Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hääongelma, SUURI!!!

Vierailija
04.03.2012 |

mieheni on muuttanut pohjoisesta etelään joten hänen kaikki ystävänsä ovat siellä. suku asuu nykyään myös etelässä.

minä olen asunut etelässä aina ja sukuni ja ystäväni ovat täällä.

mieheni ei halua että häihin kutsutaan vain minun ystäviäni, sillä hän ei pidä todennäköisenä että hänen ystävänsä tulisi häihimme niin pitkältä.

toisaalta ymmärrän kyllä, tuntisin itsekin hieman ulkopuoliseksi oloni, mutta nyt en saa siis kutsua ystäviäni, joiden kanssa olen lapsesta saakka ollut tekemisissä, häihini miehen vuoksi?

mitä tässä tulisi tehdä? meidän lähisuvuista tulee yhteensä n. 30 henkeä, onpa hienot häät??

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksihan se reissu tulee mutta jos voitte auttaa majoituksessa?

Vierailija
2/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, ihme että miehesi haluaa ylipäätänsä kanssasi naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän etelästäkin matkustaa ihmisiä pohjoiseen kokoajan. Jos ovat oikeita kavereita, niin tulevat kyllä. Varsinkin, jos voitte järjestää majoituspaikkoja. Kuulostaa pahasti siltä, että mies ei oikeasti halua kavereitanne häihinne.

Vierailija
4/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että ainakin osa miehenkin ystävistä tulisikin häihin, jos esiim autatte majapaikan etsimisessä...Ystävät voivat yllättää joskus!

Ja voihan miehesi kyselläkin jo etukäteen ystäviltään pääsisivätkö tulemaan.

Itse kyllä kutsuisin molempien ystävät ja tulkoot ne ketkä tulee...

Vierailija
5/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on muuttanut pohjoisesta etelään joten hänen kaikki ystävänsä ovat siellä. suku asuu nykyään myös etelässä.

kuten kirjoitat. Kuka siellä pohjoisessa asuu?

Vierailija
6/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poikkeatte 'normaalista' ja menette naimisiin etelassa ja jarjestatte siella yhden tilaisuuden, ja sitten vahan myohemmin toisen jutun pohjoisessa miehen kavereille? Jos virallisempaa haluatte niin voittehan menna maistraatissa vihille etelassa, ja sitten pohjoisessa kirkkoon ottamaan papin siunauksen. Tai miehen lahisukulaiset tulisi etelaan 'muodollisempaan' haajuhlaan ja pohjoisessa voisi olla sitten enemmankin kaveribileet.

Vierailija
7/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillehän voisi päin vastoin olla tiedossa älyttömän hauska viikonloppu etelä-Suomessa. Laitatte kutsuun vinkkejä sopivista hotelleista. Sano miehellesi, että hänen ystävänsä kutsutaan ja saavat sitten itse päättää mitä tekevät. Ei ole reilua häneltä tavallaan päättää asia ystävien puolesta valmiiksi.

Vierailija
8/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain kaverit on pohjoisessa, niin kysy, montako haluaa kutsua? Sitten etsitte valmiiksi edullisen majoituksen ja halapalennot ei nykyään paljoa maksa. Kysytte etelän kavereilta, josko he voisivat hakea kaverit kentältä ja siinähän se. laitatte kaikki nämä tiedot kutsuun mukaan, niin tietävät ainakin, että ovat toivottuja vieraita :)

Vierailija
9/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettavat ihan automaattisesti, että ihmiset matkustavat tolkuttomia matkoja vain joidenkin häiden takia. Valitettavasti mies taitaa olla oikeassa, että välimatka saattaa karkottaa ihmisiä - jo sen takia, ettei kaikilla vaan ole VARAA pistää isoja summia toisen hääjuhlaan. Asun itse etelässä, mutta jos menisin pohjoiseen häihin, tarkoittaisi se sitä, että joutuisin tinkimään jostain perheellemme oikeasti tärkeästä. Tulomme ovat sen verran pienet, että saattaisimme joutua moneksi kuukaudeksi köyhyyshelvettiin :(

Hyvä ratkaisu oli tuo kaksi eri juhlaa, silloin kaikki varmasti pääsevät tulemaan.

Vierailija
10/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen ystävät asuvat edelleen pohjoisessa.

kuten kirjoitat. Kuka siellä pohjoisessa asuu?

Vierailija
11/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret häät ei ole itseisarvo mutta en ole rehellisesti kyllä ajatellut 30 hengen pikkuhäitäkään.

mieheni ei ole kovin ahkerasti viimeiseen 8v pitänyt yhteyttä ystäviinsä omasta valinnastaan, joten ei pidä sitä kovin luonnollisena kutsua heitä häihimme. ymmärrän kyllä toisaalta sen, mutta aika iso myönnytys minun tässä olisi nyt tehtävä..

Vierailija
12/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vuokrasimme porukoille sieltä pohjoisesta linja-auton tuomaan ja viemään väen mennen tullen. Kuski ajoi sitten yöksi porukat kotiinsa, eikä yöpymistä tarvinnut kenenkään maksaa. Lapset nukkuivat paluumatkalla penkeillä, ei tarvinnut kuin kantaa siitä sänkyihinsä. Alkoholiakin sai vieraat maistella, kun kukaan ei ollut kuskina.

Vierailija
13/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne ole samalla miehesi kavereita? Eikö teillä ole yhteistä kaveripiiriä ollenkaan? Ja kyllähän jotkut pitää jopa ulkomailla häitä joihin kutsutaan ihmisiä. Reissu etelään voi olla pohjoisen asukkaalle ihan mukava reissu, jos vaikka samalla kiertelee katselemassa muuallakin. Kutsut on vaan lähetettävä ajoissa ja järjestettävä häät loma-aikaan.

Vierailija
14/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenkään varakkaita ei olla ja ivalosta vantaalle on melkoinen matka kustantaa kuka vain.. saati sitten useampi ihminen.

pitänee ehdottaa vielä kaksia juhlia, katsotaan onko ystävät liian etäisiä sitäkin varten.

ap

Vierailija
15/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kannata ongelmaa tehdä. Kutsutte sekä sinun että miehen kaverit, tulevat ketkä tulevat. Pääasia että kutsutte. Jos miehen sukulaisia asuu etelässä, he varmaan voisivat majoittaa osan pohjoisen vieraista? Onko häät kesällä, millainen hääpaikka, voiko siellä yöpyä? Meille oli viime kesänä hyvä syy lähteä toiselle puolelle Suomea, kun oli häät, yhdistettiin siihen pienimuotoinen lomareissu. Kivaa oli ja tuli entuudestaan outo kaupunki samalla tutuksi. Kyllä minä ainakin omat kaverini haluaisin häihini vaikka miehen kavereita ei tulisikaan. Tai sitten pidätte jotkin kesäkekkerit lisäksi siellä pohjoisessa, kuten joku jo ehdottikin.

Vierailija
16/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Kuopiossa.

Vierailija
17/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille sieltä tuleville:

http://www.tilausajot.net/

Sanot sitten, ettet ota, jos on liian kallis.

että mitenkään varakkaita ei olla ja ivalosta vantaalle on melkoinen matka kustantaa kuka vain.. saati sitten useampi ihminen.

pitänee ehdottaa vielä kaksia juhlia, katsotaan onko ystävät liian etäisiä sitäkin varten.

ap

Vierailija
18/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kutsuttiin koulukaverin häihin pohjoiseen. Lensimme sinne halpalennolla (80e) ja majoituimme heidän "pohjoisenystävillään". Eivät olleet edes kovin läheisiä ystäviä ja silti mentiin! Aina voi kutsua, niiden vika jos eivät tule juhliin.

Vierailija
19/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkkuni häihin Helsinkiin. Ollaan kuus henkinen perhe. Matkat, majoitus, vaatteet, lahja... Kallista lystiä.

Ja kun en ole kyseistä serkkua edes nähnyt kymmeneen vuoteen, niin miks ihmeessä haluaisin hänen häihinsä. Tietysti jos olis ollu lähellä, niin olishan tuolla saattanu käydä, mutta täältä asti. Ei todellakaan.

Vierailija
20/40 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mies halua maksaa vanhojen ystäviensä matkoja, ja kutsuminen ei tunnu hänestä hyvältä kun eivät ole olleet yhteyksissä pitkiin aikoihin.

eihän tässä vaihtoehtoja minulle jää, en kai kehtaa kutsua vastoin miehen tahtoa minun ystäviäni kun hänellä on vain muutama sisarus ja isä paikalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä