Sain lapsenlapsen - enkä osaa olla sen kanssa!
Lapsi on poikani tyttöystävän (tulevan avovaimon, kunhan saavat asuntoasiat kuntoon) ja ikää on 4v. Olen nyt lomalla ja lapsi tarvitsi "hoitopaikan" eli tuli tänne aamulla ja on iltaan asti.
Olen aivan poikki. Tämä tapaus ei osaa tehdä mitään yksin, kaikkeen tarvitaan vierelle, avuksi jne. ja kun minä puolestani yritin keksiä yhteistä tekemistä (ruuanlaitto, lukeminen jne.) eivät ne sopineetkaan. Tämä lapsi ei ole hetkeäkään yksin eikä toisaalta suostu ottamaan yhtäkään ohjettta vastaan (tyyliin laita haarukka lautaselle eikä pöydälle).
En aio enää ryhtyä varahoitopaikaksi, koska kaikki omat tekemiset (syöminen, vessassakäyminen kahvittelusta puhumattakaan) joutuu siirtämään sivuun. Jos sanon, että tee palapeliä, minä luen lehteä, ollaan sitä lehteä jo repimässä käsistä. Kun kiellän, alkaa kamala huuto. Tajusin äsken, että ei minulla ole mitään velvollisuutta käyttää päivääni hoitopaikkana, kun tällä lapsella on sekä vanhemmat että isovanhemmat että tarhapaikka.
Kommentit (26)
Kaikki omat menot ja tekemiset saa siirtää syrjään tapaamisviikonloppuina. Koko elämä pysähtyy enkä voi katsoa edes uutisia rauhassa. Ei voi olla normaalia käytöstä...
Se on poikasi tulevan avokin entisen suhteen lapsi.
Ei minuakaan innostaisi tuollaisen hoitaminen. Olisi kurjaa, jos poikani menisi yhteen naisen kanssa, jolla on jo ennestään lapsi. Se tekee aina suhteesta sekavan ja hankalan.
Muuten tuo nelivuotias on ihan normaali. Ei ne halua välttämättä tehdä sitä tekemistä, mitä aikuinen haluaa eikä ne välttämättä anna sun lukea rauhassa lehteä tai käydä itseksesi vessassa. Mitä siitä. Etkö muista mitään poikasi lapsuusajoilta. Oikeasti luulen tämän olevan provo.
ei ole sama asia kuin ainoa tekeminen.
ja vinkuu täällä, kun lapsi ei halunnut tehdä mitään mitä hän halusi. juuei. provo on.
En anna 1-vuotiaankaan pompottaa itseäni tuolla lailla. Lapsi on ilmeisesti kasvatettu päin petäjää, pienenä jumalana jolta ei kielletä mitään.
Odotahan kun saat joskus kunnolla kasvatettuja lapsenlapsia, niin voit viihtyäkin niiden kanssa.
ei ole sama asia kuin ainoa tekeminen.
ja vinkuu täällä, kun lapsi ei halunnut tehdä mitään mitä hän halusi. juuei. provo on.
jos sinä haluat niin tehdä, niin kivat sulle, mutta ei kai kukaan täyspäinen noin tee? Tai levitä liinavaatekaapin sisältöä olohuoneeseen.
Itselläni on kolme vilkasta tenavaa, vauhtia ja menoa riittää, mutta käytös ei koskaan ole ollut tuollaista. Tai jos on mennyt välillä överiksi, ovat kyllä aina totelleet aikuisia kuitenkin. Tottakai välillä on tullut raivareita ja uhmaa, mutta ei mitään tuollaista ap:n kuvailemaa, jatkuvaa marinaa.
Kyllä meillä on päässyt vessaan tai ruuanlaittoon ihan aina...
Toisaalta naapurini lapsi on tuollainen äärettömän vaativa tapaus, joka uhmaa minuakin, vierasta aikuista. Tiedän, että hänen vanhemillaan on vaikeuksia rajojen asettamisen kanssa, joten ap, aseta sinä omat rajasi omassa kodissasi ihan reippaasti vaan. Lapsi ehkä tarvitseekin aikuista, joka osaa pitää vähän kuria!