Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaupan alan työtä halveksutaan?

Vierailija
02.03.2012 |

Olen kaupassa töissä ja rakastan työtäni. Minua kuitenkin harmittaa se, että moni pitää työtäni vain turhana hanttihommana :(

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kaupassa ei makseta tuollaista tuntipalkkaa myyjälle.

Iso nimekäs marketti, jonka myymäläpäälikkökään ei saa kuin hiukan yli 2000E Bruttona.

Pikkukaupan kassalla on noin 8e tuntipalkka, joillain 9e, iltalisä päälle ei tee kuule paljon.

Mukavaa, kun tiedät tuntipalkkani ja varmaan nokkelana jo huomasitkin katsoa tuolta palkkataulukosta, että kaikkien myyjien palkat eivät ole 8-9 euroa, kuten ei minunkaan. Jos siis on muutaman vuoden työskennellyt myyjänä, on ihan realistista, että tuntipalkka on vähintään 10 euroa.

Jos muuten missään ei makseta tuollaisia TES:in mukaisia palkkoja niin kenelle nuo TES:in palkkataulukot sitten on tarkoitettu?:)

Vierailija
42/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et osaa laskea edes omaa tunpalkkaasi oikein.

Jos saat 37.5 tunnin työstä 2300e niin aika on tähtitieteelliset palkat. Iltalisä ei ole mitään kymmeniä euroja. Järki käteen taas.

Ihan yksinkertainen kaava, esim. 37.5 TUNTIA kertaa vaikka nyt 12e tuntipalkka=450e+lisät.

Mistä saat yli 2000e palkkaa 37 tunnin työstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.5tuntia on jotain ihan muuta kuin 2000e.....

Mikä siinä, on että pitää palkkoja kusettaa??

Kaupan ala on paskapalkkaista alaa, sorry nyt vaan.

Vierailija
44/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

60e tuntipalkka, kun kattelee noita lukuja.

Ja yrittävät olla vielä jotain parempaa kuin mitä ovat. Puotipuksu on puotipuksu eikä muuksi muutu.

Vierailija
45/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse osaisit laskea palkkoja. Jos luit tarkasti, kerroin, millä laskuilla tulee n. 2300. Kerroin, että tämä ei välttämättä ole realistinen summa vielä, mutta koska tietyillä arvoilla päästään summaan 2300, on myös mahdollista, että 2000 tulee myyjälle täyteen, jos tuntipalkka on hyvä ja tekee vuoroja, joista saa hyvin lisiä. Tämä on tietysti jonkin verran karkea laskelma vielä.

Joudun nyt olettamaan, että luetunymmärryksessäsi on ongelmaa, mikäli vielä alat vänkkäämään sitä, että 2000 on mahdoton palkka kaupassa työskentelevälle.

Vierailija
46/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.40e tuntipalkka siis tuo korkein kertaa 37,5tuntia on jotain ihan muuta kuin 2000e.....

Mikä siinä, on että pitää palkkoja kusettaa??

Kaupan ala on paskapalkkaista alaa, sorry nyt vaan.

ylivoimaista käsittää, että myyjän palkka muodostuu tuosta perusosasta SEKÄ lisistä.:)

Onneksi et ole itse myyjä, koska asiakkaat ei noin taukkia jaksais.:)

Vierailija
47/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lähelläkään yli 2000e.

Itse tuossa kirjoitit, että:

jos tekisin kuukaudessa 37,5 tuntia viikossa, 2 arki-iltaa viikossa sekä kahtena viikonloppuna töitä. Palkka oli noilla luvuilla n. 2300, tosin kannattaa huomioida, että moni myyjä ei saa ensinnäkään noin paljon viikkotunteja (useassa paikassa 30 tuntia on maksimi..

vasta 14.4e tuntipalkka kerrottuna 120 TUNNILLA olisi 1728e....... Ja tuo tuntipalkka on taulukon isoimpia. Mutta hei, ihan miten vaan, mutta sun kirjoittamasi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
48/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kirjoittanut että 37.5tuntia teet töitä ja saat sillä työmäärällä n.2300 vai mitä se oli.

LISÄT ov vain muutamia euroja, ei kymppejä sentään.

Jos 37.5 tunnilla saa 2000e palkan, päihittää aikamoisia määriä akteemisia ammatteja.

Pitääkö sulle vielä lisät tänne laittaa, että näet kuinka "iso" se iltalisä on tai ikälisäkin, ihan sama. Yksikään kaupan kassa ei tienaa 37.5 tunnilla 2000e. FAKTA.

Vierailija
49/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5 tuntia viikossa -> 37,5 x 4 = 150 tuntia kuussa.

150 x 14,40 = 2160

Ja tuossa ei ole vielä lisät mukana.

realistisempi 30 tuntia viikossa

-> 120 x 14,4 = 1728

On realistista, että lisistä voi tulla palkka, josta tulee se 2000.

Vierailija
50/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lasket 37.5tuntia kertaa ISO tuntipalkka 14.4e+LISÄ 8.80 mitä ei moni edes saa, PALJONKO saat???? LASKE JA KEKSI LISÄÄ LISIÄ JOTTA SAAT YLI 2000e palkan 37.5 tunnista.

Vierailija
51/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kirjoittanut että 37.5tuntia teet töitä ja saat sillä työmäärällä n.2300 vai mitä se oli.

LISÄT ov vain muutamia euroja, ei kymppejä sentään.

Jos 37.5 tunnilla saa 2000e palkan, päihittää aikamoisia määriä akteemisia ammatteja.

Pitääkö sulle vielä lisät tänne laittaa, että näet kuinka "iso" se iltalisä on tai ikälisäkin, ihan sama. Yksikään kaupan kassa ei tienaa 37.5 tunnilla 2000e. FAKTA.

Tässä ovat kaupan alan lisät:

http://www.esimiesliitto.com/index.php?option=com_content&view=article&…

Voit ihan itse laskeskella, millaisen palkan työtekijä saa, jos hän on töissä viikossa vaikka kaksi iltaa, yhden lauantain ja saa noilta päiviltä lisät niiltä tunneilta, joilta se on mahdollista. Ota myös huomioon, että kaikki kaupat eivät mene kiinni kello 18 vaan jotkut ovat auki kello 21 tai kello 23 asti.

Voit siis kokeilla erilaisia yhdistelmiä: työntekijällä on viikossa kaksi iltaa ja yksi lauantai, tai neljä iltaa, ei lauantaita, kolme iltaa ja yksi sunnuntai jne.

Hauskaa tää laskeminen, eikö?:)

Vierailija
52/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai sitä palkkaa saa, jos on töissä kuussa ihan helkkarin paljon. Mutta ei sitä palkkaa saa jos on töissö 37.5 tuntia 2000e...

Vierailija
53/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaupan alalla, et saa 37.5 tunnista MISTÄÄN KAUPASTA 2000e palkkaa, laskukaava on se mitä alunperin kerroit saavasi.

Teet 37.5 tuntia, kaupan lisät eivät ole todellakaan mitään kymppejä.

Yli 2000e palkkaa toki saa, tekemällä enemmän kun 37 tuntia viikossa.

Vierailija
54/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tienaa 37.5 tunnista yli 2000e.

Mulle on ihan sama mitä sä tänne kirjoitat, mutta myyjä ei tienaa 37.5 työtunnista yli 2000e eikä muuten lähellekään 2000e.

Vierailija
55/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet 37,5 tuntia, kaupan lisät eivät ole todellakaan mitään kymppejä.

..kun tässä olet tätä tietämystäsi väläytellyt?

Vierailija
56/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se 2000 e palkkaa 37,5 tunnista (= viikon työvuoroista) tulekaan vaan koko kuukauden aherruksesta.

Itse olen ollut kaupassa välivuoteni ja suht helposti sai 1500 e kokoon, siis tekemällä ehkä yhden "täyden" viikon (eli sen 37,5 h) ja sit kolme löllömpää viikkoa.

Kyllä mun mielestä kaupan kassat ihan kivasti tienaa. Siis, että suoraan koulun penkiltä sinne pääsee, eikä vaatimustaso mikään huima oo. Tylsäähän se on, mutta on mulla ollu tosi hauskoja ja mielenkiintosiakin päiviä. Ja paljon tosiaan riippuu työkavereista!

Tää ketju kyllä aika hyvin osottaa, että kaupan työntekijöitä ei todellakaan arvosteta...

P.S Sunnuntailtahan tulee tuplapalkka: kyllä kelpaa!

Vierailija
57/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et tienaa 37,5 tunnista yli 2000e.

Mulle on ihan sama mitä sä tänne kirjoitat, mutta myyjä ei tienaa 37,5 työtunnista yli 2000e eikä muuten lähellekään 2000e.

jos laskutaitosi ei riitä.

Luvut nyt tässä on kuitenkin sulle laitettu ihan silmien eteen.:)

Lähinnä olet vänkännyt asiasta, mutta sellaista perustelua en ole nähnyt, jossa olisit osoittanut, että vaikkapa 37,5 tuntia viikossa tekevä ja lisien kanssa ei voisi ansaita sen verran.

Lähinnä kovat on toitotukset.:)Ilmeisesti asiasta, jota et tunne.:)

Vierailija
58/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko ajan kuvitellut, että kyse on viikon palkasta. Alunperin jo mainittiin että "paljonko tienaisi kuukaudessa XX-viikkotuntimäärällä". Ilmeisesti tällainen ilmaisu on liian kryptinen joillekin.:)

Vierailija
59/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on ihan ookoo, ja sisustusosaston vastaavana työ on mukavaa ja ihanan vaihtelevaa, toki välillä raskastakin kun kuormia puretaan. Otan sen hyötyliikunnan kannalta.

Eikä tarvii duuniasioita märehtiä kotona, sähköpostit odottaa työpaikalla lukijaansa ja työkänny kaapissa vuoroni alkua. Työaika on 8 h päivässä, ja sit vapaalle:) Rautakauppa rules! :)

Mies on joku helvetin isopomo alallaan, ja tuntuu että hän on aina töissä oli sitten työpaikallaan tai kotona. Ei siinä kovin hyville tuntiliksoille loppujen lopuksi pääse...

Vierailija
60/73 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toimistotöissä ja voin sanoa että ei meilläkään niin huippu liksat ole. Työ on vain vaativampaa ja edellyttää taitoja joita monella ei ole varsinkaan nuorena.Nuorille naisille jotka ovat turhan sosiaalisia toimistoihin voisi kapan ala sopia paremmin. Mutta kuten AP sanoi, alaa ei arvosteta tarpeeksi.