Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me valkoihoiset esitetään että ollaan muka parempaa väkeä kuin tummaihoiset vaikka me ollaan niitä jotka on ottanut tummaihoisia orjiksi ja

Vierailija
30.07.2026 |

Ja alistettu heidät muutenkin kakkosluokan kansalaisiksi. Olisiko aika katsoa peiliin? 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa meillä ei ole koskaan ollut yhtään orjaa eikä ole niitä alistettukaan. Päästäkää tekin ne orjanne vapaaksi ja katselkaa vaikka sinne peiliin.

Vierailija
2/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia on viety orjiksi aikoinaan. Emme itse ole sellaisia pitäneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Validi pointti, mutra Suomessa ei ole ollut tummaihoisia orjia

Vierailija
4/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mun orjat on? Olisi niille kyllä käyttöä.

Vierailija
5/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko Ap, että tällaisen teeman jauhamisesta seuraa kenellekään yhtään mitään hyödyllistä...?

Vierailija
6/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä me? Minä en tunne yhtään ihmistä jolla olisi koskaan ollut orjaa etkä tunne sinäkään.

Vierailija
7/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa ja Lähi-idässä pidettiin valkoisia orjia ennen kolonialismin aikakautta.

Vierailija
8/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa orjuus lakkautettiin 1800-luvulla. Mutta arabian kielessä "tummaihoinen" on synonyymi sanalle "orja". 

Vierailija
9/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aito arjalainen.

Ei mulla muuta.

Vierailija
10/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

arabit ovat historiallisesti käyneet hyvin paljon orjakauppaa. Suomalaisilla ei edes ole orjakaupan kanssa mitään tekemistä. Ihan samoin afrikkalaiset ovat orjuuttaneet toisiaan. Ne oli eri vuosisatoja, joilla ollut mitään nykyisenkaltaisia ihmisoikeuksia tai arvoja. Olivat vaan tyytyväisiä kun saivat halpaa työvoimaa. 

Vierailija
11/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa orjuus lakkautettiin 1800-luvulla. Mutta arabian kielessä "tummaihoinen" on synonyymi sanalle "orja". 

Siellä on ollut myös valkoisia orjia. Suomalaisia vietiin orjaksi isonvihan aikaan. 

Vierailija
12/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskaria ja lällätystä ap:n tyhmälle syyllistämiselle

Vierailija
13/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoihoiset myös lopetti orjuuden, mutta mustat, oliivinväriset ja muut jatkavat vielä. 

Vierailija
14/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suuri osa orjista vietiin Afrikasn sisällä tosiiin maihin ja arabimaihin ennen kuin orjia alettiin roudata valtameren yli.

Ja valtaosa orjista vietiin Brasiliaan -seikka jonka jostain kumman syystä "unohdatte".... :D

Vierailija
15/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko Ap, että tällaisen teeman jauhamisesta seuraa kenellekään yhtään mitään hyödyllistä...?

Kyllä hän uskoo niin.

Vierailija
16/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä me? Minä en tunne yhtään ihmistä jolla olisi koskaan ollut orjaa etkä tunne sinäkään.

He kyllä suomessa raavas oli orjan asemassa joten älä jauha sontaa tummista niitä täällä ei silloin ollut ja Suomi oli orjakansaa ruotsin kuninkaan ja russakan keisarin  vallassa joten hys hys nyt.

Vierailija
17/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ  YRITÄ

Täällä puhutaan nyt koulushoppailusta. Mikään savuverho ei muuta sitä

Vierailija
18/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin suuri osa orjista vietiin Afrikasn sisällä tosiiin maihin ja arabimaihin ennen kuin orjia alettiin roudata valtameren yli.

Ja valtaosa orjista vietiin Brasiliaan -seikka jonka jostain kumman syystä "unohdatte".... :D

Minkä väriset sitä Brasilian orjakauppaa harjoitti? Eli ei muuta ap:n pointtia mitenkään. 

Vierailija
19/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus on edelleen yleistä arabimaissa. Pitäisikö arabien katsoa peiliin?

Vierailija
20/48 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He kyllä suomessa raavas oli orjan asemassa joten älä jauha sontaa tummista niitä täällä ei silloin ollut ja Suomi oli orjakansaa ruotsin kuninkaan ja russakan keisarin  vallassa joten hys hys nyt.

Ei ole orja, jos saa palkkaa maksaa asuntonsa ja ruokansa sen sijaan, että saisi ne suoraan työnantajalta.