Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YKSIN ollessa ajattelen VAIN negatiivisia juttuja

Vierailija
07.03.2012 |

Esim. muistelen virheitä mitä olen tehnyt, kauhistelen niitä mielessäni ja saatan oikein ruoskia itseäni lukemalla tahallani vaikka jotain nettikeskusteluja missä asiasta puhutaan.

Mistä voi johtua ja miten pääsen eroon tästä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan toistella jotakin lausetta mielessäni jonka olen sanonut jollekkin ja mietin että oliko ihan ok.

Yksinään tulee mietittyä kaikkia asioita.

Jos on joku asia pinnalla niin etin netistä kaikki mahdolliset ketjut joissa puhutaan siiitä

Vierailija
2/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. muistelen virheitä mitä olen tehnyt, kauhistelen niitä mielessäni ja saatan oikein ruoskia itseäni lukemalla tahallani vaikka jotain nettikeskusteluja missä asiasta puhutaan.

Sinun virheistäsi, vai teetkö itse aloituksia niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omia tekemisiään ja sanomisiaan miettii, varsinkin jos on tullut tehtyä jotain sopimatonta. Ja yksinäänhän ne ajatukset tuppaa tulemaan esiin kun ei ole juttukaveria. Helpottaako jos sanot asiat jollekin ääneen ja mietitte yhdessä, onko ne sellaisia asioita mitä kannattaa murehtia? Eri asia on sitten, että jumiiko niihin niin paljon, että arjen normaaliaskareet jää tekemättä, kyyhötät peiton alla itkien ja miettien miksi olet niin huono. Siinä tapauksessa kannattaisi hakea apua. Jokaisella ihmisellä pyörii kaikenlaisia ajatuksia pääkopassa ja omia tekemisiä onkin hyvä välillä analysoida; mitä tein väärin, mitä opin, mitä teen jatkossa toisin? Ehkä rakennat mietinnälläsi itsetuntoasi uudelleen? Et ole tyytyväinen tällä hetkellä itseesi ja mietit, miten voisit parantaa asioita jatkossa? Älä syyttele itseäsi kuitenkaan turhaan, jokainen möläyttää joskus jotain typerää, toiset enemmän toiset vähemmän. Älä rääkkää itseäsi, toimi jatkossa toisin ja unohda vanhat virheet. Isoissa virheissä ehkä auttaa anteeksipyytäminen?

Vierailija
4/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelemaan uusia tapoja ajatelle l. puhua itselleen. Tarvitset uusia ajatuspolkuja ollaksesi onnellisempi.

Olen käynyt sellaisen ryhmäterapian läpi ja kaivoin juuri esille siihen liittyvän kirjan, oman muistini virkistämiseksi. Alla linkki:

https://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9519458905

Vierailija
5/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin muutenkaan juuri ajattele positiivisia asioita. Ainoat iloiset ajatukset liittyvät mieheeni ja tulevaan vauvaani.

Vierailija
7/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy hakusanalla "Koffert, Depressiokoulu"

Vierailija
8/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/9 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että pohdin mitä virheitä itse olen tehnyt tai sanonut tyhmästi, pohdin tosi paljon itse kokemaani vääryyttä. Kyseessä on monesti naurettavan vanhat pikkuasiat, eli ei mitkään vakavat.

Olen harkinnut terapiaa, mutta en vielä mennyt. "Vaiva" ei haittaa elämääni, saan askareet ja työt tehtyä aivan normaalisti, mulla on normaalit ja hyvät ihmissuhteet jne. Arvelen että positiivista energiaani kuitenkin haaskautuu :( Haluaisin eroon tästä "ajattelupakosta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi