Mistä voi olla kyse jos voimat loppu, pyörryttää, ei muita oireita, serppi normaali?
Tätä on jatkunut viikon. Voimat on ihan lopussa, kun jotain yrittää tehdä niin alkaa pyörryttää, kädet täristä ja tulee tuskan hiki. Kävin torstaina pikaserpissä joka oli normaali.
Kehtaanko mennä taas huomenna sairaanhoitajalle otattaa uutta serppiä, kun mitään oireita ei ole pyörrytyksen lisäksi. Reilu viikko sitten oli influenssa, mutta se on jo parantunut eikä ole edes nuhaa tms. jäljellä. Olo ei ole edellisestä kerrasta juuri pahentunut muttei parantunutkaan. En jaksa olla pystyssä kuin pieniä hetkiä kerrallaan.
Kommentit (24)
verenpaine, -sokeri, ja hemppa. Ei olisi CRP edes tullut mieleen, jos ei edes ole kuumetta, ihmettelen miksi otettu?
alkoi perjantaina töissä! Onko jotain tuollaista liikkeellä? Mietin, että kehtaanko hakea sairaslomaa "epämääräisen heikon olon" vuoksi?!
Verenpaineen mittasin juuri itse, oli 71/116. Serppi otettiin jos olisi jäänyt joku tulehdus oireettomana kytemään. Lapsella oli juuri oksennustauti, mutta ei mulla ole etova olokaan. Väsyttää vain kauheasti ja heikottaa.
Olen ottanut pari päivää rautaakin purkista kun mietin et jos mun hemoglobiini olis romahtanut. Olen kotiäiti ja huomenna olis pakko pärjätä taas lapsenkin kanssa ilman apuvoimia.
ap
Olo muistuttaa tosiaan raskaudenajan väsymystä, ilman sitä etovaa oloa. Mutta en ole raskaana (ellen sitten pyhästä hengestä ;). "Onneksi" jollain muullakin on samanlainen olo. On alkanut pyörimään mielessä syöpä yms :(. Kaiken lisäksi kun mulla on kyhmy rinnassa mitä olen ensi viikolla menossa tutkituttaa. Luulosairautta tää tuskin sen suhteen on, kun heikotus alkoi jo ennen kyhmyn löytymistä. Löysin sen makoillessani voimattomana sängyssä.
ap
muilla samanlaisia oireita? Olo on kuin olisi juhlinut ja valvonut koko viikonlopun, mut ilman sitä juhlimista ja valvomista...
oli tuommoisia oireita 9-vuotiaalla pojalla melkein 3 viikkoa. Monta kertaa päivässä se semmoisia kohtauksia, että meni aivan kalpeäksi, hikiseksi, valitti huonovointisuutta ja sanoi että huimaa.
Kovasti hänelle tehtiin tutkimuksia, mutta mitään ei löydetty.
En yhtään tiedä mistä oireilu johtui.
Oireiluun auttoi parhaiten lepo
oli tuommoisia oireita 9-vuotiaalla pojalla melkein 3 viikkoa. Monta kertaa päivässä se semmoisia kohtauksia, että meni aivan kalpeäksi, hikiseksi, valitti huonovointisuutta ja sanoi että huimaa.
Kovasti hänelle tehtiin tutkimuksia, mutta mitään ei löydetty.
En yhtään tiedä mistä oireilu johtui.Oireiluun auttoi parhaiten lepo
Minä olen aikuinen mies. Serppi oli koholla, välillä tulee noita veteläkohtauksia. Lisäks selkää kolottaa ja joskus.yskiessä keuhkoja. Huimausta melko vähän mutta huomaa sen. Ei tämä sairaslomaa vaadi, mutta ei kai oikein lenkillekään voi mennä.
oli koululainen heikossa kunnossa toista viikkoa. Ensin oli kuumeessa ja siitä parani ihan hyvin. Muutaman päivän oli ihan terve ja energinen, mutta sitten alkoi valittaa voimattomuutta. Muuttui ihan flegmaattiseksi moneksi päiväksi. Verikokeissa käytin ja oli ihan normaalit arvot. Ei pahoinvointia tai vatsaoireita, ei mitään muutakaan. Lapsi oli niin harvoin pois koulusta että annoin jäädä kotiin lepäämään. Eihän sitä olis voinut kouluunkaan laittaa.
hemoglobiini mulla 129 ja anemia. Punasoluja vähän ja nekin pieniä.Pyydä verenkuva!sitten tutkimus mistä anemia johtuu?Pitkä imetys, runsaat kuukautiset vai mikä??
3kk sitten verenluovutuksessa ja ainakin silloin hb oli 145, tosin olin syönyt pari viikkoa sitä ennen rautaa. Nyt olis taas parin viikon päästä verenluovutus tällä paikkakunnalla mikäli vain olen kunnossa siihen mennessä.
Jos et ole juonut riittävästi viimeaikoina ?
Oletko syönyt? Laihdutatko?
Syö kunnolla ja katso paraneeko olo
raudan puute, nestevaje ja onhan nyt liikkeellä sellaista influenssaa joka vie voimat pidemmäksi aikaa. Jos vasta olit kipeä niin ei mikään ihme jos heikottaa.
vaikka vain vähän yskää jäljellä. Varsinainen sairastelu loppui jo vko sitten, mutta tuollainen hontelo ja heikko olo on vieläkin. Yksi verikoe minkä voi tutkia on myös natrium ja kalium, ne voivat myös tehdä honteloa oloa, jos ovat alakantissa.
Oon ollut viime viikon sairaslomalla flunssan ja keuhkoputkentulehduksen takia. Just samanlainen heikko olo ja pyörryttää heti kun on seisaallaan. Serppi oli on mutta hemppa 100. Verenpainetta ei mitattu. Tänään hain uudestaan saikkua 3 päiväksi. HB oli noussut 111:een kun oon syönyt rautaa mutta olo ei yhtään parempi.
Mulla just samat oireet, etenkin raskauksien alkupuolella kun tilanne ollut pahimmillaan ts. paineet matalimmillaan.
Kannattaa mitata, kun huono olo iskee.