Onko mielestäsi pienikokoinen nainen = laiha nainen?
Minun mielestäni pienikokoinen nainen on jotain muuta. Ja sellaisia on. Mutta 170 ja plussat päälle, jolla on anoreksia tms ei ole pienikokoinen nainen. Isona hän oletettavasti lihoo suurikokoiseksi naiseksi.
Olen ollut havaitsevanina, että todella laihat nuoret ovatkin sitten aika läskejä aikuisina. Mutta sellaiset jotka ovat jotain tommoisia enemmän "normaaleja" pysyvät sellaisina aina. Olisko salaisuus ruokailutottumukset?
Kommentit (3)
Tuo on alkavan anoreksian oire, kun halutaan olla langanlaihoja.
Kun itse oli nuori niin luokkatoverit juoksivat välkkärillä karkki ja leivoskauppaan ja niitä leivoksia meni kurkusta alas usein enemmän kuin kaksi ja karkkia ja limpsaa päälle...
Minä hieman pulska en ostanut ainuttakaan leivosta enkä karkkia. (Enkä minulla ei ollut rahaakaan), mutta ei olisi tullut mieleenikään panna tommoisia määriä kurkusta alas ja tommoista roskaa.
Minua sanotaan usein pieneksi, vaikka olen ihan keskipituinen, mutta siro. Itse en pidä pituisiani pieninä.
Siro ja hoikka olen olen ollut aina, ihan tikkulaiha en. Tuntemani ylipainoiset ovat olleet pyöreitä jo nuorena ja ne laihat nuoret ei ole isoja edelleenkään (kolmekymppisinä).
Omassakin perheessä on alle 160-senttisiä, mutta ei heitäkään voi "pienikokoisina" pitää, jos painoa on lähemmäs 100 kg.
Voi olla, että nuorena laiha "käyttää" ravinnon jotenkin tehokkaammin ja lihoo vanhempana. Usein ne nuorena hoikat syövät todella vähän. Enemmän syövät hoikat eivät liho yhtä helposti.