Kenen tehtävä on järjestää polttarit?
Ystäväni mene naimisiin ja kaasona on hänen siskonsa ja kaverinsa. He ovat kysyneet meiltä polttariporukalta mitä haluttaisiin polttaripäivänä tehdä, mikä on minulle ok. Nyt he ovat kuitenkin alkaneet nakittaa meille kaikenlaisia tehtäviä, kuten ruuan laittoa, jonkun muistovihon tekemistä jne. Rehellisesti sanottuna ei kiinnosta puuhailla mitään tuollaista, on ihan tarpeeksi kiireitö muutenkin. Maksan osuuteni ja ostan vaikka kaupasta jotain (teemme ison illallisen päivän päätteeksi), mutta that's it. Onko tällainen tavallistakin? Luulin, että kaasot järjestävät polttarit, eivät vieraat.
Kommentit (11)
Ei todella kaaso tee yksin. Viimeisen 10 vuoden aikana olen ollut 6 polttareissa. Kaikki ne on tehty porukalla. ELi polttareihin osallistujat tekevät ne ja kaasot ovat ikäänkuin projektin vetäjiä, pitävät homman kasassa ja hoitavat rahaliikenteen yms. Sehän olis outoa ja karseaa jos kaasot yksin ne tekis :(
yksi tai kaksi suunnittelee ja organisoi ja kaikki osallistuu toteutukseen
On aika ihmeellinen oletus, että polttarit olisivat kuin joku konsertti, josta suoriudutaan maksamalla pääsylippu.
Onko ap:n oletus, että kaason pitäisi TEHDÄ kaikki itse, että teidän kermaperseiden ei tarvitsisi itseänne rasittaa(sillä kaasollahan varmaan ei ole muuta elämää kuin puuhata polttareita ja häitä)?
Ei oikein vastaa otsikko ja konteksti toisiaan, esimerkissähän nimenomaan kaaso järjestää ja delegoi tekemistä, mikä on järkevää.
mieltä vitosen kanssa. Mun mielestä ois kamalaa jos kaaso/t yksin päättäis mitä tehdään jne. Mukavampi kun on kyselty kaikilta ehdotuksia ja mun mielestä jos kerran kaikki morsiamen ystäviä olette niin jokainen tekee vähän osaansa.
Ravintolasta saa tilat ja ruokaa, ohjelman voi ostaa ja korkeintaan jonkun muistovihon voi tehdä, tosin käytännössä se on digitaalisten kuvien sovittamista kansioon eli helppoa.
En ole ollut ikinä polttareissa, joissa joutuu laittamaan ruokaa! Hotellissa saa aamiaisen huoneen hintaan.
On aika ihmeellinen oletus, että polttarit olisivat kuin joku konsertti, josta suoriudutaan maksamalla pääsylippu. Onko ap:n oletus, että kaason pitäisi TEHDÄ kaikki itse, että teidän kermaperseiden ei tarvitsisi itseänne rasittaa(sillä kaasollahan varmaan ei ole muuta elämää kuin puuhata polttareita ja häitä)? Ei oikein vastaa otsikko ja konteksti toisiaan, esimerkissähän nimenomaan kaaso järjestää ja delegoi tekemistä, mikä on järkevää.
hauskaa ja tullaan toimeen keskenään.
Meillä ei polttareissa ole mitään piikomista Ravintolasta saa tilat ja ruokaa, ohjelman voi ostaa ja korkeintaan jonkun muistovihon voi tehdä, tosin käytännössä se on digitaalisten kuvien sovittamista kansioon eli helppoa. En ole ollut ikinä polttareissa, joissa joutuu laittamaan ruokaa! Hotellissa saa aamiaisen huoneen hintaan.
No usein polttarit tehdään ns. talkoohengessä. Vastuu, organisointi yms on kaasojen vastuulla, mutta usein jokaisella on joku juttu tehtävänään. Kuulostaa siis tuo aika tavalliselta.