Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa Mammat! Oisitte katsonut unisef Putousta ja miettisitte hetken...

Vierailija
04.03.2012 |

Eilen Putouksessa tuli aika herkkä jakso, kuvattiin esim. Vietnamissa perheiden kohtaloita. Lapset joutuivat tekemään työtä, että pystyisivät elättämään esim. Isovanhempansa, koska vanhemmat olivat kuolleet tai hylänneet lapset. Jopa sokeat, vaikeasti kävelevät ja sairaat isovanhemmat olivat ainoita lohtuja lasten elämässä. Aivan kamalaa!

Osalla lapsista ei ollut ketään, osa asui sillan alla kuluttaen aikaa imppaamiseen, koska ei ole vanhempia, jotka pitäisi huolta.

Jos oikeasti välitätte lapsista, niin moni adoptoisi itselleen lapsen. On ne olot niin kurjia, että ei voi kuin herkistyä ja arvostaa sitä, mitä itsellä on ja miten turvallisen ja rakkaudellisen lapsuuden itse on saanut.

Ei ole vielä lapsia, mutta vakaasti harkitsen adoptointia ja vaikka 1 biologinen joskus siinä lisänä, riippuen toki, miten vaikean kautta toi adoptointi nyt sitten onnistuisi.

Sinänsä biologisten lasten teolla, en kokisi tekeväni kovin suurta, vaikka oma lapsi olisi suuri asis, mutta enemmän kokisin tekeväni jotain tärkeää, jos pelastaisin tuolta vietnamin kaduilta orvon ja apua tarvitsevan hädässä olevan lapsen.

Pointti oli se, että lopettakaa valittaminen! Teillä on asiat hyvin! Jostain kotihoidontuestakin kehtaatte valittaa, että jos joudutte töihin menemään. Katsokaa pieniä vietnamlaislapsia, ne tekevät töitä lapsena, jotta saisivat päivän ruoka-annoksen. Teille se työnteko on laiskuutta, kun rahaa pitäisi saada ilmaiseksi.

Pistää vihaksi tommonen, ettei mitään arvosteta ja kaikesta valitetaan. Kunnioittaisitte edes niitä hädässä olevia, sillä suurinisa maapallon väestössä elää tollasissa slummeissa ja tekee työtä lapsena ja huolehtii lapsena perheestään. Ne ihmiset pysyy monet vahvana, vaikka mieli tekisi itkeä.

Täällä mammat valittaa ja siittää kakaroita mennen tullen ja valittaa vaan kaikesta. Kaikki pitäisi tulla ilmaisella, kaikkien pitäisi kumarrella teille. Ihan ihmevaatimuksia.

Ne, jotka ovat pelastaneet hätää kärsiviä lapsia kehitysmaista ja pelastaneet elävän viattoman ihmisen, sellaista pitäisi tukea ja antaa kaikki kunnioitus. Se, joka pelastaa orvon lapsen, on tehnyt suuren työn aidosti suurella sydämellä joka välittää lapsista ja niiden kohtaloista, eikä sen sijaan ahnehdi omien geenien kopioimista ja rahaa valtiolta ja valita joka ikisestä asiasta täällä palstoilla yms, jos joku asia ei aina mene lapsiperheiden ehdoilla.

Mietikkää ja katsokaa netistä se unisef putousjakso! Sellaista se suurimmalla osalla se elämä on... :/ ja surkuttelu on välillä ihan hyvästä, aina ei tarvi elää sateenkaarimaassa, sillä tämä maa on vain pieni osa sitä hyvää mitä meillä on..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan asiaa kirjoitit, samaa mieltä.

Vierailija
2/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo imppaavat lapset. Halutaan se vauva, niistä ottajista ei pulaa ole. Mutta miten käy niiden, jotka jääneet orvoksi ja kadulle esim. 10-vuotiaana. Oletko sellaiseen adoptioon valmis ap?

Mutta en silti aio luopua saavutetuista eduista esim. kotihoidontuesta! Sehän olisi vain tosi tyhmää ja lapsilta säästämistä. Säästäkööt valtio vaikka urheilutapahtumista, oopperoista, turhanpäiväisestä ihmisten valvonnasta, jne. Lapsistamme ja vanhuksistamme ei pitäisi säästöä repiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut asiaa, mutta jotenkin kirjoituksestasi tulee sellainen olo että jos tuollaisen adoptoisit, niin olet tehnyt jotain niin arvokasta että lapsenkin tulisi ikuisesti olla sinulle kiitollinen kun olet hänet pelastanut? Olethan sitten miettinyt että se lapsi ei välttämättä ikinä tule arvostamaan laupeuttasi yhtään sen enempää kuin jonkun biologinen lapsi sitä että on saanut syntyä tänne.

Lisäksi en kyllä edelleenkään ymmärrä että miten se auttaa hädänalaisia lapsia että minulta vietäisiin kotihoidontuesta vuosi pois? Aina on jollain asiat huonommin, tällä periaatteella et voi ikinä valittaa mistään.

Vierailija
4/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti välitätte lapsista, niin moni adoptoisi itselleen lapsen.

...

enemmän kokisin tekeväni jotain tärkeää, jos pelastaisin tuolta vietnamin kaduilta orvon ja apua tarvitsevan hädässä olevan lapsen.

...

Ne, jotka ovat pelastaneet hätää kärsiviä lapsia kehitysmaista ja pelastaneet elävän viattoman ihmisen, sellaista pitäisi tukea ja antaa kaikki kunnioitus. Se, joka pelastaa orvon lapsen, on tehnyt suuren työn aidosti suurella sydämellä joka välittää lapsista ja niiden kohtaloista, eikä sen sijaan ahnehdi omien geenien kopioimista ja rahaa valtiolta ja valita joka ikisestä asiasta täällä palstoilla yms, jos joku asia ei aina mene lapsiperheiden ehdoilla.

Ei se mene niin että lapsia pitää pelastaa adoptoimalla pois kadulta. Ensisijaisesta lapsia tulee auttaa niiden kotimaassaa.

Vierailija
5/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan valitetaan, valitetaan ja valitetaan. Mun mielestä tollaset ihmiset pitäis heivata sinne kehitysmaihin kuukaudeksi ja sitten palatessaan osaisivat ehkä paremmin arvostaa kaikkea, mitä täällä on.

Vierailija
6/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti välitätte lapsista, niin moni adoptoisi itselleen lapsen.

...

enemmän kokisin tekeväni jotain tärkeää, jos pelastaisin tuolta vietnamin kaduilta orvon ja apua tarvitsevan hädässä olevan lapsen.

...

Ei se mene niin että lapsia pitää pelastaa adoptoimalla pois kadulta. Ensisijaisesta lapsia tulee auttaa niiden kotimaassaa.

-ei ap

Vierailija
7/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan valitetaan, valitetaan ja valitetaan. Mun mielestä tollaset ihmiset pitäis heivata sinne kehitysmaihin kuukaudeksi ja sitten palatessaan osaisivat ehkä paremmin arvostaa kaikkea, mitä täällä on.

kuukauden siellä kehitysmaassa, saanko sitten valittaa jos sairastun vaikka keuhkokuumeeseen? Vai pitääkö käydä hankkimassa HIV ennenkuin voin valittaa? Vai odottaa että se päätyy AIDS vaiheeseen ennenkuin voin valittaa?

Vierailija
8/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se niitä kehitysmaan lapsia auttaa, jos meillä olot kurjistuu? Pitääkö meidänkin lapset ajaa samaan jamaan? Pitääkö meidänkin yhteiskunnassa mennä siihen, että kohta lapset täälläkin elättä isovanhempansa tai imppaavat sillan alla? Sittenkö saadaan valittaa kun meiltä työpaikat viedään Intiaan ja Kiinaan?

Vierailija
9/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä tavoin Unicef auttaa lapsia paikan päällä. Oli perustettu katulasten keskuksia, autettu taloudellisesti perheitä yms. Kaikkia maailman lapsia ei voi kotimaassaan auttaa, mutta ei kyllä adoptoimallakaan.

Itse näen suurimpana ongelmana kansainvälisen ihmiskaupan, johon lapsetkin valitettavasti joutuvat. Se on ehkä kuvottavin ilmiö nykyajassa - kaikista kauheinta on, että länsimaalaiset ovat sen jatkumisessa aktiivisesti mukana.

Vierailija
10/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranna että se rahdataan esim 8v iässä ihan vieraaseen kulttuuriin outoihin oletuksiin siitä miten elämän pitää mennä, siitä on ihan tutkimuksiakin, olojen pitäisi parantua siellä kotopuolessa

Vierailija
11/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden siellä kehitysmaassa, saanko sitten valittaa jos sairastun vaikka keuhkokuumeeseen? Vai pitääkö käydä hankkimassa HIV ennenkuin voin valittaa? Vai odottaa että se päätyy AIDS vaiheeseen ennenkuin voin valittaa?

Aina pitää vetää nämä yli?? Tottakai saa valittaa jos itseään/ läheistä kohtaa jokin vastaisku! Maalaisjärkeä kehiin..

Mutta jos kaikki on hyvin, toimeen tulee, ruokaa ja katto on pään päällä yms. niin aika turhauttavaa on kylläkun kehdataan aina keksiä jotain valitettavaa. Voi vitsi kun mä haluaisin myös kesämökin..voi kun tolla naapurilla on hieno auto ja mä joudun tällä vanhalla kulkemaan..

Vierailija
12/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää vetää nämä yli?? Tottakai saa valittaa jos itseään/ läheistä kohtaa jokin vastaisku! Maalaisjärkeä kehiin..

Mutta jos kaikki on hyvin, toimeen tulee, ruokaa ja katto on pään päällä yms. niin aika turhauttavaa on kylläkun kehdataan aina keksiä jotain valitettavaa. Voi vitsi kun mä haluaisin myös kesämökin..voi kun tolla naapurilla on hieno auto ja mä joudun tällä vanhalla kulkemaan..

sen sitten määrittelee mistä saa valittaa? Sinä?

Vierailija
13/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyttiin adoptoisiko tuollaisen imppaavan hviä sairasrtavan 10 vuotiaan. Taisi tarkoittaa jotain tervettä söpöä vauvaa.

Kyllä totuus on että parhaiten AP auttaa kun menee töihin ja lähettää rahaa esim pienlainoina kehitysmaiden naisille.

Vierailija
14/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoption motiivi ei saa olla hyväntekeväisyys, halu pelastaaa lapsi köyhyydeltä tms.

Adoptio on erittäin itsekäs keino hankkia lapsi, siinä ei ole mitään jaloa hyväntekeväisyyttä mukana tai näin siis pitäisi olla.

Jos köyhiä lapsia haluaa auttaa niin heitä voi auttaa parhaiten omassa kotimaassansa. Sillä summalla, mikä Suomessa menisi yhden lapsen kasvatukseen, elättää ja kouluttaa lapsen kotimaassa kymmeniä lapsia.

Vierailija
15/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdeohjelma ennenkuin ymmärsi, että maailmassa on paljon lapsia, jotka elävät kurjissa oloissa. Toivottavasti ilmoittauduit eilen kuukausilahjoittajaksi.

Vierailija
16/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valittaa yhtään mistään? En ole aloittajan kanssa kaikesta samaa mieltä, mutta kyllä tuo eilinen Putous-jakso minuakin liikutti sen verran, että aloin kuukausilahjoittajaksi. e 12 e / kk ei ole raha eikä mikään annettavaksi edes siitä kotihoidontuesta. Ja kuitenkin sillä rahalla kustannetaan esim. vuosi koulua tuollaiselle lapselle. Mulla ainakin menee tuon verran kuukaudessa helposti ihan turhanpäiväiseen, herkutteluun tms.

Vierailija
17/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valittaa yhtään mistään? En ole aloittajan kanssa kaikesta samaa mieltä, mutta kyllä tuo eilinen Putous-jakso minuakin liikutti sen verran, että aloin kuukausilahjoittajaksi. e 12 e / kk ei ole raha eikä mikään annettavaksi edes siitä kotihoidontuesta. Ja kuitenkin sillä rahalla kustannetaan esim. vuosi koulua tuollaiselle lapselle. Mulla ainakin menee tuon verran kuukaudessa helposti ihan turhanpäiväiseen, herkutteluun tms.

Katso siis ettet ikinä valita mistään.

Vierailija
18/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa rakastava homo ja lesbovanhemmatkin olisivat lottovoitto noille lapsille, mutta järjestelmä on niin tiukka ettei lapsia meinaa saada kuin tosi tiukan sihdin läpi. Lapsia olisi kyllä vaikka millä mitalla kaikenlaiset orpokodit pullollaan.

Vierailija
19/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut sen 12-vuotiaan tytön joka oli erittäin urhea ja suloinen kaikesta karusta elämästä huolimatta. Teki töitä puolipv jokapv, jotta sai elätettyä perheensä. Sen tytön voisin ottaa kotiin lapsekseni vaikka ikäeroa meillä olisi vain 8v tai vaikka adoptoiduksi pikkusiskoksi :) olisin voinu ottaa sen 8-vuotiaan pojan tai 5-vuotiaan tytönkin, mutta ne sillan alla asuneet on niin erilaiseen elämään tottunu, et ei tällainen nuori nainen heidän kanssa pärjäisi. Mutta ne muut lapset, joiden elämän vielä kykenisin pelastamaan, jotka itse vielä ymmärsi tilanteensa ja arvosti niitä sairaita isovanhempiaan eniten ja rakkaudesta. Mutta mitenpä ne lapset tänne sais, ei mitenkään.

Ap

Vierailija
20/31 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut sen 12-vuotiaan tytön joka oli erittäin urhea ja suloinen kaikesta karusta elämästä huolimatta. Teki töitä puolipv jokapv, jotta sai elätettyä perheensä. Sen tytön voisin ottaa kotiin lapsekseni vaikka ikäeroa meillä olisi vain 8v tai vaikka adoptoiduksi pikkusiskoksi :) olisin voinu ottaa sen 8-vuotiaan pojan tai 5-vuotiaan tytönkin, mutta ne sillan alla asuneet on niin erilaiseen elämään tottunu, et ei tällainen nuori nainen heidän kanssa pärjäisi. Mutta ne muut lapset, joiden elämän vielä kykenisin pelastamaan, jotka itse vielä ymmärsi tilanteensa ja arvosti niitä sairaita isovanhempiaan eniten ja rakkaudesta. Mutta mitenpä ne lapset tänne sais, ei mitenkään.

Ap

Entä jos hän ei olisi ollut suloinen? Kuulostaa jo melkein koiranpennun valinnalta. Huomaa että ikää on vasta se 20v. Niin ja tytön pitäisi sitten varmasti olla kovin kiitollinen kun ei enää tarvitse työskennellä perheensä elättämiseksi?