Hei Turussa kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat!
Millaisia asuntoja, millaisia naapureita, mille alueelle kannattaa hakea? Muitakin kokemuksia toivotaan. Olemme lapsiperhe, jossa koululaisia.
Kommentit (32)
Esimerkiksi VVO:lla on vuokrataloja hyvillä paikoilla mm. Kupittaan Cittarin vieressä ja Itäharjulla.
on kallis, ja ne kaupungin vuokratalot....
Varissuokin on miellyttävämpi kuin suurin osa niistä taloista =D
Itse asuin Martissa liki 10 vuotta ja viihdyin oikein hyvin. Rapussa asui pari viinaanmenevää yksinasuvaa miestä, mutta heistä ei ollut harmia. Alueella on uusia taloja, mutta myös vanhoja sotien jälkeen rakennettuja, joissa mielestäni hurjan hyvin käytetty neliöt hyödyksi. Sain asunnon kuukauden odotuksen jälkeen, mutta mulla oli hakemusta nopeuttava syy. Eri alueille jonot varmasti erilaiset, kannattaa valita useampia mahdollisia alueita.
Älkää ihmeessä muuttako tvt-asuntoihin. Niissä käy melutarkastajat joka ilta. Käyvät kuuntelemassa ihmisten ovien takana kuuluko meteliä. Ja soitellaa ovikelloja et oltaa hiljenpaa. On kuulemma ollu käytössä jo 15-vuotta tällänen järjestelmä.
Minä suosittelen tvt-asuntoja. Olen asunut nyt noin 3vuotta Moisio-yli-maaria alueella ja täällä todella hyvin viihtynyt. Rauhallista, metsäistä aluetta. Koulu ja päiväkoti vieressä. Ok liikenneyhteydet ja mylly lyhyen ajomatkan päässä. Ei kerrostaloja, ei metsäpubeja. Paljon lapsiperheitä ja omakotitaloja ympärillä. Ihana paikka asua <3
Vierailija kirjoitti:
Pääskyvuori on kaupungin vuokrataloalueista paras. Kaverini asui siellä rivarissa, vuokra oli kohtuulinen, talo hyvässä kunnossa. Keskustaan lyhyt matka, hyvät yhteydet, lähellä hyvä alakoulu ja iso Prisma sekä Skanssi.
Vältä Runosmäkeä ja Varissuota. Molemmissa on levotonta ja huumeneuloja pihalla. Halisissa on myös välillä levotonta, sitä kutsutaan Turun Mogadishuksi.
Jäkärlässä huoltoyhtiön kesätyöntekijät syljeksivät asunnon ikkunoihin ja terassille....
Aikamoisia lääviä nuo Turun vuokratalot. Kannattaa ostaa oma osake. Asunnot on täällä edullisia.
Mikäs on tilanne vuonna 2021? Kulkeeko melutarkastajat edelleen? Ja vaaditaanko sähkösopimus etukäteen ym?
Itse asunut TVT:llä 7v ja ei moitittavaa. Meillä alkaa isot saneeraukset 2025 ja vuokrasopimukset purettiin. Jo nyt tiedän minne pääsen asumaan marraskuussa, ihan uuteen taloon ja sinne mihin halusinkin.
Meillä oli huikean hyvä infotilaisuus, jossa kerrottiin kaikki tarpeellinen ja jos otat TVT: n asuntokannasta uuden kodin, niin he hoitavat muuton. Vain ja ainoastaan pakkaat ja purat omat tavarat.
Vuokria nostetaan. Vaihto halvempaan asuntoon ei onnistu.
Myös pienemmistä kunnista, kuten Rusko ja Parainen. Etäisyydet Turkuun vielä hyvät, mutta palvelut ja asuniymäristö paremmat.