Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolivalmisteista

Vierailija
06.03.2012 |

Käytättekö kaikki noita peruna-sipulisekoituksia ym? Aina kun täällä on ruokaohjeita, niissä näkyy noita valmispusseja. Oletteko testanneet miten nopeasti ja helposti vuuallisen perunoita kuorii ja siivuttaa?

Käyttääkö joku valmiita salaattipussejakin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ostaa sellainen sekoituspussi kuin 4-5 erilaista salaattiruukkua - ja luultavasti tulee halvemmaksikin. He-ma-pa-tyyppisiä juttuja ei käytetä, pakastettuja papuja kylläkin.

Lasketaanko muuten esim. tomaattimurska puolivalmisteeksi vai säilykkeeksi? Entä ne valmiit wokkivihannes-purkit?

Vierailija
2/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivutetaan, ja sipulit kuoritaan ja pilkotaan?

Kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta työpäivän jälkeen alkaa kuorimaan vuoallista perunoita, jos ne saa pussista kaatamalla. Viikonloppuna sitten kuoritaan

Vierailija
4/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arjessa, kun ruoan laittoon ei ole kauheasti aikaa. Viikonloppuisin laitan sitten ihan alusta alkaen.

Samoin käytän esim. pakasteessa olevia keittojuures pusseja keittoihin. Joskus ostan paistovalmiita sämpylöitä ja patonkeja. Ja valmista tomaattimurskaa käytän. Käytän myös Demi Glace kastikepojia esim. pataruoissa. Ja valmiit juustoraasteetkin helpottaa joskus arjen kiirettä.

Vierailija
5/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on edes mahdollinen säästö rahallisesti jos viipaloin perunan ja sipulin omin kätösin tai ostan valmiin perunasipulisekoituksen pakkasesta?

Vierailija
6/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä se johtuu, mutta vaikka jotkut valkosipuliperunat on itse kuorimalla ja siivuttamalla musta paremmat kuin niistä valmiista pusseista.

Tai kiusaus on itse alusta alkaen tehtynä parempaa kuin pussiperunoista.

Jos oikein hyvää haluaa tehdä, niin silloin en käytä puolivalmisteita.

t. 5

Vierailija
7/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen vuuallisen pottuja seuraavaksi päiväksi, niin laitan ne viileään veteen edellisenä päivänä tekovalmiiksi jos tiedän etten jaksa tai ei ole aikaa alkaa kuorimaan ja siivuttelemaan.

Vierailija
8/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se nyt isossa perheessä ihan niin järisyttävän nopeata ole.

Käytän usein aikani mielummin muuhun. Hintaa vertaan ajoittain ja varsinkin tarjouksista hankittaessa ei ero olekaan kovin suuri. Mietipä mikä osuus perunasta ja sipulista menee roskiin, kun kuorit?

Mitään pahaa en näe siinä, että hankkii kukkarolleen sopivia puhtaita ja terveellisiä raaka-aineita ruokaansa, olkoon vaikka valmispusseja.

Valmissalaattipusseihin mulla ei ole ollut varaa oikeastaan koskaan.

Vierailija
9/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen vuuallisen pottuja seuraavaksi päiväksi, niin laitan ne viileään veteen edellisenä päivänä tekovalmiiksi jos tiedän etten jaksa tai ei ole aikaa alkaa kuorimaan ja siivuttelemaan.

päivänä mitä teen ruoaksi, mitä sattuu kaupasta käteen tarttumaan.

Vierailija
10/47 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 500g pussi perunasipulisekoitusta? Osaako joku niitä käyttävä vastata. Teen itse aina kaiken ruoan alusta loppuun, mikä vain mahdollista. Olisi kiva verrata hintaa.

Laskin, että kilo perunoita, 200g sipulia ja 2-3 desiä maitokermaa maksaa yhteensä n. 50 senttiä kun teen itse.

ruokakerma purkkikin maksaa jo enempi kuin sun koko hintas. Samoin kilo perunoita.

Kaikilla meillä ei ole omaa perunamaata, sipulipenkkiä eikä navettaa lehmineen.

Vierailija
11/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hidas ja laiska pesemään, kuorimaan ja pilkkomaan, että käytän valmiita.

Kokonaisia perunoita ei meillä ole kaapissa aina, mutta pakasteessa noi kivasti säilyy siihen asti, että tulee tehtyä perunaruokaa.

Vierailija
12/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän jopa sitä pakasteessa olevaa sipulisilppuakin ruuanlaitossa. Ja vain ja ainoastaan siksi, että vihaan sipulin kuorimista ja pilkkomista. :D Se on niin kätevää hurauttaa suoraan pannulle sieltä..

Vierailija
13/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehden on tosiaan ensinnäkin huomattavasti parempi maku. Ja ei mulla ainakaan vuualliseen mene kuin ehkä kymmenisen minuuttia, joka on pieni aika siihen nähden että tosiaan on paremman makuista, halvempaa, ja tietää ainakin mitä syö.

Ja sille joka on hidas pesemään ja pilkkomaan, harjoittelulla se nopeutuu!

Vierailija
14/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiista parunasuikaleista ja muista pakasteista joita saa valmiina?

Mä olen ajatellut että sitä peruna-sipulisekoitusta voi käyttää ainoastaan erilaisiin kiusauksiin joista en pidä (no janssoninkiusaus menee) mutta esim. kinkkukiusaus jää aina vetiseksi.

Jotain eriliasta siis kuin kinkkukiusaus...

Tarvitsen vinkkejä mitä noista voi tehdä?

Vierailija
15/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehden on tosiaan ensinnäkin huomattavasti parempi maku. Ja ei mulla ainakaan vuualliseen mene kuin ehkä kymmenisen minuuttia, joka on pieni aika siihen nähden että tosiaan on paremman makuista, halvempaa, ja tietää ainakin mitä syö. Ja sille joka on hidas pesemään ja pilkkomaan, harjoittelulla se nopeutuu!

Harjoittele vaan jos huvittaa, mä ostan niitä edelleenkin silloin kun siltä tuntuu

Vierailija
16/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehden on tosiaan ensinnäkin huomattavasti parempi maku. Ja ei mulla ainakaan vuualliseen mene kuin ehkä kymmenisen minuuttia, joka on pieni aika siihen nähden että tosiaan on paremman makuista, halvempaa, ja tietää ainakin mitä syö. Ja sille joka on hidas pesemään ja pilkkomaan, harjoittelulla se nopeutuu!

Harjoittele vaan jos huvittaa, mä ostan niitä edelleenkin silloin kun siltä tuntuu

on kaupassa myynnissä paljon muutakin älytöntä.

Ihmettelen vain miten laiska ihminen voi olla ettei edes perunoita jaksa kuoria ja pilkkoa.

Vierailija
17/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaupassa myynnissä paljon muutakin älytöntä. Ihmettelen vain miten laiska ihminen voi olla ettei edes perunoita jaksa kuoria ja pilkkoa.

oudolta, kun vertaa vaikka tupakkaan.

Vierailija
18/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaupassa myynnissä paljon muutakin älytöntä. Ihmettelen vain miten laiska ihminen voi olla ettei edes perunoita jaksa kuoria ja pilkkoa.

sä voit sitten olla laiska jossain muussa asiassa

Vierailija
19/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea logiikka hakea joku vielä huonompi tuote ja verrata siihen...

Eikä se mua haittaa, ihmettelen vain aikani kuluksi :)

Vierailija
20/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea logiikka hakea joku vielä huonompi tuote ja verrata siihen... Eikä se mua haittaa, ihmettelen vain aikani kuluksi :)

Arjessa nopeúttava asia, joka nyt ei mielestäni ole huono asia