Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte koiralle,

Vierailija
05.03.2012 |

joka puree ja hyppii?

Mulla on 3 vuotias isohko uroskoira, jota on koulutettu pennusta saakka. On käyty koirakouluakin.

Alusta saakka tykkäs purra kaikkea mahdollista ja aika paljon tuhos tavaroita. Ollaan alusta saakka johdonmukaisesti kielletty eikä enää pahemmin syökään mitään ylimääräistä. Joskus jotkut kengät ovat olleet liian vastustamattomai, mutta nykyään tosi harvoin.

Lapset ovat olleet koulutuksessa alusta saakka mukana, mutta koira on todella jääräpää ja vaikka mä ruokin, koulutan ja hoidan koiran eikä mieheni tee sen kanssa oikein mitään, niin mies on aivan selvästi ainoa joka on koiralle pomo.

Tämä koira ei ole ainoani, eikä edes roduiltaa pahin, mutta silti tuntuu ettei tästä tule mitään. Kun me aikuiset olemme töissä ja jos on pakkasta niin paljon, että koira on sisällä, niin alkaa höykyttämään lapsiamme heti kun he tulevat koulusta. Koira puree, niin ettei verta tule, mutta sattuuhan se tietysti eikä ison koiran hyppiminenkään tunnu kivalta. Lapset saavat koiran "aidan taakse", mutta tarkoitus olisi, että koirasta olisi suojaa ja seuraa lapsille eikä niin, että sitä koiraa pitää varoa.

Ja mä korostan sitä, että lapset myös ovat kouluttaneet koiraa ja kaikki mahdolliset jutut ollaan tehty, että koira olisi alemmalla arvojärjestyksessä, mutta mikään ei tunnu toimivan. Ihan kuin koiran maailmaan mahtuisi vain yksi pomo.

Koira on kuitenkin oppivainen. Osaa kaikki mitä yleensä koirat osaavat. Jo alussa oppi istumiset, makaamiset jne. Lenkillä osaa juosta vierellä, tulee luokse käskystä, siltä saa ottaa mehukkaan luun pois kesken syömisen jne.

Mutta se höykyttäminen. Se on aivan kamalaa. Jos mies on kotona (vaikka vain nukkumassa), niin koira käyttäytyy todella nätisti. Mun aikanakaan tuo ei niin usein enää tee sitä, mutta lasten kanssa AINA.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sisällä. Ulkona se menee samantien riehumiseksi. Sisälläkin jos leikkivät esim. illalla, niin helposti leikki karkaa puremiseksi, joten koiran ollessa väsyneenä sitä ei tehdä.

Me ei huomioida koiraa, kun tullaan kotiin. Huomioitiin ensimmmäinen vuosi, mutta se lopetettiin, kun koira esim. hyppi kauppakasseja riekalaiksi, kun oli niin innoissaan kotiin tulosta.

Jos lapset tulevat ilman aikuisia kotiin, niin heidänhän on hieman vaikea olla huomioimatta koiraa, kun se näykkii, mutta kun se jää paikkaansa, niin sen jälkeen jää huomiotta.

Ja varmaan on sanomattakin selvää, että mä olen ainoa koiran lenkittäjä. Isoja lapsiakaan ei uskalla päästää koiran kanssa keskenään kävelylle.

Ok, täytyy keskustella miehen kanssa tuosta koulutukseen osallistumisesta.

Vierailija
22/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

temput eivät toimi. Lapset ovat olleet mukana koulutuksessa, antaneet ruokaa, ottaneet herkut suusta pois, lenkkeilleet jne. Mutta ei niillä ole mitään merkitystä, kun aikuisia ei ole paikalla. Kyllä se koira kävelee kauniisti lapsen kanssa, kun mä kävelen vieressä, kahdestaan heitä ei kuitenkaan voi mihinkään päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se koira voi olla vapaana jos puree lapsia eikä tottele?

Miten tyhmiä te olette?

Koiran pitää olla purematta. Ulkona tai sisällä niin se ei ketään pure. Tätä teidän koira ei osaa ja se on vaarallista!

Koiran kanssa pitää ulkoilla myös lapsien. Jos ei onnistu niin te harjoittelette kunnes onnistuu, niin se koira alistuu pikkuhiljaa, nyt se vaan dominoi. Eikä sellainen koira voi olla vapaana lapsien kanssa.

9

Vierailija
24/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta se ei riitä että temppuja lapset tekee koiran kanssa silloin tällöin.

Ja se pitää oikeasti onnistua että koira istuu ja tottelee lasta kuin että puolitiehen saakka tottelee mutta vaikka pylly ei ole maassa kun istuu ja koira on jo tulossa ruokakipolle ilman lupaa.

Jos koira tottelee lasta niin tottelee lasta, teidän oleminen lähellä ei ole ratkaisevaa. Te siinä ohjeet ja käskyt annatte kuitenkin.

Jos koira puree lapsia niin koira ei saa olla vapaana.

9

Vierailija
25/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen mukula on siis aina kahdestaan mun kanssa lenkillä, ei niin, että kaikki lapset ulkoiluttavat koiraa samaan aikaan. Koira kävelee todella mallikkaasti, vaikka muita koiria tulee vastaan. Mutta kun mä en ole mukana, niin ei tule mitään.

On harjoiteltu ja on tehty kaikki mahdolliset jutut mitkä pitäisivät laittaa koiran alemmalle arvoasteikolle.

Se on nyt reilu 3 v. koko tämä aika on harjoiteltu ja tehty asioita. Mä alan oikeasti tulemaan siihen tulokseen, että koira lähtee. Näistäkään vastauksista ei pahemmin tullut mitään uutta, en saanut muita hyviä neuvoja kuin sen, että olen idiootti.

Vierailija
26/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se katsoo silmiin ja saa sanallisen luvan.

ap

Vierailija
27/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja koira eivät saa olla ilman aikuista yhdessä. Rajaatte koiralle kotona sellaisen alueen, jossa on niin, ettei pääse lasten luo lasten tullessa kotiin. Lapset eivät ulkoiluta koiraa ilman aikuisen valvontaa (eivät ulkoiluta meilläkään vaikka iso koira täysin hanskassa onkin).

Nätisti istuminen, maahanmeno ja muut temput eivät merkitse mitään eivätkä kerro johtajuudesta ja kunnioituksesta mitään.

Koira kunnioittaa miestäsi koska miehesi ei häsää koiran kanssa vaan käyttäytyy johtajan tavoin (ei huomioi liikaa).

Vierailija
28/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kausi voisi toimia. Eli ette kiinnitä koiraan mitään huomiota kun käyttäytyy huonosti, ettekä muutenkaan kehu tai helli vähään aikaan juurikaan. Joillekin koirille riittää pari päivääkin.

Sitten kun käytös alkaa parantua, niin alatte kehumaan kun esim istuu eikä hypi ja riehu.

Meillä ainakin nuo kylmät kaudet on kurinpalautuksena toimineet useammalla koiralla.

Vierailija
29/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kausi voisi toimia. Eli ette kiinnitä koiraan mitään huomiota kun käyttäytyy huonosti, ettekä muutenkaan kehu tai helli vähään aikaan juurikaan. Joillekin koirille riittää pari päivääkin.

Sitten kun käytös alkaa parantua, niin alatte kehumaan kun esim istuu eikä hypi ja riehu.

Meillä ainakin nuo kylmät kaudet on kurinpalautuksena toimineet useammalla koiralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi