<<<Keskellä viikkoa Syysporukka 04>>>
Hyvää huomenta! Tehdään nyt vähän isompi pino ku eilisestä, jookos;)
Kommentit (22)
Onko kaikki henkisesti Levillä vai missä? Minäkään en aamulla ehtinyt kirjoitella kun tuli vieraista 9 aikaa. Oli kiva, sai ajan taas kulumaan. vasta lähtivät ja nyt Onni untenmailla. Herätyshän oli taas 6.30. Mutta hyvin jaksoi Onni leikkiä kun oli ikäistänsä seuraa.
Ihana ilma pihalla. Kävin viemässä lakanan kuivumaan ja oli niin raikas ilma, että. Ja vähän jotain valkoista maassa, lunta?
Nyt sohvalle itsekin. Tänään pääsen katsoon tasan 2 viikkoista vauvaa. Ihanaa. Ja huomenna töihin. Sitten onkin vapaata seuraavan kerran tiistaina. Ei ihanaa.
Hilu: Kerro ihmeessä, miten Lintsu on alkanut nukkua noin pitkään? Tahtoo saman rytmin... Tosin maanantaisin ei ehdittäis kyllä uimaan mutta edes joskus olis kiva nukkua.
Tänään aloitettiin kauran kokeilu. Saas nähdä miten käy.
Taitaa olla aika suuri vaikutus tuolla ulkoilulla pikku-herran ruokahaluun. Kun aamu-ulkoilut jäi välistä, ei lounaalla mennyt ruokaa paljonkaan alas. No, jospa päivällisellä sitten, kun käydään iltapäivällä pihalla.
Nyt sohvalle. Tulkaahan syysmammat koloistanne tänne ja heti!
T-P
Aika osuvasti yhtäaikaa huhuillaan muita sieltä koloistaan ulos:)
Tää päivä taitaa olla meitin yhteinen keskustelupäivä. ;)
Ihanaa, kun pääset katsomaan niin pientä vauvaa. Oih! Mä olen niin kuumeen kourissa, kun kaveripiirissä on menossa vauvabuumi ja moni syysmammakin on raskaana. Viikonloppuna minäkin käyn katsomassa kuukauden ikäistä. Uskaltaakohan mua päästää katsomaan, kun kuumekäyrä pomppaa taivaaseen.
-M, the palstaterroristi
Huono yö,aikanen aamu ja jumpassa ja kaupassa käyty..siinä meidän päivä eli väsymystä pukkaa!!!
Mimmuli:Mul oli yhet menkat enneku pillerit alotin ja ainaki 2tai3 pakkauksen ajan tiputteli...nyt alotin just neljännen et toivottast nyt jo ois tiputtelut loppu!
Mies sano et mun mieliala on ihan vuoristorataa et eka ihan ilosena laulelen ja kohta saan hirveen raivarin!Johtusko pilleresit?!On uus merkki.
Nyt typy kohti sänkyä..
jatu
Yhelle tutulle ei raskauden jälkeen enää pillerit sopinut, kun sen mielialat meni ihan sekaisin. Musta tuntuu, että nyt ainakin ihan sopii, mutta täytyy pitää itteänsä silmällä. Kurjia nuo tiputtelut, mutta helpottavaa kuulla, että muillakin ilmenee samaa. Toivottavasti tiputtelut loppuisivat pian. Jaksua!
jälleen häärääjänä M, joka välillä hiljenee
pakko sanoa böö kun on niin pieni pino. Täällä maassa hiukkasen lunta, mutta onneksi lisää satelee koko ajan, saatais täällä pirkanmaallakin maa valkoiseksi. Poju nukkuu päikkäreitä ja mä odottelen nuohoojaa.
Tea, olen pahoillani negasta. Meillä vasta kp 16/28 eli tässä kuussa piina on vielä edessäpäin. Toivottavasti teillä pian tärppäis, on ihanaa lukea aina muiden vauva ja plussauutisia.
ruoka kiehuu, täytyy mennä.
kuulolla, äitikuu
Voi Nöösaa, kaikkea nuo pienet suuhunsa laittaa. Onneksi se styroksi tuli ulos eikä jääny massuun pyörimään.
T-P luulen että tämä nukkuminen on taas joku vaihe... joka loppuu ku seinään joku kaunis aamu. Kertoisin kyllä mieluusti miten tän vaiheen saa päälle kun vaan tietäisin.
Voi pikku Onnia, ei varmasti ollu mukava sairaalareissu, tsemppiä kaura-latistukseen.
Hyvä että Leviläiset ovat päässeet turvallisesti perille.
Mahtava ilma, aurinko paistaa, " myrskyn jälkeen on poutasää" niinhän yhessä laulussakin lauletaan.
Jatu pillereissä ja muissa hormooniehkäsyissä vissiin piilee tuo hormoonihirviö uhka, toivottavasti tasottuu mielialat jos pillereistä johtuu.
Mukavaa loppupäivää ja tulkaahan muutkin ulos koloistanne :))
Hilu
... täällä kurkkaamassa kun kerrankin vauvasivuilla taas pyörähdin! Jätinkin tuonne oman aloituksen nukutusjutuista, kun alan olla niin epätoivoinen... Eipä tässä siitä sen enempää, mutta käykäähän antamassa neuvoja, jos osaatte. Varsinkin imetyksen lopettaneet ei-pullottelevat!
PALJON ONNEA T@hti ja muut plussanneet syysmammat!!! Aivan ihania uutisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Niin, itsekin liityn Tean (onko muitakin?) kanssa samaan kerhoon eli toiveissa on... :) Mulla on vaan tähän mennessä ollut niin ihmeellinen kierto että saa nähdä... Ei oo siis tärppipäivistä hajuakaan. Pitää yrittää pitää säännöllinen joka toisen päivän tahti vaan yllä ;)
Mä oon kestovaippahurahtanut! Nyt se sitten on tapahtunut! Eli meillä jo suurimmaksi osaksi kestoillaan, tai siis mies ei asiasta ole mitenkään innostunut mutta minä senkin edestä :) Mukavaa ja yllättävän helppoa puuhaa, jopa harsojen taittelu! Onko kestoilija-Leppiskin Levillä?
Ihanaa Levin-aikaa matkalaiset, jos olette kuulolla...
- marionette ja typy VIIMEIN unilla -
Paikalla ollaan, mutta kun tuntuu, ettei ole mitään järkevää tai uutta kerrottavaa, niin tuntuu, ettei kehtaa yrittää väkisinkään mitään kirjoittaa... Mikä logiikka!
Yöllä oli tullut lunta ainaskin 15 cm. Kipii! Ihana oli aamulla tehdä lumitöitä. T katseli ensin lunta ihan ihmeissään, sitten se istui sievästi kinokseen ja rupesi syömään lunta. Pulkkakin jo kaivettiin esiin, samoin lumikolan kyydissä oli kiva istuskella. Toivottavasti ei sula lumet enää pois.
Koiratkin hyppelehti lumessa ihan innoissaan. Oli ne sitten molemmat koirat kyllä sen näköisiä, että niitä piti sulatella pesuhuoneessa, ennen kuin otti ne takaisin sisälle hyppimään.
Hu-huuuu Levin matkailijat! Ilmoitelkaahan itsestänne! Vaikka muistuneeko mieleenkään, että me täällä " koneella olijat" janoamme matkakuulumisia...?
Mimmuli kertoi, että Nöösän kakan mukana oli tullut styrox-palloja. Vähän sama juttu meillä tässä yksi aamu, tosin vaipan mutkassa ei ollut styroksia vaan sellaisia pieniä värikkäitä askarteluhelmiä! Mistä lie suuhunsa saanut laitettua. Onneksi olivat sellaisia tosi mini-kokoisia.
Nyt ruoanlaittoon. Palailen illemmalla, josko reissuilijat ovat siihen mennessä kirjoittaneet matkauutisia.
Mimmu ja T sekä masuasukki rv 33+3
Nyt taas kaikki ilmottautumaan!!Ja Leviläiset!!Antakee meille luettavaa( ja kadehdittavaa)
TYpy häärii jo hereillä,alko aamu aikasin ni päikitkin sitten aikastu.KOhta pitäs poika hakee ja tänää pojan jumpassa on taas sellanen yhteiskerta et mä jumppaan sen kanssa.Onneks mies tulee kotii ni ei tarvi typyä ottaa :-)
MEil on niin ihana th et en kai tulis toimee ilman sitä!Typyl oli korvatulehus 4viikkoo sit ja lääkäri sano et jälkitarkastus akuuttiaikana eli aamulla siihen ruuhkaa soittamaa.Pojan jäjkitarkastukset on ennen saanu varattuu etukätee ni sitä terkalle soittelin ni se varas ajan ensviikolle..ja niin se pitäs ollakii,se lääkäri oli jotain sekoillu(taas!!)
Mä en kestä sitä jonotusta aamulla klo8 ku pitää puhelimes roikkuu ja yleensä lapset herää just sillon!
No ei tässä oikein mitää asiaa,kunhan vaa pinon täytteeks höpisen!
Ai nii,T-P:lle pitäny sanoo et ol kurja se teidän lääkäri reissu :-(
Toivottavast alkas kuitenki asiat selviimää!
Mimmulla alkaa olla jo viikkoja kivasti :-) Kohta on taas nyytti kainalossa
jatu
Et toivottavasti oon vaa hormonihirviö ja se tasaantus ettei tää ole pysyvä olotila!Kääk!!
jatu
Miks ei enää ikinä ole omaa aikaa? Miksen enää ikinä ehdi pinoilla?
Tätäkö tää on sit siihen asti kunnes töihin menee?
Miettikääpä, meillä Vantaalaisilla on suurten tulojen ensi syksy edessä. Kodinhoidontuki 294e. Miinus verot. No, taitaa se kuntalisä puuttua monesta muustakin Suomen kunnasta? Mutta ehkä hintataso on korkeampi täällä kuin pohjoisemmassa? Ja toinen vaihtoehto kahden lapsen hoitoon vieminen: matalapalkka-alalla päivätyöstä reilusti alle 2000 kuussa, olisko jotain 1500+, miinus verot yms, miinus kaavaillut korotetut päivähoitomaksut 450e... Paljon jää? Huh huh....
Ei iske kumpikaan vaihtoehto. Pohtii hoitolapsia. Muttei taida pinna riittää sitä hommaa. Miettii...
Vali vali...
Sassalle ihmiskoe menossa, räkäsyydestä huolimatta. Ei hermo riitä odottaa enää. Pakasteperunaa kokeilen. Vaikka allergia-lääkäri olikin sitä mieltä että jos bataatti ei sovi, pottu tuskin myöskään. Mut yritän silti. Seuraavina mielessä olis kaura ja poro. Kaura piti ottaa taas (kolmas kerta toden sanoo) mut aattelin ottaaki ton perunan eka. Peukkuja saa pitää. Mä ole HYVIN skeptinen...
Kerppu ja Sassa 1v2,5kk ja poitsu 4,5v
Kiitos onnitteluista ja mimmulin kauniista sanoista!
Toivottavasti kaura sopii Onnille ja peruna Sassalle!
Kestovaippa-asiaa olen minäkin miettinyt, mutta sillä asteella on. Tähän asti oon todennu, ettei musta oo moiseen. Asiaan vaikuttaa myös se, etten oo nähny kuin kuvissa, millaisia systeemejä ne on. Luin vain jostain säästövinkkinä, että ois esim. 2kpl vaippakuoria ja niissä sitte käyttäis harsoja, jotka pesis muun pyykin mukana. Pääsis alkuun ilman suurempia satsauksia ja vois käyttää silloin, kun jaksaa/huvittaa. Kannattaisko kokeilla?
Pekka huusi aamuyöllä toista tuntia. En tiedä, miksi. Annoin panadolia, että jos hampaat vaivaa. Ei auttanu. Pyysin miestä hakemaan maitohappobakteeria, jos masu vaivaa, jolloin mies ehdotti, että jospa pojalla on nälkä, kun hän ei saanu sitä illalla syömään ollenkaan puuroa. Annettiin puoli banaania ja juomista. Viimein uni tuli. Mutta mulla on ollu väsypäivä.Ite en saanu nukuttua sen vertaa, kun Pekka niin häkkäröi.
Täällä on muutama sentti lunta ja pikkasen pakkasta. Isommat lapset on tosi innoissaan lumilinnaprojektinsa kanssa. Pekan kanssa ei vielä oikein oo ehditty pihalle, kun oli kerhopäivä.
Kivaa iltaa kaikille!
T@hti
Iih, kävin katsomassa tasan 2 viikon ikäistä vauvaa. Voi kiesus, onko Onnikin tosiaan ollut NIIN pieni??? Semmonen pikku pätkä, kääryle. Ihana oli kyllä. Sain pitää sylissäkin mutta eipä tullu mikään vauvakuume. Ei ei. Mietin vaan, että mikäs mulla hermoja sitten koetteli, tuo poika kun oli kovin tyytyväinen. Mutta ei, ei ole aika kullannut muistoja. Onnihan huusi jo laitoksella, eli eri puusta on nämä miehet veistetty:) Mutta pieni oli ja suloinen tuhisija.
Väsyttää. Iltapäivällä päästiin sitten pihalle Onnin kanssa ja 1,5h oltiin ja silti puistosta lähteminen aiheutti kiukun. Kaveri kysyikin, että kuinkahan kauan Onnin pitäs olla puistossa, että lähtis suosiolla:) En käsitä, tosin virtaa kun on, niin johonkinhan se on purettava ja puistossa se onnistuu. Kun on vaatetta päällä ja kurikset vielä siinä, niin on ainakin raskasta konttia. Hyvä vaan, että viihtyy, saapas itsekin happea!
Tulin sitä vaavia katsomasta 18.30 ja mitä näin - Onni nukkui istualtaan vaunuissa kun olivat käyny käveleen miehen kanssa. On siis ollut tosi väsy, kun vaunuihin nukahti, matkarattaat yleensä on tehokkaampi nukutuspaikka. No, siitä huolimatta nukahti jo yöunille. Mies antoi maidon ja sinnepä poika jäi. Ihanaa, kun nukuttaminen on näin helppoa nykyään - vai pitäskö sanoa TÄLLÄ HETKELLÄ.
Jokohan Tiivi on kotosalla? Kiitos vielä vierailusta. Ja ilmoittelehan kun taas tulet Kokkolaan, niin nähdään, jos vaan aikataulut sopii.
Nyt pitää mennä huuhtoon ne kurkiset, että on aamulla taas terässä, kun puistoon suuntaamme. Yöks, illalla töihin.
Kyllä pitää pino saada kolmen sivun mittaiseksi...joten tänne vaan kaikki syysläiset!!!
T-P
Onnea Kerppu pottu-latistukseen! Toivotaan, että sopii. Kokobyyssähän saadaan vielä kuntalisää, 120e/kk mutta se lakkautetaan asteittain, kun sitä rahaa ei ole. Murr murr. Vaikkei tuo suuren suuri raha ole mutta kuitenkin jotain. Ennen se oli tosin n. 200e ja sitä sai 2 vuotiaaksi asti. Nyt summaa pienennettiin ja maksuaikaa pidennettiin.
Tealle plussaamisonnea! Toivotaan, että pian tärppää.
T-P
Onpa lyhyt pino! Oli pakko siirtyä taustailusta ihan kirjottelemaan ;)
Mimmu: Voi kun viikkoja onkin kertynyt jo paljon, ihanaa kun saat kohta uuden tulokkaan syliisi =) *hieman kateellisena*
Marionette: Meillä myös on vauvahaaveet ajankohtaisia. Ajateltiin tuossa vuoden vaihteessa aloittaa pikkukakkosen " yritys." Plussasäteitä kaikille niitä tarvitseville ------------------------------!!
Likka nukkuu. Koko päivä ollut yhtä menoa. Seurakunnan kerho ja muskari sattuivat poikkeuksellisesti samalle päivälle, joten ihan kuitti ollaan. AIvan ihanaa, kun plussakelien sijaan vihdoin tuli pakkasta..lumi tosin vielä täältä meiltä puuttuu =(
Tuntuu olevan oikea vauvabuumi! Aamulla kerhossakin ihailin, kuinka jopa 7äitiä oli raskaana =) Tai ehkä sitä vauvakuumeissaan kiinnittää huomiota vauvamasuihin ihan eritavalla, kuin joskus ennen. KAipaan niin raskausaikaa, etten malta odottaa, josko meillekin vielä jonakin päivänä vauva suotaisiin...
Illanjatkoja!!! Iloista Levin lomaa reissaajille =)
-frodo ja tytteli-
Duha vähän vaivaa... Niin, vaihteeksi kipeenä. Kyllähän sen arvasinkin, että tällaista tämä töitten aloitus on. Mahatauti onneksi jo helpotti ja tämä flunssa tuntuu olevan vain lievä versio tuosta miehen taudista. Sellaisia pupusia me ollaan, ettei pikku taudit vauvantekopuuhia haittaa ;)
Marionette, kiva kun kävit! Hirveesti on plussia viime aikoina ropissut (plop plop plop niinkuin plussapisteitä mainoksessa :D ) mutta taitaa meitä yrittäjiäkin aika monta olla.
Äiti tuossa äsken soitteli ja kyseli jo joululahjatoiveita. Me toivotaan tylsääkin tylsempää rahalahjaa, koska pitäisi ostaa uudet autosterot varastettujen tilalle (kesällä kävi voro) ja typyn huoneeseen pitäisi hommata kunnon komerot. Muuta tavaraa tuntuu piisaavan riesaksi asti. Lahjoissa on muutenkin viime aikoina siirrytty aineettomampaan suuntaan, ostettu teatterilahjakortteja tai tilattu lehtiä yms. Typy on kovasti lueskellut noita Stockan ja Sokoksen joulukuvastoja, nallet näyttää olevan suosikkeja.
Päivän isoimpana juttuna meidän perheessä: typy lähti kävelemään!! Kaksi kuukautta sitten otti ensiaskeleen ja tähän asti on ottanut ehkä 10-15 askelta max. Yhtäkkiä alkoi tänään kävellä täällä ympäri keittiö-olohuonelenkkiä, teki varmaan parikymmentä kierrosta. Ihanaa!
Nyt näyttää tiramisujäätelö juuri sopivasti pehmentyneen, namskis.
-tea ja pikku kävelijä 1v2kk4pvää -
Tean paaperolle onnea askelista :-) Ja pöpöt pois perheestä!!!
Ei kai tässä muuta...Alko tekee jätskiä mieli..
jatu
Kukkuu ei sitten kannetaavaa ollut ottanutkaan mukaan, joten nettipimennossa ovat, matkailijat.
Kävin kahden nuorimman lapsen kanssa syömässä sekä hiukan istumassa alkuiltaa. Hulinahan oli melkomoinen. Tottakai, kun yhdessä mökissä oli ruokailumme aikaan 9 syysäitiä, 9 syysvauvaa ja 6 isompaa sisarusta (meniköhän oikein).
Olivat tänään hiukan kierrelleet ja ulkoilleet ja lähettivät terveisiä!
Antsa ihmetteli kovasti menoa ja oli lopulta niin väsy, että pakko oli kotiin lähteä itkevän pikkumiehen kanssa. Isosiskonsa oli aivan innoissaan ja selitti kotonakin isilleen, miten sai monta uutta ystävää :))
Oikein paljon onnea plussanneille ja tsemppiä uusiin yrityksiin vielä kuumeilijat!
♥Saamuska
Nyt voi sanoa, että meillä on styrox-tyttö. ;) Tuli aamulla meinaan kakan mukana melkoinen määrä styrox-palloja :-/. Minä kyllä olin ihan siinä uskossa, että suurimman osan olen aina saanut ongittua pois, mutta olin väärässä. Taisivat tehdä masussa kiusaa yöllä moiset pallukat. Onneksi eilen sain nuo pallot lakaistua kuleksimasta raksalta. Tulipa ensimmäisen kerran näin ollen lakaistua oman tuvan lattia.
Ulkona oli melko kylmä, mutta kaunis ilma. Huomasi, että aurinko veti paljon väkeä leikkimään puistoon. Piristävää.
Piti jo aiemmin sanoa: Mukavaa, että matkalaiset olivat päässeet mukavasti perille. Täällä olen huokaillut, että siellä ne on Lapissa.
Juu, mutta tulkaahan muutkin koloistanne, ettei tämän päivän pinosta tule mimmulipino. Smuik!
-M