Kotihoidontuki ei tarkoita sitä, että naisen tarvitsee olla pois töistä,
vaan sitä, että lapsi ei ole hoidossa.
Kumpikin meistä teki työnsä ja maksettiin kotihoidontuki, miksi ihmeessä te meuhkaatte siitä, että ollaan joko kotihoidontuella tai töissä, niillä kun ei ole mitään tekemistä keskenään.
Kommentit (56)
Itse tein nuorempana lapsettomana kahta tai kolmeakin työtä, välillä 60h/vko. Raskausaikana ennen äitiyslomaa jaksoin enää tehdä 40-50h/vko. Kun lapsi oli vuoden, aloin tehdä vähitellen töitä ja nyt teen noin 30h/vko. Lapsen hoito on järjestetty perhepiirissä eli saan kotihoidontuen.
Aika raskastahan tämä on tehdä tämänkin verran töitä ja muuna aikana hoitaa lasta ja tehdä kaikki kotityöt. Rahaa tulee reilusti vähemmän kuin aikaisemmin, mutta tuon muutaman satasen ansiosta tullaan toimeen. Olenpa ihan hirveän laiska yhteiskunnan elätti kun kehtaan sen haluta itselleni.
Vanhempainetuudet ovat muuten ainoat tuet joita olen elämäni (32v) aikana hakenut ja saanut. Joskus olisin ollut tilapäisesti oikeutettu johonkin mutta en ole kokenut tarpeelliseksi. Tämä kotihoidontuki on tarpeen. Ilman sitä lapsi menisi kokopäivähoitoon, minä tekisin täyttä viikkoa enkä enää näkisi lastani paljoakaan.
Mihint e sitä rahaa tarvitsette, jos käytte molemmat töissä? Varmaan jotkut oikeasti köyhät tarvitsisivat paljon enenmmän tota tukea kuin te. Tässä sen huomaa, että toi hoitotuki on todellakin turha!
Mä ainakin tarvitsin sen rahan ihan elämiseen ja ihan siksi, kun se kuului mulle ihan yhtä paljon kuin kenelle tahansa lonttaperseelle, joka vaan itkee köyhyyttään kotonaan eikä tee töitä.
Ymmärrätkö ,että itse olen kouluni käynyt, työpaikkani hankkinut ja ne työt teen? Ymmärrätkö, että on aika ajoin TODELLA raskasta elää niin, että koko ajan toinen vanhemmista on töissä? ja sitten pitäisi kotihoidontukikin antaa jollekin laiskalle köyhimykselle, koska mähän en sitä ansaitse, kun teen vaan sen minkä se köyhäkin + TEEN TÖITÄ!!!!!
AAARGHHHH!!
VIttu mä en aina jaksa näitä märisijöitä. Esim. silloin kun itse vielä 3 lasta hoitoon kahteen eri paikkaan, maksaa siitä ilosta n 600ekk ja tekee työt... ja sitten kaveri, joka ei ole päivääkään töitä tehnyt, valittaa kuinka raskasta on nousta aamuisin viemään lapsia virikehoitoon, kun eivät saaneet muuton jälkeen heti viereisestä päiväkodista hoitopaikkaa...
HÄPEÄ sinä ja kaltaisesi. Jos ei toi vingunta lopu, mä ainakin alan tehdä kaikkeni, että sinä ja kaltaisesi ette saa enää penniäkään ellette tee oikeasti töitä.
Tämä ketju taitaa sisältää koko av-palstan stereotypiat, katkeruuden ja kateuden. Ja sen perusoletuksen, että vain NAINEN hoitaa lapsia.
Kotihoidontuki - nimestään huolimatta ei edellytä, että lasta hoidetaan
a) kotona tai
b) nainen (lapsen äiti) on se, joka lasta hoitaa.
Se on korvausta siitä, että yhteiskunnan ei tarvitse järjestää niin pienelle lapselle kalliimmaksi tulevaa hoitopaikkaa.
Se ei ole myöskään muista tuloista riippuvainen eikä tarveharkintainen, vaan maksetaan samansuuruisena kaikille, samoin kuin lapsilisä.
miten olette käytännössä järjestäneet sen, että molemmat vanhemmat ovat töissä ja lapsi kotona? Koska omalla kohdalla en mitenkään keksi, miten meidän tilanteessamme voisimme tämän asian hoitaa, vaikka kuinka kannustaisit miettimään. Molemmilla ns. virka-aika ja toiset isovanhemmat töissä, toiset 800 km päässä.
Tuli vaan mieleen tästä ketjusta, että kun kodinhoidontuella matkustelu on niin tuomittavaa niin koskeeko sama myös vanhempainpäivärahaa?
Pohdin sitä että kohta kun alkaa äippärahakausi ja aluksi rahaa tulee sellainen lähes 6000 euron potti, jolla ajattelin lähteä ensialkuun matkoille rentoutumaan.
Niin että pitäisikö ne äitiysrahat myös poistaa samantien kun se onneton 300 euron kodinhoidontuki?
Eikös Aleksi Valavuorikin juuri sanonut, että jos ei ihmisillä ole rahaa elättää lapsia ilman tukia niin sit pitää käyttää kortsua.
Mun pitää kyl sanoa että en mä ilman noita vanhempainpäivärahoja pystyisi elättämään lapsia. En tiedä sitten miten te muut, jotka Aleksia fanitatte?
saan kotihoidotukea, olen virkavapaalla vakivirastani, käyn keikkatöissä, tienaan 6000-7000 eur brutto kuussa, maksan paljon veroja, maksan paljon veroja myös kotihoidontuesta. Siksi että te lapsillenne omistautuneet äidit saatte olla kotona koko ajan niin, että teidän lapsenne eivät kärsi, kun ne laitetaan liian aikaisin päiväkotiin vaikka Nina Mikkonen ja muut viisaat ovat sanoneet, ettei se ole hyväksi. Minäkin saan kotihoidontukea, koska lapseni ei ole kunnallisessa päiväkodissa. Kun paiskin töitä mummut hoitelevat lapsiani. En ole löytänyt rikasta miestä, joten minun on elätettävä itseni ja kolme lastani. Se ei onnistu parilla satasella kuussa.
koska enhän pystynyt tekemään kokoaikatyötä, eikä mieskään. Sillä tuella paikattiin sitä koloa, joka tuli, kun ei saanut täyttä palkkaa.
Meillä pääasia oli se, ettei lapsia tarvinnut laittaa hoitoon.
Nyt on viides vuosi menossa niin, että ollaan molemmat vanhemmat osittaisella hoitovapaalla. Ja edessä vielä vajaa puolitoista vuotta :)
Mihint e sitä rahaa tarvitsette, jos käytte molemmat töissä? Varmaan jotkut oikeasti köyhät tarvitsisivat paljon enenmmän tota tukea kuin te. Tässä sen huomaa, että toi hoitotuki on todellakin turha!
turha tuki, hyvä että demarit tekivät aloituksen keston alentamisesta
turha tuki, hyvä että demarit tekivät aloituksen keston alentamisesta
oikeasti köyhien tukiin jää sitten vaan paljon vähemmän rahaa, kun ne työssä käyvät vanhemmat laittaa lapsensa päiväkotiin. Miksi nähdä vaivaa lasten hoidon järjestämiseksi muualle kuin päiväkotiin, jos ei siitä saa edes mitään taloudellista etua?
En mä itse ainakaan lähtisi sitten enää venymään.
saan kotihoidotukea, olen virkavapaalla vakivirastani, käyn keikkatöissä, tienaan 6000-7000 eur brutto kuussa, maksan paljon veroja, maksan paljon veroja myös kotihoidontuesta. Siksi että te lapsillenne omistautuneet äidit saatte olla kotona koko ajan niin, että teidän lapsenne eivät kärsi, kun ne laitetaan liian aikaisin päiväkotiin vaikka Nina Mikkonen ja muut viisaat ovat sanoneet, ettei se ole hyväksi. Minäkin saan kotihoidontukea, koska lapseni ei ole kunnallisessa päiväkodissa. Kun paiskin töitä mummut hoitelevat lapsiani. En ole löytänyt rikasta miestä, joten minun on elätettävä itseni ja kolme lastani. Se ei onnistu parilla satasella kuussa.
jos mulla ja mun lapsilla olis mummut hoitamassa. Koska en halua lapsiani päiväkotiin ja tämän asian olen järkeistänyt ihan ilman Mikkosia tai asiantuntijoita. Onneksi mieheni on varakas ja pystyn hoitamaan lapseni kotona. Minua sieppaa se, että minut haukutaan kotona lusmuilijaksi ja mieheni elätiksi, koska haluan hoitaa lapset kotona.
vaan sitä, että lapsi ei ole hoidossa. Kumpikin meistä teki työnsä ja maksettiin kotihoidontuki, miksi ihmeessä te meuhkaatte siitä, että ollaan joko kotihoidontuella tai töissä, niillä kun ei ole mitään tekemistä keskenään.
ja kummmankin lapsen "hoitovapaa-ajan" olen tehnyt viikonlopputyötä eli lapset olivat kotihoidettuja ja tekemällä viikonloppuisin 10-tuntisia päiviä maksoin veroja sunnuntaikorotusten ansiosta saman verran kuin kuka tahansa pienituloinen
vaan sitä, että lapsi ei ole hoidossa. Kumpikin meistä teki työnsä ja maksettiin kotihoidontuki, miksi ihmeessä te meuhkaatte siitä, että ollaan joko kotihoidontuella tai töissä, niillä kun ei ole mitään tekemistä keskenään.
Voi kuule, niillä rahoilla on matkusteltu! =)))
Voi kuule, niillä rahoilla on matkusteltu! =)))
Oisit kattonu tänäåän edes Putousta, niin olisit EHKÄ piirun verran epäitsekkäämpi. Oikeesti mua masentaa sun kaltaiset ihmiset, jotka ei ajattele kuin itseensä :(
eikä laitettu lasta siihen 3000e maksavaan paikkaan vaan kävin töissä keikkalisena silloin kun sopi.
Ai itseämme ajateltiin kun tehtiin töitä niin että lapsemme, itseasiassa kaikki lapsemme ovat saaneet olla kotona, toooooooosi itsekästä.
Mua säälittää sun kaltaiset idiootit, jotka ovat heti huutamassa jos joku tekee elämässä eritavalla, olisko munkin pitänyt vaan olla kotona tekemättä mitään?
Kotihoidontuki ei ole korvaus siitä että olet kotona.... herää.
Avatkaa muutkin silmänne. Teidän päiväkotilapsennehan ne ne oikeat tukiaiset vetävät!