Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko miehen työn vuoksi maahan josta et ole kiinnostunut?

Vierailija
05.03.2012 |

Mun pitäisi ottaa tähän kantaa. Mies kiinnostunut duunista maassa, joka ei ole mun muuttolistalla kovin korkealla. Kielikin on sellainen, että koko perhe (kaksi pientä lasta) oltaisiin täysin ummikoita. Enkulla ei taida pärjätä siellä. Mies kuitenkin haluaisi lähteä, työ kiinnostaa häntä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ulkomaankomennuksilla tienaa älyttömästi, joten lähtisin vaikkei niin kiinnostaisikaan. kielen voi aina opetella paikan päällä.

Vierailija
2/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä, niin mikä ettei. Kaikki expattisopimukset lukisin kuitenkin tarkkaan, että tietäisin, mihin sitoudumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin maasta.

Vierailija
4/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkäksi aikaa? Olisitko sen ajan vain hoitovapaalla ja voisit palata Suomeen takaisin töihin? Vaikka maa ja kieli ei kiinnostaisi, olisivatko ne kuitenkin hyödyllisiä kieliä, nk. maailman kieliä? Liittyykö maahan turvallisuusriskejä? Onko elämä siellä kovin rajoitettua?

Ihan mahdoton tietenkin vastata noiden antamiesi tietojen pohjalta. Minä haluaisin lähteä ulkomaille ylipäätään, joten varmaan lähtisin, jos edes tärkeimmät asiat olisi kunnossa. Tuo kieliasia ei minua huoleta, mutta yleinen turvallisuus. Eli summa summarum, voisin lähteäkin - tai sitten ei!

Vierailija
5/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei miehesi ole lennonjohtaja ja matkalla Dubaihin töihin...

Tavalliset insinöörit selviää komennuspalkoilla, mutta ei se ihan halpaakaan ole asua toisessa maassa ja kulttuurissa. Tulee helposti käytyä ja nähtyä ja kulutettua enemmän kuin kotimaassa. Mikä onkin ihan järkevää kuin lähteä nuukailemaan.

Vierailija
6/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole erityisen vaarallinen maa, niin ilman muuta lähtisin. Ne -- ulkomailla asumiset -- ovat korvaamattomia kokemuksia niin lapsille kuin teille aikuisillekin. Upeita elämänkokemuksia -- hyvässä ja pahassa :)

Vierailija
7/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, esim. lasten koulut, vuokrat yms maksetaan, joten sitä rahaa jää säästöön muutenkin kuin vain päivärahat.

Vierailija
8/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis olisi, mutta firmat eivät sellaisia tarjoa. Minusta suurin osa lähtijöistä yritetään ottaa paikallisilla soppareilla, jolloin palkkakin on paljon huonompi.

Vierailija
9/9 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika olisi kai 1-2 vuotta. Mä olisin sen ajan palkattomalla vapaalla. Taloudellisesti ei siis järkevää, koska miehen palkka ei nousisi vastaavaa summaa. Rahapuoli ei haittaisi mua, en ole niin "rahaihmisiä".

Tavallaan olen kiinnostunut kaikista kulttuureista ja maista, mutta tavallaan tämä maa ei ole yhtään houkutteleva. Mahdollisesta kielitaidon karttumisesta ei olisi jatkossa juurikaan hyötyä. Maa on melko turvallinen. Ei Suomen tasoa, mutta ei tarvitsisi neljä seinän sisälläkään olla miehen ollessa töissä.

Ap