MAALISKUISTEN KESKIVIIKKO
Mitäpä sitä enää eiliseen pinoon vastailemaan, kun keskiviikko on jo hyvässä vauhdissa =) Ja pitkästä aikaa pääsin aloittamaan pinon!
Tähän alkuun on pakko tehdä gallup: moneltako teidän pallerot menee nukkumaan????!!!! Meillä Lauri nukahti tänään 00.30 ja eilen klo 1. Mieheltä alkaa jo loppua huumori, kun yrittää saada nukutuksi ja oven takaa kuuluu iloinen höpötys yömyöhään. Muuten meillä kyllä nukutaan hyvin aamuun saakka ja päikkäreitäkin nukutaan kahdet tai kolmet (yht. n. 3-4 tuntia). En tiedä täytyykö tässä yrittää vähentää päiväunien määrää vai mitä, kun nukkumaanmenoaika venyy ilta illalta. Alan jo epäillä, että sekä minulla että Laurilla on 25-tuntinen biologinen kello (luin joskus aiheesta lehdestä). Itse valvon joka yö vähintään kahteentoista. Ja nyt kello lähestyyn kahta...
Sitten eilisiin gallupeihin.. Meiltä löytyy 4 talvihaalaria. Haalareista kaksi on 74 cm ja jäävät ihan kohta pieniksi (toinen peritty siskon lapsilta ja toinen ostettu kirpparilta). Sitten löytyy äp-haalari ja joulupakettiin on ostettu uusi 80 cm haalari. Äp-haalari tuntuu tosi ohuelta, mutta täytyy varmaan laittaa alle villahaalari, niin tarkenee. Toinen gallup koskikin joululahjoja - lasten lahjat on jo ostettuna, mutta vielä pitäisi keksiä lahjat aikuisille (miehelle, siskolle ja äitille). Toistaiseksi ollaan pysytty kohtuudessa myös Laurin lahjojen suhteen, mutta jouluun on vielä pitkä...
Eilisestä pinostahan löytyi useampi töihin palaaja. Kiva huomata ettei ole ainut! Meillä mies käyttää vanhempainvapaasta viimeiset 2 viikkoa, joten minä palaan virallisesti töihin jo ensi viikon torstaina, kamalaa!!! KÄytännössä onneksi vasta vuoden alussa, kun on pitämättömiä lomia jemmassa.
KUA kirjoitteli tapaamisesta. Saattaa jäädä meiltä väliin, kun lähdetään reissuun ensi viikon pe. Mutta mietinkin täällä hymyssä suin, että miten aiotte pärjätä kahvilassa 10-20 konttaavan maalismussukan kanssa =) Kirjoitelkaa kuulumisia pinoon! Josko tuolla Saariselälläkin olisi joku paikka, josta pääsee tyydyttämään nettiriippuvuuttaan.
Yöterveisin Hurtta & vihdoinkin nukkuva Lauri
Kommentit (25)
Kylläpä oli kiva herätä aamulla kun ulkon oli ihan valkoista!Meillä pyrytti koko eilisen illan lunta.Ja Juuso oli ihan ihmeissään kun katottiin ikkunasta,hihkui ja silmät oli ihan ymmyrkäisenä.Nyt nukkuu ekoja päikkäreitään ja lounaan jälkeen lähetään sit ulkoilemaan,pääsee ukkelikin tekemään lumen kaa tuttavuutta.
Ja sit galluppiin elikkäs meillä mennään joka ilta nukkumaan 21-22,nukahtaa itsekseen joskus tosin saattaa juoksuttaa kitisemällä ja tuttia tahallaan tiputtelemalla kun tietää et tulee ne kumminkin sen nostaan hänelle.Mut yleensä nukahtaa itsekseen ja hyvä niin.
Eilis illasta vielä,et meillä oli sähköt poikki pariin otteeseen ja sekin oli Juusolle ihmetyksen aihe kun huoneet täynnä palavia kynttilöitä.Ja iltapuurokin nautittiin kynttilänvalossa.Kerettiin just lämmittää puuro kun sähköt meni.Iltamaidon mies sit joutui lämmittään kuuman vesihanan alla.Sähköt palaili sit kymmenen pintaan mut olivat yön aikana käyneet ties kuinka monta kertaa poikki.
Olikos joululahjoista jotain puhetta...me ei olla ostettu vielä mitään vasta suunnittelu asteella.Eilen otettiin Juusosta joulukorttiin valokuva,voi että ukkeli rakastaa kameraa!Tuli kyl todella hyviä otoksia.
No joo,jospa minä alkaisin imuroimaan ja kehittelemään jotain sapuskaa.
Suohomppeli81 ja Juuso 8.3
En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne sivuille, on ollut kaikenlaista hässäkkää.
Hannalla oli aamulla neuvola, oli kurjaa kun joudutiin herättelemään tyttöä vaille yhdeksän, että ehditään puoli kymmeneksi neuvolaan, onneksi isukki pääsi mukaan neuvolaan, niin pääsimme autolla, ei tarvinnut hiki hatussa juosta. Pituutta neitosella on 72cm ja painoa 10800g, muuten kaikki oli niinkuin pitääkin.
Yöunille meillä käydän tuossa yhdeksän aikoihin, joskus venähtää puoli kymmeneen.
Talvihaalareita Hannalla on neljä, äitiyspakkauksen puku, kaksi 74 cm pukua ja yksi 80cm puku, sitten on vielä toppatakki kauppareissuille, kun autolla mennään.
Töihin olen ilmoitanut meneväni sitten kun Hanna on n.2½v eli 1.9.2007, kitkutellaan jotenkin siihen asti.
Hanna on pikkuisen flunssainen, vähän nuhaa, välillä nenu tuntuu tukkoiselta, muttei vielä ainaskaan mitään pahempaa, hirveästi tuntuu tauteja nyt olevan liikkeellä.
Pirtsakkaa päivää kaikille!
Hanneliini & Hanna 8kk1pv
Tyttö aamupäiväpäikkäreillään ja äiti laiskottelee. Viime yönä mies sai jonkin inspiraation kokeilla tassuttelua kolmelta yöllä. Itse olin jo aikaisemmin paennut kuorsausta olohuoneeseen ja yllätyin, kun ukko hääräili tytön sängyn luona, kun menin katsomaan. No, vauveli rauhoittui puolessa tunnissa alkaakseen mesoamisen neljältä uudelleen. Tälläkin kertaa kuulin miehen ääntä " nyt nukutaan" , joten yritin tukkia tyynyllä korvani ja keskittyä olemaan kuulematta mitään. Viideltä lähdin sitten makuuhuoneeseen katsomaan sitä pientä sitkeää itkijää. Isä oli näköjään jo antanut periksi ja nukkui autuaasti sängyssä ja likka huusi. Toisilla ne on mielettömät unenlahjat. Tyttö pääsi äidin kainaloon, mutta ei jaksanut syödä, eikä nukkuminenkaan maistunut, kunhan hypisteli varpaitaan. Jossain vaiheessa sitten oli nukahtanut.
Tyttö laitetaan sänkyyn puoli yhdeksältä illalla, siellä hän touhuaa vartista tuntiin varpaittensa kanssa, nakkelee nalleja lattialle ja potkii peiton sivuun. Herää yleensä tasan yhdeksältä aamulla.
Nyt pitää kyllä lähteä heti nauttimaan tuosta upeasta kelistä, kunhan tyttö on syönyt lounaan.
--->
Korvapuustit
huomenia täältäkin pääsin taas pitkästä aikaa pinoon :) G: meillä tyttö menee nukkumaan 9 jälkeen yleensä ennen 12 eli aika myöhään. Nyt ollaan päätetty nukuttaa lumi omaan sänkyyn ja siihen valitettavasti kuluu usein parikin tuntia. Eli eka sänkyyn lumi kattelee ja nousee seisomaan ja sitte uudelleen makaamaan ja neiti huutelee välillä ja kampeaa itsensä yhä uudestaan ylös eilen laiton neidin yli 20 kertaa takaisin makaamaan ja lopulta nukahti omaan sänkyyn. No sitten herättiin vielä 3 kertaa yön aikana ja oma olo on väsyny. (niinkuin muutenkin) lumi ei siis vieläkään nuku öitä läpi huoh!
Muuten on mennyt mukavasti eli neiti tosiaan osaa jo seistä tukea vasten ja konttaamista yritetään välillä, mutta koska ryömien päästään jo hurjaa vauhtia eteenpäin ei konttaamisesta ole oikeen välitetty :) Pinnasängyssä neiti harjoittelee myös ylös alas menoa eli nousee ylös istuu alas ja nousee taas ja istuu eli aikamoiset treenit on neidillä menossa :)
pitäis varmaan lähteä vähän ulos ku siellä on noin ihana ilma väsyttää vaan niin hirveesti. Pitäis vielä keksiä jotain ruokaa illaks ku kaveri on tulossa kylään, ainoon ongelman tuottaa se et kaveri on kasvissyöjä ja mun pitäis keksii joku uus kasvisruoka ku ne 7 kasvisruokaa mitä osaan laittaa on jo tarjottu niin usein, et olis kiva laittaa jotain uutta mutku ei vaan tiiä mitä. No ehkä sitä jotain keksii ku oikeen miettii : )
murmeliitta+muut pörhöt
Hei Kaikille !
heti ensin gallupeiden pariin. Meillä mennään nukkumaan siinä 21-21.30 pintaan, mutta viime aikoina on välillä kukuttu myöhempäänkin. Viimeksi eilen neiti taintui väliimme siinä 23 maissa.
Olen vähentänyt imetystä nyt viime päivinä huomattavasti ja korvannut päiväimetyksiä tuttelilla. En tiedä, onko sattumaa, mutta nyt neiti on oma-aloitteisesti jättänyt yösyötöt väliin ja pelkkä tutinlaitto kelpaa. Myös päiväunet ovat parantuneet entisistä pätkistä 30 min jopa 60 min pätkiin, mikä on meille PALJON.
Meillä tytär, äidin kullannuppu,. voi siis oikein hyvin, mutta tämä äiti enemmän tai vähemmän flunssassa jo kolmatta viikkoa. argh. seinät kaatuu päälle. vielä kun edessä taas pitkät päivät kahdestaan miehen ollessa tyuömatkalla su asti. Olen päättänyt nyt pysyä kotona, jotta tauti voitetaan. Tuntuu kyllä aika masentuneelta tämä olo, päässä melkein välillä suhisee.
Teitä töihin palaajia on siis useampia!!! G: Miten olette järjestäneet hoitopaikat? Minä olen ilmoittanut nykyiseen (jonne en kamalasti halua) meneväni elokuun alussa, mutta ensi maanantaina on vapaamuotoinen duunihaastattelu, ja jos tuntuu hyvältä molemmin puolinm, saatan aloitella jo alkuvuonna uudessa paikassa ja joku hoitojärjestely pitäisi viritellä. katotaan nyt. Tosin halajan työtä, jota voisin tehdä noin 3 päivää viikossa alkuun. Mainostoimistoalalla se on úsein mahdollista, kun työt projektikohtaisia ja kotoa käsinkin voi olla saatavilla.
Nyt takaisin lepoon.
Jolla ja pikkuE aprillineito