Mistä etelän maasta saa "takuuvarman" mahataudin?
Kommentit (26)
varsinkin jos poistut hotellialueelta.
Olen kuullut hurjia juttuja sielläpäin työmatkalla käynneiltä.
varsinkin jos poistut hotellialueelta.
Olen kuullut hurjia juttuja sielläpäin työmatkalla käynneiltä.
yhden ainoan kerran selvisin siellä kaksi viikkoa ilman vatsatautia, kun olin erityisen tarkka siitä missä söin (siis, että tiesin, ettei hanavettä käytetty edes astioitten pesemiseen tai, ettei tiskirätistä lentänyt hanavesitippa päässyt astioihin). kun pääsin lentokentälle, minulla oli hirvittävä voileipähimo, siis ihan uskomaton ja päätin sitten ostaa sellaisen valmiiksi pakatun sämpylän ja päästyäni suomeen sairastuin sellaiseen ripulitautiin, että oikeasti kuvittelin kuolevani.
jätksit, salaatit ja juomat jäillä yms. kaikkialla. Ei ole mitään tullut.
Jos pitää oman suolistonsa bakteerikannan kunnossa, niin huoletta voi normaalisti syödä ja jouda puhtaissa paikoissa missä maassa tahansa.
Eli älä puunaa ja putsaa liikaa itseäsi ja kotiasi. Varsinkaan taaperoikäisiä. Hyvä vastustuskyky on kaiken a ja o
Mutta vain sillä ehdolla, että syöt vapaasti katukeittiöistä ja myös jäätelö ja maitotuotteita.
jätksit, salaatit ja juomat jäillä yms. kaikkialla. Ei ole mitään tullut. Jos pitää oman suolistonsa bakteerikannan kunnossa, niin huoletta voi normaalisti syödä ja jouda puhtaissa paikoissa missä maassa tahansa. Eli älä puunaa ja putsaa liikaa itseäsi ja kotiasi. Varsinkaan taaperoikäisiä. Hyvä vastustuskyky on kaiken a ja o
Olen ollut noin 20 reissulla ja syönyt kaikkea. Viimeksi Kanarialla syötiin taas mitä sattui ja kamala ripulitauti kaikille.
En ole saanut turistiripulia koskaan ja vaikka missä on reissattu.
Intiassa olen käynyt 8 kertaa, eikä koskaan mitään. Söin jäätelöitä ja salaatteja myös. Lihaa en tosin syönyt minkäänlaista. Jospa siinä syy?
Toki normaalit varovaisuudet ruokapaikkojen valinnassa ja muussa.
itse en ole vielä onnistunut sairastumaan Egyptissä, vaikka monta reissua on jo takana. Olen kyllä kiertänyt myös Kreikan, Espanjan, Kanarian jne ja vain Turkissa oli kerran pientä vatsaoiretta. Ei sekään kyllä mikään oikea vatsatauti ollut, niitä on tullut Suomessa pidettyä pari (mm. noro-virus).