Miten lähteä suhteesta kun mies uhkaa tappaa itsensä?
Olen seurustellut jo jonkin aikaa erään oikein mukavan oloisen miehen kanssa, mutta jonkin aikaa sitten alkoi tuntua yhä vahvemmin siltä että suhteemme on lähinnä kaverillisella pohjalla. Ihastus oli ainakin minun puoleltani lopahtanut, enkä nähnyt enää syytä jatkaa suhdetta.
Eräänä iltana otinkin puheeksi sen että meidän ei ehkä kannata jatkaa yhdessä, mutta painotin kuitenkin että voisimme jatkaa kavereina. Mies otti kuitenkin asian tosi raskaasti. Tyrmistyksekseni hän lopulta sanoi että jos jätän hänet, hänellä ei ole mitään syytä elää. Sitten hän anoi armoa että voisimme vielä yrittää uudelleen. Olin niin järkyttynyt että suostuin.
No, nyt olemme olleet yhdessä melkein kuukauden tämän jälkeen mutta en yhäkään tunne häntä kohtaan mitään muuta kuin ystävyyttä. En uskalla jättää häntä, mitä jos hän oikeasti tappaa itsensä? Olen myös kuullut hänen ystävältään, että hän on joskus itsetuhoinen, joten tuskin tuo letkautus ettei hänellä olisi mitään syytä elää ilman minua, vitsikään oli. Mitä minun pitäisi tehdä? En kuitenkaan haluaisi jäädä tähän suhteeseen koska en tunne miestä kohtaan minkäänlaista ihastusta.
Ap.
Kommentit (29)
Ei tollasta kannata jäädä kuuntelemaan. Teidän suhde ei voi olla kovin vakava, joten uhkailusta ei pidä välittää. Voi olla sillä ihan tapana, aina kun nainen haluaa erota. Niitäkin on.
Eiköhän tämä lähes 10 vuotta vanha juttu ole jo selvinnyt jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä lähes 10 vuotta vanha juttu ole jo selvinnyt jotenkin.
Näinpä. Ja nimenomaan siten, että ap sai tarpeeksi rohkeutta erota ja mieskin on vielä elossa. Jos tunnistat tämän aloituksen omaksesi ap, tule kertomaan miten kävi!
Vierailija kirjoitti:
90% miehistä sanoo, että tappaa itsensä jos nainen jättää. Mutta vain 50% tekee sen.
Sulla on tossa pilkkuvirhe. Korkeintaan 0.005% tekee sen.
Surullista kyllä, erossa tai sen jälkeen puolisonsa lahtaavien äijien %osuus on paljon korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% miehistä sanoo, että tappaa itsensä jos nainen jättää. Mutta vain 50% tekee sen.
Surullista kyllä, erossa tai sen jälkeen puolisonsa lahtaavien äijien %osuus on paljon korkeampi.
50% tappaa itsensä, 50% tappaa naisen ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50% tappaa itsensä, 50% tappaa naisen ja lapset.
Kauheen moni ei ees oo semmonen elukka et lisääntyis.
Mies pitäisi saada pakkohoitoon siinä vaiheessa kun katkaiset suhteen, Suomessa vaan pakkohoitoon on erittäin vaikea joutua. Ehkä tästä olis hyvä keskustella jonkun ammattilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies pitäisi saada pakkohoitoon siinä vaiheessa kun katkaiset suhteen, Suomessa vaan pakkohoitoon on erittäin vaikea joutua. Ehkä tästä olis hyvä keskustella jonkun ammattilaisen kanssa.
Onks siihen mitään vapaaehtois porukkaa mitkä tulee raahaamaan johonkin, jos epäilee jotain?
Noissa tilanteissa soitetaan 112.