Onko oikeasti niin että mies
saa määrätä talossa kaiken? itellä meillä on sellanen tilanne et ihan sama mitä tee niin miehen hyväksyntä pitää olla.. vaikka itse käyn töissä ja tienaan rahani niin jos haluan jotain ostaa niin pitää mieheltä kysyä ensin lupa.. ja vastaus on aina et ei... ollaan oltu viis vuotta naimisissa ja kertakaan en ole tänä aikana mieheltä vastaukseksi saanu et kyllä! en edes sillo kun kysy on et lapselle pitäis vaatteita ostaa.. het niin kyllä alkaa pikku hiljaa v***ttaa..
Kommentit (8)
hanttiin, perustele oikeutesi. Sinulla on oikeus aikuisen atehdä omia päätöskiä.
t:mies
pitäis pakata tavarat ja häipyä.. sen verran päästä alkaa jo ottamaan... ja sit joshän itse jotain ostaa niin koskaan ei ole minulta kysyny... jos minä niin tekisin niin olis huutoa seuraavat kaks viikkoa...
AP
ja olen yrittäny perustella... mutta ei näytä sekään siihen jääräpäähän tehoavan.. saan ensin kaks viikkoa ruikuttaa ja kun ei periksi anna niin ite joutuu sit mykkäkoulua pitämään ja hyväksyyn miehen mielipiteen... niin kävi just tänäänkin..
AP
huutoa 2 viikkoa. Miehesi uskoo siihen että sinä oletat näin ja saa sinut valtaansa. Ala käyttää samoja keinoja jos asiallinen keskustelu ei auta.
ja ihan oikeasta mielenkiinnosta: Miksi menit naimisiin miehen kanssa, jonka kanssa et selvästikään ole tasavertainen? Kuuluuko jollain lailla miehen kulttuuriin (kansallisuus/uskonto/tms) ajatus siitä että nimenomaan mies olisi se joka päättää vai onko kyseessä vain henkilöstä jonka mielestä (sukupuolesta riippumatta) juuri HÄN saa päättää kaikista asioista?
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu tasavertaisuus eli se että yhdessä päätetään ja puolin ja toisin joustetaan jos ollaan jostain eri mieltä. Täytyy olla kykyä kompromisseihin ja siihen ettei aina vain toinen ole se joka antaa periksi. Meillä on yhteiset rahat ja periaatteessa toisen lupa isompiin ostoksiin tarvitaan, mutta tämä toimii puolin ja toisin eli myöskään mies ei ostele mitään isoja juttuja ellei olla yhtä mieltä siitä että se sopii.
jos aiot ostaa jotain? Mikset vain marssi kauppaan ja osta? Anna miehen huutaa, mitä sinä siitä välität? Ihme juntti äijä, pihalle tuollaiset. Kai sulla nyt hyvä ihminen on oma pankkikortti tai joku etkä käy miehen lompakolla?
saa vaatteita jos mies kieltää niiden ostamisen?
Kamalaa. Kyllä ihminen saa rahansa käyttää mihin tykkää, eikä toiselta pidä kysellä mitään lupia. Ei ole normaalia tuollainen.