Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö kyläpaikkaan jossa viikko sitten sairastettu raju vatsatauti? ev

Vierailija
29.02.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on periaatteena, että menen vaikka pieni tautiriski olisikin. Ensinnäkin altistun mahatudeille, flunssille yms. työpaikallakin, ja toiseksi sairastan vatsatudit aina hyvin lievinä, usein en ollenkaan.

Jos mulla kuitenkin olis joku erityistilanne kuten perussairaus, raskaus tai ulkomaanmatka tulossa, saattaisin skipata vierailun.

Vierailija
22/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole ostettu juna/lentolippuja. Mutta, jos olisin ottanut lomaa ja ostanut liput niin menisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pöpöt pysyy pinnoilla pitkään ja varsinkin kun lapset sairastaa niin niitä riittää...

Vierailija
24/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa niin menisin.

Vierailija
25/49 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus pinnoilla 2 vkoa ja rotavirus 3 vkoa.

Vierailija
26/49 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä pysty välttämään muutoin kun pysymällä kotona.Voi tarttua niin kaupasta,työkaverilta,bussissa,koulussa,pväkodissa jne.jne.vai ootteko vaan kotona?:)

Ne todennäköisesti on vaan kotona ja roikkuu netissä. Ei niillä ole mitään immuniteettia millekään.

Vierailija
27/49 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuolla tavalla, että isäntäväki tai lapset ovat noin viikko sitten sairastaneet. Jokaisessa tapauksessa meille kerrottiin taudista vasta sitten, kun olimme jo kylässä. Yhdessä tapauksessa saimme rotaviruksen kun isäntäväen lapsi oli ollut juuri rotan takia sairaalassa. Siitäkään ei meille voitu kertoa. Tulihan se tauti sitten meillekin ja tosi rankkana tulikin.(tämä oli aikana ennen rokotuksia)

Vierailija
28/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tyylillä kun ollaan menty, ollaan itse sairastuttu aina. Vahingosta viisastuu.

Vierailija
29/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla jos lapselle sattuu oksennustauti puhkeamaan? =DD

Vierailija
30/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette menisi: olettehan itsekin pois julkisilta paikoilta sen 2-3 viikkoa sairastamisen jälkeen ettette tartuta muita? :) Esim. parin päivän noron takia otatte 3 viikkoa saikkua? Vai toimiiko tämä sääntö vain siihen suuntaan ettette itse sairastu?

Hohhoijaa. Voisin kutsua tuon perheen meille jos ovat viikko sitten sairastaneet vatsataudin, ei se tartu jos he tulevat meille tai tarttumisen todennäköisyys on hyvin pieni. MUTTA itse en menisi siihen PAIKKAAN (=koti) missä ovat taudin sairastaneet, en missään nimessä!!!! Sieltä se tarttuu...

Vierailija
31/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette menisi: olettehan itsekin pois julkisilta paikoilta sen 2-3 viikkoa sairastamisen jälkeen ettette tartuta muita? :) Esim. parin päivän noron takia otatte 3 viikkoa saikkua? Vai toimiiko tämä sääntö vain siihen suuntaan ettette itse sairastu?

Hohhoijaa. Voisin kutsua tuon perheen meille jos ovat viikko sitten sairastaneet vatsataudin, ei se tartu jos he tulevat meille tai tarttumisen todennäköisyys on hyvin pieni. MUTTA itse en menisi siihen PAIKKAAN (=koti) missä ovat taudin sairastaneet, en missään nimessä!!!! Sieltä se tarttuu...

Kyllä he voivat "kantaa"sen taudin ihan teillekin, kun itse ovat kotonaan kosketelleet saastuneita pintoja. Näin ne kosketustartunnan toimivat. Kädestä käteen.

Vierailija
32/49 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksentaen ja ripuloiden niin ymmärrät, miksi ei olisi kannattanut mennä. Siskoni perheellä oli kerran noro ja näimme parantumisesta 5 päivän kuluttua kahvilla, jolloin siskoni piti minun lastani sylissä. Lapseni sairastui seuraavana päivänä. En usko, että oli sattumaa. Norohan säilyy ulosteessa pari viikkoa eli jos ei pese aina vessakäynnin jälkeen käsiä tosi huolellisesti, tartuttaa sitä eteenpäin.

Vierailija
33/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpöt elää pinnoilla lähes kaksi viikkoa.

Vierailija
34/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kummin kolmekymppiset, joten porukkaa tulossa muutenkin. En vaan todellakaan haluaisi mitään vatsatautia itselleni tai lapsille.

Tiedän, että ystäväni on todella odottanut näkevänsä meidät ja pettyy pahasti jos ei mennä.

Jotenkin hävettää vaan kieltäytyä menemästä tuon viikko sitten sairastetun taudin takia. Kukaan muu ei ole ilmeisesti perunut osallistumistaan, enkä halua vaikuttaa miltään nipolta.

Vierailija
35/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä pysty välttämään muutoin kun pysymällä kotona.Voi tarttua niin kaupasta,työkaverilta,bussissa,koulussa,pväkodissa jne.jne.vai ootteko vaan kotona?:)

Vierailija
36/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noro pysyy toimintakuntoisena pinnoilla peräti 12 vrk. Jos menette niin varmasti saatte taudin ja vatsatautia nyt ei kukaan vapaaehtoisesti ota.

Vierailija
37/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahatautia turhempaa tautia olekkaa.

Vierailija
38/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi ihmiset jotka ajattelee tyyliin "pöpöt tulee ja menee, se on ihan sama menenkö nyt kauppaan,kylään tai muualle tämän vatsataudin kanssa, kun muut voi saada sen mistä tahansa muualtakin" Just noinhan ne pöpöt leviää, jos jokainen sairastaisi kotona niin eipä ne tauditkaan leviäisi.

Vierailija
39/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei taideta mennä :)

Käydään kahvittelemassa joku toinen päivä.

Vierailija
40/49 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pöpöt tulee ja menee". Suomeksi: en todellakaan jättäisi menemättä jos tauti on ollut VIIKKO sitten. Ja jos kaverin lapsella on vähän nuhaa niin me mennään kyllä kyläilemään/meille saa tulla jne. Ihme hysteriaa.

Mutta tänään jätin kyllä menemättä lapsi-jumppaan koska hoitolapseni oli oksentanut yhden kerran eilen illalla. Ajattelin juuri niin, että JOS tauti on tarttunut meillekkin niin ei mennä tartuttamaan muiden lapsia. Toistaiseksi kukaan meidän perheestä ei ole sairastunut.