Mistä etelän maasta saa "takuuvarman" mahataudin?
Kommentit (26)
5 kertaa Turkkissa eikä kertakaan mahataudia
5 kertaa Turkkissa eikä kertakaan mahataudia
paljon olen reissannut etelässä, syönyt esim. salaatteja yms. "riskiruokia" eikä koskaan ole mitään tullut.
en kyllä tiedä ovatko esim. syönteet maitohappobakteereita ennen matkaa.
paljon olen reissannut etelässä, syönyt esim. salaatteja yms. "riskiruokia" eikä koskaan ole mitään tullut.
Me syötiin majoneesia, carpacciota, salaatteja, äyriäisiä jne ja saatiin ripuli + oksennustauti kaikki =)
Egypti - shigella bakteerin aiheuttamat mahataudit erittäin yleisiä.
pure. Jos Egypitissä saat mahataudin niin pika pikaa apteekkiin josta löytyy tarpeeksi tehokkaat lääkkeet. Antinal kapseleina ja nestemäisenä ainakin.
vaan, jos syö "riskiruokia" ja juo juomat esim ravintolassa jäillä.
Itse välttelen kaikki epämääräiset jäätelön, poppareiden tms "herkkujen" kaupustelijat.
tullut Intiassa.
Egyptistä mäkin olen kuullut huonoja kokemuksia. Muuten itse olen kerran saanut Espanjassa kaupasta ostetusta ruuasta ruokamyrkytyksen, onneksi aika lievän.
ovat sellaisia maita joista en ole kuullut kenenkään selviävän ihan oireettomana. Kukaan tietämäni (itseni mukaanlukien) ei kuitenkaan ole katunut noihin maihin matkustamista.
varsinkin jos poistut hotellialueelta.
Olen kuullut hurjia juttuja sielläpäin työmatkalla käynneiltä.
Intian slummialueita myös suosittelen. Kannattaa syödä pesemättömin käsin.
Minä sain vatsataudin Lontoossa viime vuonna työkeikalla. :D Onneksi oli lähes kotiinlähtö, eikä joutunut kovin paljoa työhommia perumaan. Veikkaisin kyllä että oli sen intialaisen sapuskan syytä mitä käytiin popsimassa.
Muualta Intiastakin sinne menevät saavat ns Delhi-bellyn (deli-beli), koska bakteerikanta ja vesijohtovesi ovat niiiin hurjia. Mieheni, vaikka tietää asian ja käy siellä usein, saa mahataudin joka toinen kerta, vaikkei oikein koske saati syö mitään, koska ovenkahvaan koskeminen riittää :(
Egypti on toinen paha, mutta islamilaiseen valtioon nyt en vapaaehtoisesti matkustaisi muutenkaan!
me ei olla Turkissa sairastettu, mutta Bulgariassa kylläkin, hyi hitto! Kesti alle vuorokauden, mutta oli sitäkin rajumpi. Bulgariassa oli muutenkin ihan törkeen pahat ruoat joka ravintolassa ja hotellissa.
noissa on tullut ripuloitua.
Sen sijaan ripulittomia matkoja olen tehnyt mm. Espanja, Portugali, Thaimaa, Turkki
Ei kukaan meidän perheistä.
Ei ulkomailla ei. Suomessa kyllä on tullut saatua ravintolasta tauti. Itseasiassa se oli ruokamyrkytys.
Tosin ollaan vaan reissattu Espanjaa, Turkkia Kreikkaa, Bulgariaa, Italia. Olikohan siinä kaikki. No kuitenkin ja noisa on monissa käyty monen monta kertaa.
Ja ei olla koskaan syöty mitään maitohappo juttuja yms.
tai ainakaan me emme oli ikinä saaneet, mutta erittäin moni kehuu Egyptiä sen osalta :)