Miehen mielestä kaikki kotityöt on helppoja
mutta ei silti koskaan tee niitä. Ihmettelee kun listailen että olen pessyt kolme koneellista pyykkiä siivonnut keittiön, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen, imuroinut. Sanoo että noihin menee vaan 5min.
Miksköhän mulla menee sitten vaikka tuntikin noiden hommien tekemiseen? Pyykit paikoilleen ja ripustaminen. Olen itse vielä tosi lyhyt eli ripustaminen narulle ei ole mitään helppoa.
Miten saisin taottua sille päähän että mua ainakin rasittaa kotityöt.
Kommentit (46)
Sinäkö sitten sen yksinään määrittelet, että kotityöt ovat raskaita, koske ne rasittavat sinua, mutta ei miestäsi.
kai ne nyt herranen aika rasita sitä miestä jos se ei niitä tee!!! Oletko vähän yksinkertainen :O
Ja jos se tekee ne 5 minuutissa niin eihän nyt siitäkään rasitu.
Vaan eipä taida tehdä.
tuon listan johon merkitään kotityöt
ap
miehen pyykkien pesun. Viikon päästä lopetat herran jälkien siivoamisen. Siitä se lähtee.
Jos et halua olla aliarvostettu piika.
Taitaa olla asennekysymys...
Ei ne minustrakaan ihan valtavan rasittavia ole, varsinkaan kun kahteen pekkaan tehdään ilman hampaiden kiristelyä, osana normaalia arkea ja elämää
Pyykkä pesee se joka ehtii, tiskikoneen täyttö hyvin helppo homma (Kaikki laittaa sinne astiat kun on syönyt).
koska työn _puutekin_ voi olla stressaavaa.
Mutta se, että täysin kuormittamaton työ tulee 99 kertaa tehdyksi toisen talouden aikuisen toimesta ja 1 kertaa sen toisen toimesta on epäoikeudenmukaista ja typerää, jos kumpikaan osapuoli ei näistä hommista erityisesti pidä.
Joko jaatte hommat tasan tai sitten alennatte vaatimustasoa. Me ollaan tehty jälkimmäinen. Jos ei perheen kolmea herraa yhtään haittaa se, että kaikki sukkansa ovat sängyn alla sukkien hautausmaalla mytyssä, niin ei haittaa minuakaan. Omat sukkani eivät sitä nimittäin ole.
Mihin teidän omat 15-vuotiaanne tänään pystyisivät?
Asunto pysyisi lämpimänä, jos olisi kaukolämpö tai sähkölämmitys. Kuinka moni saisi itse omin voimin polttopuita metsästä? Tai kuinka moni osaisi vaihtaa sulakkeen, jos se palaisi?
Meillä on maatila, jossa perheen 15-vuotias voi olla lomittajana. Onnistuu puunajo, mutta kaatamaan ei ole laitettu. Toisaalta vaatii työtä, tuskaa, kovaa ääntä ja sellaista, jotta saa jälkikasvunsa edes kantamaan puita liiteristä sisään.
Kuinka moni 15-vuotias saisi kunnollista ruokaa itselleen ja tarvittaessa muillekin?
Nuoremmassa sukupolvessa on edeltäjäänsä verrattuna se etu, että ei ole eroteltu tarkkaan miesten ja naisten töitä, vaan molempia joudutaan tekemään. Minkäs ikäinen aloittaja ja hänen miehensä olivatkaan? Minusta tuntuu siltä, että työnjaossa on yksi "kadotettu sukupolvi" eli nyt noin 30-vuotialla on samanlainen sukupuoleen perustuva työnjako kuin heidän isovanhemmillaan muinoin oli olosuhteitten pakosta. Nykyisillä viisikymppisillä sen sijaan on tasa-arvoisempaa, ainakin periaatteessa vaikka ei ehkä aina käytännössä.