Meillä on nyt suuri riita kuukautisista ruokarahoista. Paljon olisi minimi?
Mies 83 kg + nainen 54 kg. Arvioikaa erikseen. Jos riita jatkuu niin kummallekin oma ruokatili. Muuta ei voi.
Kommentit (29)
kuka syö ja kuinka paljon, kuka maksaa?
Miten ruokajutut on nyt järjestetty, mitä muutosta toivotaan?
Eroa.
Tuollaiseen parisuhteeseen ei voi ainakaan lapsia tehdä!
pankaa perseet vastakkain ja kävelkää eri suuntiin.
sähkö, vesi, lämmitys..?
Mitä jos laitatte jääkaappiin omat hyllyt kummankin ruokatavaroille ja kumpikin ostaa omansa.
Siis mikä oli kysymys? Ilmeisesti noi painot liittyy asiaan, mutta miksi?
Minä ainakin syön enemmän kuin mieheni, vaikka minä painan 51kg, mieheni n.85kg. Ja vaikka menisi toisin päin, niin mitä siitä? Kaksi ihmistähän te olette ja toivottavasti ihan samanarvoisia? Eli mies ei toivottavasti päätä perheenne asioista enemmän, vaikka hänen osuus perheestänne on kiloissa mitattuna suurempi?
Kerrankin minun on jo pakko huudella provoa:)
että jos tuollaisesta riitelette, niin älkää ainakaan perhettä menkö perustamaan.
oikeasti teidän täytyy erotella ruokarahat noin niin ei kai painolla väliä ole vaan sillä, kuinka paljon kumpikin syö. Eli jos mies syö tuplat sinuun verrattuna, niin hän maksaa ruokalaskusta kaksi kolmasosaa.
Mä en osta enää kotiin mitään. Jos mun luokse tulee kylään niin saa tulla ruokakassi mukanaan. Täällä tarjotaan vaan puuroa tästä lähtien.
Mietin vain, että millä ruokabudgetilla 182+ senttinen mies selviää. Eipä taida "sossutasonen" raha riittää edes ruokaan, mutta mulla ei ole mitään yksityistä sossutoimistoa vähävaraisille ja nälkäisille miehille - ei ainakaan enää.
ja laskekaan mitä syömisenne maksaa.
minä painan 56kg, mieheni 80kg, lapsemme: 22kg, 20kg, 12kg ja 9 kg.
rahaa ruokaan, vaippoihin, shampooseen, puhdistusaineiseen, juomiin on 500 e kuussa.
Mut miten painotus? Mä 100 e ja mies 200 e?
Tuon 11 esimerkin muaan 2,5 €/kilo tulisi hinnaksi.
Tosin teillä ei vaippoja tms. Eli ehkä vaan 2,20?
Tosin teillä ei vaippoja tms. Eli ehkä vaan 2,20?
noin se taitaa mennä.
Siis annatteko kumpikin johonkin yhteiseen ruokasassaan rahaa? Vai saatko mieheltä jotain ruokarahaa, millä kokkaat?
Lisäksi vielä noi kuukautisista aiheutuvat kulut vai? Tarkoititko kuukausittaiset?
omiin ruokiin noin 150 euroa kuussa. Siis ihan pelkkään ruokaan, shampoot ja pesuaineet on erikseen. Tuohon kyllä sisältyy jonkin verran herkkuja ja turhuuksia, joten minimi voisi olla ehkä 100 euroa. Olen 50-kiloinen nainen.
Kannattaako tuollaisen kanssa edes olla?
raha kuluu joka tapauksessa...