Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

amis ja kauppis

Vierailija
02.03.2012 |

mulle amis on ammattikoulu ja kauppis kauppakorkeakoulu

onko amis siis lukiota vastaava koulutus? ja kauppis sen jälkeinen yo-merkonomeja tekevä laitos?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään sieltä taitaa saada samat jatko-opintomahdollisuudet kuin lukiostakin. Kauppis on minullekin aina ollut kauppakorkea, mutta olen kuullut, että myös kauppaopistoa sanotaan kauppikseksi. Kauppaooppilaitoshan on toisen asteen koulutus, eli vastaava kuin amis tai lukio.

Vierailija
2/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amis=ammattikoulu

kauppis=kauppakorkeakoulu tai kauppaopisto

Ammattikoulu, kauppaopisto ja lukio ovat 2. asteen oppilaitoksia. Mutta kauppaopistoa ja (tietääkseni) joitain amiksen linjoja voi käydä yo-pohjalta myös, silloin opiskeluaika on lyhyempi.

Kauppakorkeakoulu on nimensä mukaisesti korkeakoulu jossa voi lukea kauppatieteiden maisteriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kauppaoppilaitoksia. Merkonomit valmistuvat ammattioppilaitoksista, yo-merkonomeja (opistotutkinto) ei enää kouluteta.

Vierailija
4/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin opiskeluaika on kaksi vuotta kolmen sijaan.

Vierailija
5/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUPPIS oli "kauppaoppilaitos" eli se josta tuli merkonomeja. Vasta viime vuosina mulle on tullut ilmi, että "kauppis" voi tarkoittaa myös kauppakorkeakoulua

Vierailija
6/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ei ole kauppiksia siis kauppaoppilaitoksia. Merkonomit valmistuvat ammattioppilaitoksista, yo-merkonomeja (opistotutkinto) ei enää kouluteta.

Kyllä kauppaopisto-nimistystä vielä käytetään:

http://www.businesscollege.fi/

Ja yo-merkonomi siis merkitsee tutkintoa, jonka voi suorittaa kauppaopistossa sen jälkeen, kun on kirjoittanut ylioppilaaksi.

Vierailija
7/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulla, missä se sijaitseekin. kauppaoppilaitos on kauppis muualla.

voiko siis yo-merkonomeja enää valmistua mistään? vai onko ne sit tradenomeja, mikä ei ole sama asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi