Minkä taidon ottaisit itsellesi?
Jos saisit keijukaiselta yhden taidon itsellesi, mikä se olisi? Piirtäminen, laulaminen, ompelu, joku kieli, ruoanlaitto, joku muu mikä?
Itse ottaisin ehkä ompelu tai yleisemmin käsityötaidon.. En osaa tehdä yhtään mitään käsilläni. Olin ala-asteella juuri se, joka sai koko syyslukukauden aikana puolikkaan villasukan valmiiksi ja kaikki kakut, joita yritän hienosti koristella näyttävät 5-vuotaiaan tyttäreni tekemiltä...
Kommentit (13)
voisitko opettaa minut virkkaamaan, ja sen opittuani opettaa minut opettamaan se lapselleni.
Minulla on kaikenlaisia taitoja, mutten ikinä saa aikaiseksi opetella noita juttuja jotka eivät ole niin ensiarvoisen tärkeitä, ja vaikka kuinka vannon haluavani niitä yhteisiä virkkaushetkiä lapsen kanssa, ei niitä koskaan tule.
Kyky ottaa aikaa niille tärkeille pienille asioille olisi siis ehkä loppupäätelmätoiveeni, keijukummitäti! :)
Mulla on käsityötaidot hallussa, ruokaa osaan tehdä kohtuullisesti ja kieliäkin osaan ihan kivasti.
Valitsisin siis laulutaidon. Tykkään hoilailla itsekseni, mutta se on sellaista epävireistä vinkunaa että sitä ei kukaan kuuntele. Koska laulaminen on kivaa, olisi tosi mahtavaa osata sitä ihan oikeasti. Mistään levyistä, keikoista tai laulajan ammatista en todellakaan haaveile. Siitä ei ole kyse. En todennäköisesti uskaltaisi esiintyä kenellekään kuitenkaan. Silti olis kiva jos vois vaikka suihkussa laulaa täböllä ilman että naapurit luulee mun kiduttavan kissaa...
virkkaamisella ei voi tienata miljoonia
mutta rumpaliksi haluaisin ehdottomasti! Ja kun kerran leipominen on yksi intohimo, niin haluaisin kovasti kärsivällisyyttä koristeiden tekemiseen!
kyse olisi sitten myös TODELLA hyvästä taidosta, jonka saisi, eikä mitään perushuttua ;)
Haluaisin ehdottomasti osata piirtää (= taide) mieluusti Michelangelo-tasolla :) Laulu olisi kakkosvaihtoehto, mutta sekin saisi sitten olla Celine Dion -luokkaa.
T. vaatimaton
Mä toivoisin, että olisin rohkeampi ihmisten kanssa tai selviäisin lyhyemmillä unilla.
Mulla on käsityötaidot hallussa, ruokaa osaan tehdä kohtuullisesti ja kieliäkin osaan ihan kivasti.
Valitsisin siis laulutaidon. Tykkään hoilailla itsekseni, mutta se on sellaista epävireistä vinkunaa että sitä ei kukaan kuuntele. Koska laulaminen on kivaa, olisi tosi mahtavaa osata sitä ihan oikeasti. Mistään levyistä, keikoista tai laulajan ammatista en todellakaan haaveile. Siitä ei ole kyse. En todennäköisesti uskaltaisi esiintyä kenellekään kuitenkaan. Silti olis kiva jos vois vaikka suihkussa laulaa täböllä ilman että naapurit luulee mun kiduttavan kissaa...
Sama toive, samoin perusteluin.
ommella jotenkin, sukankin saan aikaan jos on pakko, kieliä tietysti voisin opetella paremmin mutta sekin on vain laiskuudesta kiinni, piirtämäänkin varmasti oppisin paremmin jos harrastaisin sitä, usein olen ajatellut että eläkkeellä haluan opetella maalaamaan tauluja.
Laulaa en sen sijaan osaa pätkääkään olen totaalisen musiikkivammainen, erotan korkealta ja matalalta lauletun mutta en yhtään laulaako joku nuotista vai vierestä. Eli laulaa haluaisin edes kirkkokuorotasoisesti.
tämä taito olisi sellaista superlahjakkaiden luokkaa, niin minäkin ottaisin piirustus&maalaustaidot. Voisin tehdä töitä kotoa käsin ja ihmiset maksaisivat mansikoita teoksistani.
Jos taito olisi semmoista normaalin ihmisen tasoa, niin ottaisin mieluusti tadon keskittyä ja tehdä töitä. Ei ole kivaa olla keskittymishäiriöinen jolla myös erittäin paljon aspergerpiirteitä. Mitään en saa aikaiseksi näillä nykyisillä taidoillani, vaikken tyhmä olekaan.
valon nopeudella:) Tuli ensimmäisenä mieleen...
samat puutteet täällä! Ja sama taito näin ollen myös keijukummitädiltä tilauksessa.