Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheessämme on neljä henkilöautoa. Kysymyksiä, kommentteja?

Vierailija
01.03.2012 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkialle minne pitääkin (asun aivan H:gin kantakaupungin liepeillä). Lisäbonuksena on se, että voin lukea matkalla :) eikä tarvi etsiä parkkipaikkaa. Ei-arjessa on kyllä matkoja, jotka on kätevämpi tai "pakko" tehdä autolla, ja niin teemmekin. Mulla ei myöskään ole ongelmaa tuossa ihmisten läheisyydessä.

Olen itse asunut Etelä-Espoossa (ilman autoa), ja toki se on kaukana joistain paikoista, mutta esim. keskustaan ruuhka-aikana pääsi mielestäni nopeammin bussilla kuin autolla. No, eihän kaikki kiinnostava toki ole Helsingin keskustassa ja ruuhka-aikojen ulkopuolella auto on nopeampi, mutta sitten pitää löytää parkkipaikkakin. Mutta kukin tavallaan.

Mutta, vaikka ymmärrän hyvin että itse käytäy autoa tarvittaesaa (niinhän minäkin teen) silti ehkä olisin sinuna panostanut tuohon lasten totuttamiseen autottomuuteen. Vai ovatko he itse ostaneet autonsa ja maksavat niiden kulut?

En ymmärrä, pääsetkö ratikalla ja bussilla aivan kaikkialle minne ikinä voisit olla menossa? Oma elinpiirini olisi merkittävästi kapeampi, jos jättäytyisin julkisen liikenteen varaan. Haluan liikkua ja asioida eri paikoissa. Valinnanvaraa ei juuri olisi, jos käyttäisin pelkkää bussia, ja matkoihin menisi huomattavasti enemmän aikaa. En myöskään halua olla muiden ihmisten lähellä, kuten julkisissa liikennevälineissä joutuisin olemaan. Lapsillani ei onneksi ole samaa ongelmaa, he nauttivat yksityisautoilusta juuri sen antaman liikkuma- ja aikatauluvaran vuoksi, mutta eivät karsasta busseja.

Totta kai piittaan ympäristöstä, en vain piittaa niin paljon, että haluaisin tehdä leikkauksia tässä mukavuuden osa-alueessa.

- AP

Vierailija
2/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan julkisilla kulkeminen houkuta. Liikaa jengiä ja inhoan valmiita aikatauluja. Mennään silloin kun meille sopii, ei silloin kun bussi menee. :)

- AP

Inhoan myos ruuhkia. Onneksi kotikaupunkini ilmasto sallii vespalla ajamisen, se on kaikkein nopein ja helpoin tapa liikkua:)

Ihmettelen tota ap:n asennetta kylla noiden ruuhkien suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 ekälle saa vastan sellaisen auton mitä pihassani suostuisin pitämään.

voidaan päätellä, että sinulla ei tule koskaan olemaan varaa ensimmäiseenkään autoon, josta unelmoit.

Vierailija
4/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minustakin kätevämpää ehdottomasti ilman autoa.

Mutta, vaikka ymmärrän hyvin että itse käytäy autoa tarvittaesaa (niinhän minäkin teen) silti ehkä olisin sinuna panostanut tuohon lasten totuttamiseen autottomuuteen. Vai ovatko he itse ostaneet autonsa ja maksavat niiden kulut?

Mutta miksi olisit minuna panostanut lasten totuttamiseen autottomuuteen? Kaikki autot ovat minun ja mieheni nimissä, mutta se ei mielestäni liity tähän mitenkään.

- AP

Vierailija
5/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tota ap:n asennetta kylla noiden ruuhkien suhteen?

Inhoan ihmisruuhkia, en autoruuhkia. Pahimmat autoruuhkatkin ovat vältettävissä, jos käyttää vaihtoehtoisia reittejä ja katsoo kelloa.

- AP

Vierailija
6/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minustakin kätevämpää ehdottomasti ilman autoa.

Mutta miksi olisit minuna panostanut lasten totuttamiseen autottomuuteen? Kaikki autot ovat minun ja mieheni nimissä, mutta se ei mielestäni liity tähän mitenkään.

- AP

Mut miten paljon kävelevät tai pyöräilevät? Tietävätkö että autot saastuttaa? Eivät kai samoja matkoja aja molemmat omillaan?

Vierailija
7/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten paljon kävelevät tai pyöräilevät? Tietävätkö että autot saastuttaa? Eivät kai samoja matkoja aja molemmat omillaan?

En tiedä kuinka paljon kävelevät tai pyöräilevät. Ovat itsenäistyneet siinä määrin, etten seuraa heidän menojaan. Kesällä pyöräilevät käsittääkseni ihan mielellään. Harrastuksiin, ostoksille ja kavereille menevät silti mieluusti autolla. Moottoritietä pääsee nopeammin autolla kuin pyörätietä pyörällä, noin keskimäärin.

Ja kyllä tietävät, että autot saastuttavat. Tuskin kukaan sitä olisi tietämättä, vai mitä mieltä itse olet? Ja tuskin ajavat samoja matkoja eri autoilla, kun eivät keskenään vietä pahemmin aikaa.

- AP

Vierailija
8/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla yksi, minulla kaksi, miehellä neljä. Ei kyllä herätä kysymyksiä...

Vierailija
9/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on kulutushyödyke, kuten kahvinkeitin tai sohva. Niitä on oltava niin monta kuin niitä tarvitsee olla.

Ei tuo kateutta herätä, älä pelkää. :)

Vierailija
10/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen kyllä käytössä, ei yhtäkään harrasteautoa. Mukavaa, että joillain on enemmänkin. Ei tunnu enää niin hölmöltä. Ekopropaganda on näköjään vaikuttanut minuunkin..

Vierailija
11/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä maksaa yhteensä alle 5000!

Vierailija
12/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä maksaa yhteensä alle 5000!

Kuulemma lämpenevät talvella tosi nopeasti, ei ollenkaan huono ominaisuus!

- AP

Vierailija
13/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajellaan nääs päivisin.

- AP

Vierailija
14/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajellaan nääs päivisin. - AP

Vierailija
15/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan julkisilla kulkeminen houkuta. Liikaa jengiä ja inhoan valmiita aikatauluja. Mennään silloin kun meille sopii, ei silloin kun bussi menee. :)

- AP

Vierailija
16/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 ekälle saa vastan sellaisen auton mitä pihassani suostuisin pitämään.

Vierailija
17/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, Espoo selittää kaiken.

Toivottavasti saadaan Helsinkiin ruuhkamaksut ja pian!

Vierailija
18/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysymys: Onko teillä myös talo täynnä turhaa roinaa ?

Mihin pysäköitte ne autot ?

Meille ajautui jossain vaihessa myös 4 autoa: minun ja mieheni sekä rakentamisen ajaksi hankittu paku ja vielä isoisän auto, kun ei sitä halunut myydä eikä sillä ajaa.

Oli helpotus pistää turhat autot myyntiin. Yksi auto maksaa kaikkineen satoja euroja kuussa.

Vierailija
19/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun julkinen liikenne on niin hyvää, että ei tarvitse aikatauluja katsella niin sitten ei tarvitse autoa.

Vierailija
20/32 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon emäntä kehuskeli, että on hyvä kun mies osaa itse korjata autot...