Ai somali voi saada oleskeluluvan perheenyhdistämisen perusteella ja sitten lähettää lapsen...
...takaisin Somaliaan? Ja äiti saa jatkaa täällä asumista. Ja peruste oli mikä? Voisiko joku Vihreä vastata?
Kommentit (22)
Esimerkiksi Ison Ompun kahviloissa pyörii aina samojen miehien somaliryhmä. Vanhempaa ja keski-ikäistä, voisi työikäisiksikin sanoa. Sama jengi aamut päivät viikonloput. Välillä olen nähnyt samoja naamoja vaimon/vaimojen ja lapsien kanssa. Missä välissä ne käy töissä? Mulla on nyt hoitovapaalla sitä aikaa seurata muiden ihmisten liikkumista ja tätäkin olen ihan vaan itseni iloksi ihmetellyt.
Mutta nythän se selviskin, eli ne onkin töissä ihan olemal siin kahvilla ja parantamalla maailmaa. Kova on tuntipalkka. Kolme vaimoo, yhteensä esim. 20 lasta. Yksi virallinen vaimo ja kaksi rakastajatarta. Ovat sitten oppineet käyttämään tätä sosiaalitukien viidakkoa viimeisenpäälle. Kukakohan sen niille opetti, kun ei meinaa suomalainenkaan osata, vaikka kielikin on oma. Ja me raasut tääl kateellisina syödään toisemme elävältä kun naapurin muija makaa päivät kotona ja hoitaa kolmea omaa lastaan kotihoidontuella ja mies maksaa veroja kuitenkin samalla työstään. Mut säästetään lisää, säästetään niin että ei varmasti kohta enään yksikään suomalainen vahingossakaan raskaudu. KENENKÄÄN EI OLE PAKKO HANKKIA NIITÄ LAPSIA JOS EI OLE VARAA NIITÄ HOITAA! No kuulkaas ihanaiset kyllä joku sen lastenteon hoitaa meidän puolesta. Se ei ole edes heidän itsensä käsissä jos uskonto kieltää ehkäisyn käytön. Mutta se naapurin muija se vasta on laiska läskiperse, siellä se vaan makaa ja nostaa ilmasena rahana mun maksmat eurot.
koska eivät laillisesti pysty sitä tekemään. Heidän kotimaansa viranomaiset estävät. Ajatteleppa vaikka aikoinaan DDR:stä paenneita tai nykyisin Pohjois-Koreasta pakoon päässeitä. Ei kuule siinä mitkään passit yms. kunnossa silloin ole lähtöleimauksineen.
Laittomuudet tietenkin on rangaistava ja kyllä esim. itärajan ylittäneitä loikkareita on palautettukin. Aika lyhyt on se maiden luettelo, jonka kansalaisia ei palauteta. Hyvin tiukalla seulalla ollaan valittu, missä maassa ihmisillä on henki uhattuna palauttamisen jälkeen. Myös tässä osoitus jonkinlaisesta viranomaisten luottamuspulasta. Etkö usko, että palautettavia kansalaisuuksia on järkevästi ministeriössä mietitty tai että rajavartiolaitoksemme hoitaa virkatehtäväänsä???
Suosittelen sulle vaikkapa noihin lakeihin tutustumista ja mikä siellä on rikosten rangaistuskäytännöt vaikkapa KHO:n (tiedätkö edes mikä se on) ennakkotapauksista. Eli auki vain Finlex.fi -sivut ja siitä se lähtee.