Te joille on laitettu hammasimplantti (ruuviosa), kauanko kipu kesti?
Eli siis montako päivää särkyä riitti toimenpiteen jälkeen?
Entä oliko puutumisen tunnetta kasvoissa?
Kommentit (29)
Mulla ei tullut koskaan mitään kipua. Eikä tullut puutumisen tunnetta kasvoissa. Jos tuollaista on, niin kuulostaa melkein siltä, että implantti on osunut hermoon.
Hermosärystäkin on valitettavasti kasvoissa kokemusta... Mutta ei implantin yhteydessä. Harkitsen kyllä 100x ennen kuin toisen implantin otan, kun on tullut tuosta hermosärystä kokemusta.
minulle laitettiin 1.5v sitten 2imp.vierekkäisiin hampaisiin eli alas ihan taakse ja olen oikeasti hammaslääk.pelkoinen ollu koko elämäni ajan. Mutta minulla oli suomen kokenein suukirurgi juha paatsamo joka teki toimenpiteen ja ei ollut epämiellytävä ja särkylääkettä söin pari pvää.ei mitään särkyä ym.sanoi että oli helppo paikka laittaa ja leukaluu oli hyvin parantunut pahasta tulehduksesta miksi hampaat oli poistettavamutta olen nänyt erään hlö jolla oli paikkaa jouduttu tekemään yläriviin ja oli silmän alta turvonnut ja musta!
Miten miehenne on suostunut suutelemaan teitä kun hampaanne on mätiä
mutta en sitten uskaltanutkaan, kun yksi lääkäri sanoi, että siinä voi jäädä hermosärky loppuiäksi. Nyt sitten mietin menenkö vai en.
Mun implantti asennettiin, koska menetin kaksi hammasta onnettomuudessa. Yhtään paikkaa tms ei ole.
kruunuja ei viellä. Kipua ei ollut yhtään. Sain vahvoja särkylääkkeitä mukaan, mutta en tarviinnut niitä, kun ei särkenyt yhtään eikä mitään muitakaan oireita. Se on siis todella yksilöllistä.
Minulla ei ole ollut yhtäkään reikää.
ihan sellaisenaan?
t. se, joka menossa tänään
Kolme ja puoli kuukautta kesti hermosärky, koska leukaluu tulehtui. Vieläkin on kahden euron kolikon kokoinen tunnoton läntti naamassa, implanttiasennuksesta on seitsemän vuotta. Mutta tapaukseni lienee harvinainen.
Siellähän otetaan röntgenikuvat ja 3D:t ym.
ei ollut juuri kipuja. En muista puutumista.
Itse sain implanttini tällä viikolla, yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Toimenpide oli yllättävän nopeasti ohi, ei sattunut mutta tuntui ja kuului tietenkin. Kitalakipuudutus ja se luun poraamisen ääni tuossa ehkä pahimpia, mutta niistäkin selvis. Hampaan poistosta siis kulunut 3,5kk, ja nyt ruuvi paikoillaan. Kipua kestänyt nyt 3 päivää, buranaa ja antibioottia vedellyt ja tuntuu jo paremmalta päivä päivältä, ei satu koko ajan. Ylähuuli turvonnut, näytän hamsterilta ja syöminen vaikeeta, nyt vaan odotellaan tikkienpoistoa. Mustelmia tai puutumista ei ole tullut ja toivottavasti ei tulekaan.
Helmikuussa pannaan sitten se väliosa ja maaliskuussa saan hampaan siihen. Siihen saakka mennään tuolla väliaikaisella yhden hampaan proteesilla, joka tukeutuu kitalakeen. Tuohon proteesiin on nyt viha-rakkaus-suhde, kun tuntuu vieläkin oudolta syöminen ja puhuminen sen kanssa mutta kun ilmankaan ei voi ihmisten ilmoilla olla.
Mulle sanottiin että implantti tulee maksamaan noin 1500-2000e, lisäluuta ei tuossa ruuvin laitossa tarvittu vaan luu saatiin siitä poratusta kuopasta, niin ehkä pääsen halvemmalla.
Mulla ei kestänyt säryt kun viikon verran, siitäkin selvittiin hyvin perusburanalla. Todella yksilöllistä näyttää olevan
Kävin smiledesignilla pasilassa http://www.smiledesign.fi/smiledesign/palvelut/hammasimplantit
Mulla hammaspoistettu leikkaamalla,luusiirrettä hieman lisätty.Toimenpide meni hyvin.Seuraavana aamuna kestäen viikonpäivät runsasta turvotusta,kipua poskella jossa leukaluunnivelessä kulumista.Pallonivel jo kauan sitten suoristunut pahan purentavirheen ansiosta.Kipua ollut kautta aikojen välillä.Olen vähän miettinyt olisiko pitänyt jättää tällainen jo huono leukaluu rauhaan toimenpiteiltä.Herkästi tulee kovaa hermosärkyä pienemmistäkin.Onko kokemusta muilla?
huomenna menen leukaluun poraukseen ja implantti tulee alas-eteen.
mutta en sitten uskaltanutkaan, kun yksi lääkäri sanoi, että siinä voi jäädä hermosärky loppuiäksi. Nyt sitten mietin menenkö vai en.
ja nyt tuli kova särky...toki välillä tuntuu että särkee ihan joku muu hammas kuin tuo reikä....onko muilla ollut?
Hei!
Minulle erittäin kokenut kirurgi laittoi Straumannin implanttiruuvin yli vuosi sitten ja hammaskruunun sain 10 kk sitten. Kaikki meni todella hyvin ja ongelmitta, MUTTA nyt olen aivan ihmeissäni. Siinä keinohampaassa tuntuu kipua, joka siis ei pitäisi olla edes kai mahdollista. Välillä kävellessä ja hyppiessä tärähdys tuntuu hampaassa tai hampaan kohdalla luussa paremminkin pahalta.
Mistä voisi olla kyse=? Poski on myös vähän kipeä ja puutunutkin osin. On kyllä nuhaakin, joten mietin, olisiko poskiontelotulehdus, joka jotenkin ihmeellisesti vaikuttaisi tuohon keinohammasjuureen ja sitä kautta aiheuttaisi kivun tunteen, joka siis on tietty leukaluussa, mutta tuntuu olisi hampaassa.
Kertokaa kokemuksia/ tietoa, jos teillä tämän kaltaisesta on. Kiitos paljon. Menen parin päivän kuluttua lääkäriin.
Minulla ei ollut minkäänlaista särkyä toimenpiteen jälkeen.
Implanttiruuvi on pysynyt tukevasti paikoillaan jo useamman vuoden, enkä ole katunut sen laitattamista sekuntiakaan.
Kolme ja puoli kuukautta kesti hermosärky, koska leukaluu tulehtui. Vieläkin on kahden euron kolikon kokoinen tunnoton läntti naamassa, implanttiasennuksesta on seitsemän vuotta.
Mutta tapaukseni lienee harvinainen.