Tytölle nimeksi Lyyli?
Kommentit (25)
nimi, mutta tulee valitettavasti mieleen hieman ylipainoinen tyttö (tai mummo).
En lisäksi antaisi lapselle nimeä, joka viittaa naisiin yleisesti: akka, lyyli, pimu, jne.
Mutta siis periaatteessa nimenä nätti, mielleyhtymät vaan haittaisi _minua_ antamasta omalle lapselleni tuota nimeä.
meidän nuorin poika olis ollut tyttö, olis hänestä tullut Lyyli:) ihana nimi.
ja kutsua Lyyliksi. Mutta lyyli tosiaan tarkoittaa lähestulkoon samaa kuin joku pimu, paitsi ehkä vähän vanhempaa. Minusta myös vähän pullea :)
Mutta nykymerkitykseltään tosiaan vähän kuin pimu tai muija, esim. "Mun lyylini.", "Ne lyylit siellä." jne.
En itse kyllä antaisi juuri tämän vuoksi.
... eikös toi oo jonkun kirjan tai näytelmän nimi.
katopas googlesta.
Anna nimi Lyydia ja kutsu vaikka kotona Lyyliksi.
Yksi niistä nimistä jotka ihan kauniita, mutta niillä on tullainen ikävä lisämerkitys...
Lyyli...Lydia
Sohvi...Sofia
Tässä myös muita samantyyppisiä nimiä:
Liisi
Leeni
Tyyni
Salme
Eila
Linnea, Linne
Lovisa
Maiju
Meeri
Reeta
Kreeta
Katri
Saana
Saima
Sandra
Stina
Tuula, Tuule
Venla
Telma
Lyyli on kyllä persoonallinen nimi, vaikka sitä käytetään erilaisissa yhteyksissäkin.
Pelkkää kehua on saanut nimestään. :)
Ihana vanha nimi! Annoitpa minkä nimen tahansa, niin aina löytyy kommentteja puolesta ja vastaan, joten valitse vain rohkeasti sellainen nimi mistä todella pidät :) Minulle kyseisestä nimestä tulee mieleen aina entinen naapurini, hieman boheemi vanha taidemaalari-mummo, joka piristi aina päivääni :)
Mummoni nimi oli Lyyli ja jos ikinä saisin tytön, haluaisin antaa hänelle saman nimen! Ihana nimi mielestäni.
tulee aina ekana mieleen meidän jo pois mennyt kisumisu jonka nimi oli Lyyli. Eli Lyllerö. :D
Sellainen vanhahavata mummo-nimi! Itse odotan kaksosia ja ajattelimme antaa tytöille nimet Edla ja Nanni.
En siis antaisi nimeksi;)