Köyhien/rikkaiden ruokia?
Mitkä teidän mielestä on ns. köyhien ja mitkä rikkaiden ruokia? Vai onko tällaisia ruokia olemassa?
Jotain tutkimuksiahan on, että rikkaat syövät terveellisemmin ja erään sunnuntain Hesarissakin jokunen aika sitten oli juttu hyväosaisen perheen viikonloppusyömisistä.
Mutta kumpaan esim. makaronilaatikko kuuluu?
Kommentit (27)
En oo rikas mut syön lihaa kalaa marjoja hedelmiä vihanneksia. En osta pullaa karkkeja enkä limuja en kanna kotiini sokereita ja jauhoja omilla valinnoilla on suuri vaikutus ruuan terveellisyyteen. Perusruoka itse tehtynä on oikein hyvää. Jos osta kaupasta sipseja jäätelöitä karkkia Coca-Cola juomia limsoja yleensäkin. Kyllä lihoo ja mitää ravinteita ei niissä oo. Opetelkaa tekemään ruokaa katsokaa kauden vihannekset tarjous hedelmät jauheliha on oikein hyvä lihatuote ja monipuolinen siitäkin voi ostaa vaharasvaisempi tuote
Pocky-tikut ovat meidän rikkaiden animeharrastajien herkkua.
Kilohinta taitaa olla yli 40 euroa.
Ei ruokailu mene kiinnostuksen, vaan varallisuuden mukaan. Itselläni on sepelvaltimotauti, mutta ei puhettakaan että voisin syödä kaksi kertaa viikossa kalaruokia, joissa on verisuonisairaille edullisia rasvoja.
Kalaa ei ole oikeastaan enää varaa syödä ollenkaan. Kasvikset ovat suomessa talvella kalliita. Itse olen käyttänyt paljon kaali- ja juuresraasteita, mutta en halua kuulla varakkaampien opettavaisia puheita siitä, kuinka juurekset ovat halpoja, koska en ole jänis.
Satsaan mahdollisuuksien mukaan terveelliseen ruokaan, mutta en käy missään ruoanjakelujonoissa hakemassa pois heitettäväksi seuraavana päivänä pilaantuvia ruokia ja allergioiden takia vaarallisia tuotteita. Ruoanjakeluissa on aina tarjolla paljon huonoja rasvoja sisältäviä ja muuten epäterveellisiä elintarvikkeita: kuka haluaa syödä päivittäin lounaaksi voisarvia, sipsejä ja tofunakkeja - tofu ei muuten soijapohjaisena sovi kihtipotilaille.
Varakas syö helposti monta kertaa viikossa ravintolassa, eikä sieltä saa jauhelihasoppaa jne. vanhanajan kotiruokaa.
Köyhän ruoka: Kaupan pussikeitto johon lisätään makaronia.
Rikkaan ruoka: Kolmen ruokalajin illallinen luomutuotteilla.
eikö kyse ole makutottumuksista?