Narsistinen poikakaveri teinillä sai paljon surua aikaan...
Kaunis ja fiksu sekä hyvän itsetunnon omaava tyttömme ihastui narsistiseen poikaan. Ilmeisesti pojan 'itsevarmuus' ja tavallaan ylimielisyys sekä komeus sokaisi silmät. Tyttö kyllä piti puolensa melko hyvin, mutta yritti ymmärtää poikaa. Ei osannut kuvitella, että tuollaisia tunteettomia ihmisiä on edes olemassa. Erosivatkin, mutta sitten bileissä viettivät yhden illan jutun ikävin seurauksin. No raskaaksi ei tultu, mutta maine kärsi...:( Poika sai sen mitä halusi ja uuden sulan hattuunsa. Suhde kesti n. 2-3 kk eikä onneksi tyttö ehtinyt nujertua, mutta katkera ja vihainen hän on...Voi kun on kurjaa, kun toinen niin suree ja häpeää 'tyhmyyttään'. Olen yrittänyt tukea ja lohduttaa sillä, että onneksi tajusi asian edes nyt eikä vasta esim. aikuisena naimisissa ollessa. Pahalta tuntuu tytön tuska. On tämä elä mä niin hankalaa. Lisäksi asiasta tekee ikävän myös se, että tuollaisella narsistisella tyypillä on oma hovi ympärillä, mikä nyt vihoittelee myös tytölle, vaikkei asia heille kuulu....huh huh...
Kommentit (24)
Miksei ap:lle heru sympatiaa? Minusta hän on ihan oikeutetusti pahoillaan tyttönsä puolesta, ja poikahan täyttää kaikki narsistin tunnusmerkit. Ap:lle haleja: Olet hyvä äiti ja kyllä noin fiksu tyttö löytää vielä hyvän miehen. Onneksi ei jäänyt tähän poikaan kiinni roikkumaan.
Nuorikin voi olla narsisti. Itselläni oli järkyttävän sitkeä ihailija teininä. Pidin häntä kummallisena enkä lainkaan houkuttelevana- liehittelyn määrä oli aivan uskomaton. Olin todennäköisesti hänelle aivan pakkomielle.
Kun sitten vuosien jälkeen varhaisaikuisuudessa heikkona hetkenä annoin mahdollisuuden niin nuoren miehen käytös muuttui aivan kerrasta. Pian minä en ollut mitään, enkä osannut mitään ja hän vain oli kanssani suunnilleen säälistä. Muutamassa kuukaudessa hän mursi itsetuntoni melko nollaan ja hän lateli täysin suhteen kohtuuttomat ehdot. Vajaan vuoden jälkeen sain tarpeekseni ja aloin kokoamaan itsetuntoni rippeitä ja laitoin välit poikki puhelimessa. Muuten en olisi onnistunut, koska hän oli aivan mestari puhumaan ympäri.
Poika on ihan hyvin voinut olla narsisti tai muuten vaan kusipää. Hän on satuttanut tytärtäsi ja parasta, mitä tyttärellesi olisi voinut tapahtua on, ettei jutusta tullut mitään! Vaikka puheet nyt kirvelevät niin tyttö tietää vastaisuudessa varoa vastaavia-varsinkin, kun vanhemmiten panokset kovenee... Tsemppiä äidille ja tyttärelle!
Olet osannut kasvattaa sen verran itseluottamusta tytöllesi, että hän osaa olla tilanteessa vihainen, eikä epätoivoinen ja yritä tehdä kaikkensa, että saisi pojan takaisin.
Nyt tehkää kaikkea kivaa yhdessä. Aika kyllä korjaa :)
T. Kouluterkka
Että on todella hienoa, että sinä äitinä tiedät tälläisistä asioista. Se kertoo teidän suhteesta paljon. Monesti tälläisen jutut jää kertomatta vanhemmille.
Edellinen
Jaa että nyt täällä jo teidän tyttärillä on narsistipoikaystäviä, omat narsistimiehet ei sitten näköjään enää riitä jutun juureksi...
kuvailet seksiä. Mistä ihmeestä tiedät mitä mieltä kukin on? Jos olis ongelmaton perhe vois sitä seksiäkin harrastaa omassa sängyssä, ettei tarttis mennä bileisiin sitä tekemään. Vai harrastaako ap seksiä vieraillessaan ystäviensä luona?
vaan ihan yksinkertaisesti kusipäältä.
että poika on ihan tavallinen itsekeskeinen tai vaan ajattelematon teini, ja tyttösi ehkä ikäistään hieman naiivimpi, herkempi ja "tyhmempi" eikä varmaan ulkonäöltään tarpeeksi hyvä joten helppo vedättää.
Noita nuorten ihastumisia, lyhyitä suhteita ja eroja on aina ollut. Eka kerran kuulen narsismi-diagnoosin tässä yhteydessä!
seurustelleet 2kk, ja "sulka hattuun"??????? Kannattas vähän tuulettaa omaa ajatusmaailmaa.
Narsismi on ihan vakava sairaus, jonka käyttäminen näin lievässä asiayhteydessä on turhaa ja halveksii narsistien oikeita uhreja. Hyvä, että tyttösi oikeasti kärsii ainoastaan teinin (vai minkä ikäinen onkaan) särkyneestä sydämestä. Siitä toivutaan helkkarin paljon nopeammin kuin pitkään jatkuneesta narsismisuhteesta.
Aivan tavallinen mies. Tuollaisiahan ne tuppaa olemaan, oli sitten nuori tai vanha. Tyttöjä käytetään hyväksi.
Tuolla mittapuulla mä en ole muita kuin narsisteja tavannutkaan.
Ei tuo narsistilta kuulosta vaan ihan yksinkertaisesti kusipäältä.
Tollasia teinipoikia mahtuu 13 tusinaan...
tarkoittaen, etä toimii niin...mutta kun lukee millaisia narsistit on, niin kyllä ne hänee hyvin täsmää...kaikki kenestä hän ei tykkää, on kusipäitä ja homoja. Ei osaa asettua toisen asemaan. Itse oli suhteessa aloitteellinen eikä tyttö hänessä roikkunut. Sitten meni bileissä kuitenkin uudelleen hänen pauloihinsa...ja katuu kovasti.
tarkoittaen, etä toimii niin...mutta kun lukee millaisia narsistit on, niin kyllä ne hänee hyvin täsmää...kaikki kenestä hän ei tykkää, on kusipäitä ja homoja. Ei osaa asettua toisen asemaan. Itse oli suhteessa aloitteellinen eikä tyttö hänessä roikkunut. Sitten meni bileissä kuitenkin uudelleen hänen pauloihinsa...ja katuu kovasti.
Teinitytöillä nyt noita poikia tulee ja menee, toivottavasti ens kerralla osaa katsoa vähän tarkemmin.
Mistä sulla on paha mieli? Helpottiko yhtään?
että poika on ihan tavallinen itsekeskeinen tai vaan ajattelematon teini, ja tyttösi ehkä ikäistään hieman naiivimpi, herkempi ja "tyhmempi" eikä varmaan ulkonäöltään tarpeeksi hyvä joten helppo vedättää.
Ei mulla ole paha mieli mistään, kunhan spekuloin. Universaali totuus joka tapauksessa on se, että yksinkertaiset ja rumahkot tytöt kelpaa kerran-parin panoksi. Tarpeeksi kaunis ja ihana saa miehen koukutettua.
Ei mulla ole paha mieli mistään, kunhan spekuloin. Universaali totuus joka tapauksessa on se, että yksinkertaiset ja rumahkot tytöt kelpaa kerran-parin panoksi. Tarpeeksi kaunis ja ihana saa miehen koukutettua.
Mä olen aina luullut, että nuoret miehet kalastelevat panoikseen nimenomaan niitä nätimpiä tyttöjä, ei kehtaa kavereille kertoa jos on mennyt laittaan "rumaa" muijaa.
Sitä paitsi mun nuoruudessani ne pojat jäivät koukkuun, jotka totesivat kemioiden kohtaavan tytön kanssa, ei sillä naamataululla ollut pääasiallista merkitystä.
Iiik! Toivottavasti ei kyseessä oikeesti ko. tyttö! Onneksi teidän ikäiset (=sun kaverit) ei kauheesti lue näitä palstoja. Ja tunnistaminen melko vaikeaa.
Itse kyllä olisin suuttunut kauheasti, jos oma äitini olisi nuoruudessani, jollain palstalla avautunut. Kannattaisi äitienkin välillä miettiä, jos teini-ikäisten asioita tänne kirjoittelee, pikkulapset vähän eri asia. Huhhuh.
Muuten kiva, että äiti on tukena ja ymmärtää ja äidille voi intiimeistäkin asioista puhua.