja. Ei minua sinänsä haittaa, vaikka ahdasta vähän onkin. Tällä järjestelyllä saadaan kuitenkin nukuttua koko perhe kaikista parhaiten. Ja tyttö kuitenkin nukahtaa omaan huoneeseen illalla suosiolla. Haen hänet sitten viereen kun herää ensimmäisen kerran eikä nukahda suosiolla.
Ajattelin nyt, että ehkä on liian pieni siihen, että väkisin nukutan hänet omaan sänkyyn. Eri asia olisi jos nukkuisi suosiolla läpi yön heräämättä, mutta meillä se omassa huoneessa nukkuminen tarkottaisi minulle sellaista yötä, että ravaisin siellä tunnin välein. Odottelen parempia aikoja ja sitä että lapsi vähän kasvaa. Tuntuu olevan päivälläkin minussa aika paljon kiinni kun minun kanssa on melkein sen 24/7. Vauvana nukkui mun vieressä kun halusi olla tissillä tunnin-kahden välein, ehkä se viereen pyrkiminen on niitä peruja. Ei minua sinänsä haittaa, vaikka ahdasta vähän onkin. Tällä järjestelyllä saadaan kuitenkin nukuttua koko perhe kaikista parhaiten. Ja tyttö kuitenkin nukahtaa omaan huoneeseen illalla suosiolla. Haen hänet sitten viereen kun herää ensimmäisen kerran eikä nukahda suosiolla.
10 kk ikäisellä vauvalla on eroahdistusvaihe menossa, joten minusta se ei ole hyvä ikä tehdä muutoksia nukkumisjärjestelyissä, jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.
tuli itsellekin hyvä olo tästä ratkaisusta.
11k iässä huomasin että nukuin paljon paremmin kun lapsi muutti viereen vieroitusaikana. En jaksanut pomppia ylhäällä koko yötä.
Meillä oli vuosia iso sänky vieressä kolmantena. Ei ahtautta eikä lapselle puutetta läheisyydestä. oli ainokainen.
Nyt tää 7kk on eri luonteinen. Voipi olla että viihtyy jo aiemmin omassa rauhassaan yön. nytkin nukkuu tyytyväisenä pinnasängyssään
ikäisenä. Hyvin meni.