Menisitkö kyläpaikkaan jossa viikko sitten sairastettu raju vatsatauti? ev
Kommentit (49)
Pöpöt saattaa elää pinnoilla jopa kymmenen päivää. Kerran tein sen virheen, toista kertaa en tee. Silloin oli viisi päivää väliä ja saimme taudin.
Olen mennyt joskus kun ei ole kerrottu, ja saimme taudin. Olin tosi vihainen, etteivät kertoneet. Varsinkin kun tuli sairaalareissu taudista.
se nyt on pieni tauti ja menee lepäilemällä ohi. Mutta vatsatautia en todellakaan haluaisi. Meillä toinen lapsista on sellainen, että kun se oksentaa, niin se ei saa edes päätä käännettyä sivulle, vaan oksennus tulee just siihen missä lapsi sattuu makaamaan. Viimeksi oli sitten mennyt sohvalle makaamaan ja oksensi sinne - uudelle sohvalle. Sen jokaisessa vatsataudissa menee myös koko sänky pesuun, kun se ensimmäinen oksennus tulee minne sattuu.
Eli oksennustaudeissa on paitsi kova siivoaminen, niin ne tulee myös kalliiksi, kun lapset pilaa sohvia ja sänkyjä. Kyllä pyrin tuota tautia välttämään. Viikon terveenä olon jälkeen voisin kyllä jo kutsua sairastaneen perheen meille kylään. Mutta en menisi itse heidän kotiinsa, joka on ollut se tautipesä.
Pöpöt elää pinnoilla ainakin sen 10 päivää. Tosi ajattelematonta järjestää juhlia, mikäli ovat juuri olleet vatsataudissa.
Ihmettelen sitä, mistä tiedätte, että olette saaneet vatsataudin perheestä, jossa olette käyneet esim.1vko sitten?? Kyllähän olette viikon aikana liikkuneet kaupassa/töissä/päiväkodissa jne. Jos vatsatautia on yleisesti liikkellä, sen voi saada mistä vaan! Etkä pysty sanoo, keneltä olet sen saanut! Noro on vaan yks virus, mutta muitakin viruksia on, eikä kaikki yhtä pahoja. Hyvä perusterveys, järki ja hyvä käsihygienia auttaa pitkälle. Lapset tietty levittää tauteja ja saavat tartuntoja kun hygienia on huonoa ja suuhun menee kaikki.
Itse menin viime vuonna lapsiperheeseen jossa oli selvitty vatsataudista 6 päivää sitten. Seuraavana päivänä sairastuimme itse
kokemusta on että tarttuu vielä. Silloin olin vielä itse puunannut ja pessyt joka paikan tosi hyvin, ja silti vieraat sairastui...
Mistä ihmeestä te ihmiset tiedätte, että olette saaneet vatsataudin perheestä, jossa viikko sitten vierailitte? Jos vatsatauti on epidemiana, niin sen voi saada vaikka kaupan ovenkahvasta....Viikko on aika pitkä aika taudin itämiselle.
en varo itse tauteja saamasta, mutta emme levittele omaa pöpökantaamme. Keskimäärin olemme tosi terveitä, joskus sitten sairastutaan, kuten kun kylässä kävi 1,5 vrk aiemmin mahatautia sairastanut ystävä, minkä seurauksena sairastuimme koko perhe 2vrk välein eli olimme sitten 10 pv karanteenissa. Sitä sattuu, oli silti ihana nähdä vanhaa ystävää :-)