Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkevä koiranpentu! Neuvoja

Vierailija
02.03.2012 |

Meillä on n.6kk ikäinen (pienen koiran) koiranpentu. Me ollaan käyty normisti töissä ja noudatettu oikeita opettamistapoja. Kotiin mennessä ei heti huomioo ja aina alusta alkaen menikin hyvin, muutaman kerran ulvoi, mutta se on aloittanu sen uudestaan ja jatkanut päivisin sitä kuulemma useamman tunnin. Se ei ole haukkumista vaan ninenomaan itkua. Meillä alkaa olla keinot vähissä. Onko sitruunapanta liian järeä tapa.? Vai johtuuko vaan siitä, että on vielä pentu? Kuitenki säännöllisesti käydään töissä ni jännä ettei oo oppinu sitä. Hänellä on kaverina vielä kissakin. Onneksi meillä on työssäkäyviä/opiskelijoita ja ymmärtäväisiä naapureita ja useammalla lemmikkejä, joten ymmärtävät. Muuten ei ulvo, kuin päivisin poissa ollessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on n.6kk ikäinen (pienen koiran) koiranpentu. Me ollaan käyty normisti töissä ja noudatettu oikeita opettamistapoja. Kotiin mennessä ei heti huomioo ja aina alusta alkaen menikin hyvin, muutaman kerran ulvoi, mutta se on aloittanu sen uudestaan ja jatkanut päivisin sitä kuulemma useamman tunnin. Se ei ole haukkumista vaan ninenomaan itkua. Meillä alkaa olla keinot vähissä. Onko sitruunapanta liian järeä tapa.? Vai johtuuko vaan siitä, että on vielä pentu? Kuitenki säännöllisesti käydään töissä ni jännä ettei oo oppinu sitä. Hänellä on kaverina vielä kissakin. Onneksi meillä on työssäkäyviä/opiskelijoita ja ymmärtäväisiä naapureita ja useammalla lemmikkejä, joten ymmärtävät. Muuten ei ulvo, kuin päivisin poissa ollessa.


Hommaa nyt niitä " töitäkin " ensin.

Vierailija
2/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka puruluun, tai aktivointileluja? Käyttekö lenkillä ennen yksinjäämistä? Minkälainen "show" edeltää sitä yksinjäämistä? Onko teillä jotain sanaa tai lausetta kun lähdette pois kotoa? Meillä sanotaa joka kerta, että äiti lähtee kauppaan, vaikka mentäisiin vaan pesutuvassa käymään. Koira tietää, että kaupasta tullaan aina myös kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puruluu ja leluja. Meillä on semmonen tila sille, eli on pesuhuonessa, missä ovi auki ja näkyvyys. Tila 3mx3m noin. Muuten syö kissanhiekkaa ja repii postit säpäleiksi yms, siis kerran ollaan vapaana poissaollessa pidetty, mutta ei uskalleta, koska syö tosiaan sitä hiekkaa ja kissaa ei voi teljetä ku raapii listat ja ovet rikki.

Koira nukkuu yöt kiltisti omalla pedillä ja joskus päivisin nukkuu ja ei sillälailla koe väliaikaista tilaansa ahdistavaksi. Me lähdetään pois sen huomaamatta tai kun annetaan aamupala. Tullessa ei heti huomioida. Ollaan oltu tekemättä siitä kauheet numeroa. Siltikin itkee päivisin..

Vierailija
4/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä koiraterapeuttiin, kyseessä on ihan tavallinen eroahdistus.

Vierailija
5/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkaatte koiran huomaamatta? Eikö kannata sanoa kunnolla heipat? Eihän päiväkodistakaan karata salaa töihin kun lapsen tuo.

Vierailija
6/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pikkuhiljaa suurentaa koiran yksinolo aikaa. Toivottavasti otitte vähän vapaata kun koira tuli taloon ja totutitte pari tuntia kerrallaan ensin olemaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kysymyksessä on eroahdistus ja pantaa vaan pahentaa koiran kokemaa traumaa.



Teillä on edessä kk.sien työ, tarvitsette ohjeet joita saa koiraterapeutilta.



Koiralla muutenkin pieni tila missä olla.



Ja noin pientä koiraa ei saa pitää yksin vielä pitkään. Yksinoloon pitää totuuttaa minuuttu kerrallaan. Ja tosiaan 6kk pentu ei pärjää vielä esim 8 h yksin!!

Vierailija
8/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele rutiineita usein ja lyhyitä pätkiä.



-ulkoiluta pentu (ja väsytä vaikka sitä ennen ulkoilua leikkimällä tai kouluttamalla sitä)



-odota että pentu vähän rauhoittuu ennen kuin lähdet, älä kuitenkaan tee lähdöstä isoa numeroa



-palaa vaikka heti takaisin, kun pentu on hiljaa, älä tee tulosta isoa numeroa



Ja tuota sitten harjoittelet, öö, kymmeniä ja kymmeniä kertoja ;) mutta jaa harjoituksen eri päiville ja lopeta treeni onnistuneen harjoituksen jälkeen



Ja oma kokemukseni on, että voin antaa koiralleni esim. lattialle muutamia koirannappuloita etsittäväksi aina ennen kuin lähden, niin jää niitä etsimään (tai laitan ne tyhjään paperirullaan).



Ja toinen kokemus on se, että jos on joku joka auttaa sinua, niin toinen voisi käydä hoitamassa koiraa työpäivän aikana (esim. 1/2h uhraus jo auttaa). Hänen tulee myös muistaa nuo edellä mainitut rutiinit.



Tsemppiä sulla aloittaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selkeästi teet lähtöä ja höpöttelet, halailet ja ns hyvästelet koiran :D Sillä pahennat tilannetta entisestään!



Minäkin suosittelisin hyvää kouluttajaa, ongelmakoirakouluttaja taitaisi olla paras vaihtoehto eikä heille mennä aina siksi että on jokin toooosiii kamala ongelma:)

Missä päin asut? Järvenpään alueella on yksi jota voin suositella lämpimästi..

Vierailija
10/13 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kyllä kokeilla ja kiitos vinkeistä.

Pentu ei yleensä heti meidän lähdettyä aloita itkua, vaan eläkkeellä oleva talonmies sanoi, että itkee useamman tunnin keskellä pv. Kotiin mentäessä ei yleensä kuulu enää ulinaa, mutta itkua on about 10-15 välisenä aikana suunnilleen. Ihmetyttää kyllä, että oppiiko enää koskaan. Vapaana pidettäis tosiaan muuten, mutta syö kissanhiekkaa ja jopa kakkaakin sekä repii postit ja laskut ihan silpuksi. Kerran kokeiltu ja ei se hiekka ja kakka kovin terveellistä pennulle ole. Turvallisuussyistä pidetään omassa tilassa, aina silloin, kun ollaan pois ja yöllä kiltisti nukkuu siellä, niin ei pääse keskellä yötä riehumaan kissan kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunapanta auttaa oireisiin (haukkumiseen yms.), muttei poista itse ongelmaa. Eroahdistukselta kuulostaa, eli kannattaa lähteä kouluttamaan vähän kerrallaan.



Kuten noissa aiemmissakin viesteissä on tullut ilmi, puruluut, aktivointilelut yms. auttavat. Samoin koiran väsyttäminen on hyvä, mutta työpäivän aamuna sitä varmaan harvempi ehtii tehdä. Juuri ennen yksinoloa koiraa ei kannata pitkällä lenkillä käyttää tai muuten hirveästi aktivoida, sillä koiran vireystaso säilyy ylhäällä vielä tunteja tekemisen jälkeen.

Eli mieluiten aamulla rauhallinen lenkki ja ruoka, jonka jälkeen vähitellen jätetään koira yksin kotiin ilman mitään hössötyksiä. Eroahdistuksesta kärsivien koirien on usein parasta viettää aika suhteellisen pienessä tilassa (ei nyt kuitenkaan mitään överiä, tuo 3mx3m kuulostaa hyvältä). Voisitte ehkä harkita, että laittaisitte vielä oven kiinni, jotta tila olisi vielä paremmin koiran "hallittavissa". Lisäksi esim. radiosta ei ole ainakaan haittaa.

Vierailija
12/13 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vaan, että kusettaa ja pyytää päästä ulos, mutta ketään ei ole kuulolla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana pidettäis tosiaan muuten, mutta syö kissanhiekkaa ja jopa kakkaakin sekä repii postit ja laskut ihan silpuksi. Kerran kokeiltu ja ei se hiekka ja kakka kovin terveellistä pennulle ole. Turvallisuussyistä pidetään omassa tilassa, aina silloin, kun ollaan pois ja yöllä kiltisti nukkuu siellä, niin ei pääse keskellä yötä riehumaan kissan kanssa :)

Pähkähullujen toimintaa !! Ei kai kukaan oikeasti ole noin imbesilli, että pitää pentua 17-20 tuntia pienessä huoneessa?

Kaikista viisainta olisi että palauttaisitte koiran kasvattajalle ja kertoisitte suoraan että koira joutuu elään noin pienessä rajatussa tilassa elämänsä