Pettämisen jälkeen
Jos puolisonne on tahallaan ja tietoisesti tehnyt toisen naisen/miehen kanssa jotain, jonka on tiennyt satuttavan sinua, niin miten odotat hänen korjaavan tilannetta, jotta jatko avioliitossa olisi mahdollinen?
Kommentit (23)
Tuo onkin se toivo, johon itsekin ripustauduin, eli että kriisistä otettaisiin opiksi ja suhteesta saataisiin parempi, kuin ennen. Mutta mieheni ei tunnu tilaisuuteen tarttuvan, vaikka kuukaudet kuluvat.
Hienoa kuitenkin kuulla, että voi kuitenkin käydä hyvinkin.
Tietysti asiaa käytiin läpi (uudestaan ja uudestaan ja vielä vaan uudestaan) ja minä halusin pariterapiaan. Mutta miehellä ei ollut mitään vaatimuksia mulle. Ei ole halunnut tarkastaa puhelinta tai sähköpostia, olen saanut mennä ja tulla kuten ennenkin.
Toki se on ihan selvä, että luottamus ei ole ennallaan vielä, tapahtumasta vajaa vuosi.
Toisaalta en kyllä olisi ehkä mihinkään ehtoihin tai sääntöihin tai vaatimuksiin suostunutkaan. Tein virheen ja kaduin, mutta syyt jotka siihen johti ei olleet pelkästään minussa ja mieskin tämän tiedosti oikeastaan heti alkuun.
Ei vaatimuksia ja olisi mies saanut lähteä kävelemään jos olisi tehnyt mitään muuta kuin hyväksynyt tilanteen. Miehen vika siis kaiken kaikkiaan.
petti minua viime kesänä, ei seksiä (olen ollut yhteydessä tähän kenen kanssa petti), mutta yhdessä vietetty ilta ja sen jälkeen viestittelyä. Mun mittapuun mukaan tuokin on pettämistä. Vaikka mun mies on tosi huono puhumaan, mutta sain sen avautumaan sen verran kuin halusinkin. Mua ei syyttänyt tapahtuneesta kertaakaan, tajusi itsekin tehneensä todella väärin ja katui tekoaan todella kovin.
Mä olin aina ajatellut että pettämistä en anna ikinä anteeksi, alhaisin teko mitä puoliso voi toiselle tehdä. Mutta ei sitä voi tietää miten pettämiseen reagoi kun se omalle kohdalle tulee. Meillä kävi niin että kadoksissa ollut rakkaus roihahti uudelleen, kumpikin heräsi siihen että ei halua oikeasti menettää toista. Helppoa tämä ei todellakaan ole ollut, mustasukkaisuus puuskia tulee aika ajoin edelleen, harvemmin nykyään onneksi. Luottamuksen rakentaminen on pitkä prosessi, itse uskon että se ei tule koskaan olemään täysin sitä mitä se joskus oli, mutta ainakin lähelle siihen pääsen.
Mutta kaiken a ja o on puhuminen, puhuminen, puhuminen ja se että mies todellakin pyytää anteeksi. Ilman sitä mä olisin ottanut eron.