Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsunko polttareihin muitakin kun häävieraita?

Vierailija
29.02.2012 |

Olen kaasona järkkäämässa polttareita, ja mietin onko tapana kutsua muitakin kavereita kuin ne jotka ovat kutsuttuna häihin? Häissä tulee olemaan paljon sukulaisia ja läheisemmät ystävät, joten olisi kiva saada vähän suurempi porukka kasaan polttareihin.

Onko yleensä niin että jos on mukana polttareissa niin "pitäisi" saada kutsun häihin..?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on morsian, joka päättää ketä polttareihin kutsutaan, ei kaaso!

Vierailija
2/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta polttareihin kutsutaan vain ne, jotka on kutsuttu häihin. Poikkeus voisi olla sellaiset pienet häät, joihin ei ole kutsuttu kavereita lainkaan.

Minusta olisi outoa osallistua poltareihin, jos minua ei ole kutsuttu häihin ja esim. muut polttariporukasta olisi kutsuttu häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei morsian päätä, ketä sinne kutsutaan, koska polttarithan on kavereiden järjestämät, ei morsiamen!

Vierailija
4/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä hän haluaa polttareihinsa. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että polttareihin osallistuvat ovat myös tulevissa häissä vieraina.

Vierailija
5/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No polttarit tulevat yllätyksenä morsiammelle, joten hän ei etukäteen luonnollisesti tiedä osallistujamäärää ;)

Vierailija
6/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loukkaavaa ja hävytöntä kutsua vain polttareihin, mutta ei häihin. Miksi ihmeessä menisi viettämään morsiamen polttareita, jos ei ole niin läheinen, että olisi kutsuttu juhlimaan myös häitä? Jos häät ovat pienet ja vierasmäärää tarkoituksella rajoitettu, niin se vaikuttaa samalla myös polttareiden kokoon. Ei kukaan halua tulla paikalle vain maksumieheksi (-naiseksi) tai siksi, että "on kivaa", kun porukkaa on paljon. Nykyään polttareihin kutsutaan ne, jotka morsian haluaa.

Vierailija
7/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei morsian päätä, ketä sinne kutsutaan, koska polttarithan on kavereiden järjestämät, ei morsiamen!

Kun itse olin morsian, niin kaasoni kysyivät minulta keitä kutsutaan. Samoin olen kaasona ollessani aina kysynyt morsiamelta.

Vierailija
8/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häihinkään. Typerä ajatuskin eli komppi tälle:

En osallistuisi polttareihin jos en olisi saanut kutsua häihin.

Vierailija
9/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta polttareihin pitää kutsua vain ne jotka kutsutaan häihinkin. Muuten tulee sellainen fiilis että kutsutaan polttareihin vain maksumiehiksi.

Ja vaikka polttarit ovatkin yllätysjuhlat niin kyllähän kaikki tietävät sellaisten olevan tulossa eli hyvin voi morsiamelta kysyä keitä hän haluaa polttareihinsa kutsuttavan.

Vierailija
10/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No polttarit tulevat yllätyksenä morsiammelle, joten hän ei etukäteen luonnollisesti tiedä osallistujamäärää ;)

Näistä se polttariporukan sisältö kootaan.

Vierailija
11/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess, eli henkilökohtaisesti minäkin ekana mietin ainoastaan häävieraita, mutta ajattelin nyt kysyä jos on jotain käytäntöä mistä en tiedä :)

Vierailija
12/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko aivan varma, että morsian pitää tällaisista yllätyksistä?

Luulin, että kaikki polttarit aina ovat yllätysjuhlia. Ei kai morsian tulisi olla mukana suunnitelmassa omaa polttareita?

Vierailija
13/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaako morsian polttarit.

Voi käydä niin, että morsian ei lähde leikkiin mukaan vaan poistuu paikalta. Olen ollut paikalla, kun morsian piti haettaman työpaikalta, mutta hän ilmoitti hakijaporukalle (poliisin asussa), että ei poistu työpaikaltaan mihinkään ennen kuin firman lakimies tulee paikalle ja koska tämä ei ollut leikissä mukana, nousi asiasta melkoinen kohu. Siinä meni työpaikalla myös morsiamen maine, koska pitkään uskottiin hänen tehneen kirjanpitorikoksen.

Vierailija
14/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisihan se päivämääräkin ihan kiva tietää, että on edes paikalla... Mutta jos yllätys, niin pitää ainakin selvittää, keitä haluaa kutsuttavan. Kaikkia naispuolisia vieraita kun ei välttämättä polttareihin haluta. Osa vieraista on kutsuttu aveceina, sukulaisuuden tms. takia.

Vierailija
15/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin morsian, niin kaasoni kysyivät minulta keitä kutsutaan. Samoin olen kaasona ollessani aina kysynyt morsiamelta.

Kiitos, tämä on eka kerta kaasona ja en ole oikeastaan ollut häissä kun kerran pienenä, joten kysyn siksi ehkä "tyhmiä" :)

Vierailija
16/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaako morsian polttarit. Voi käydä niin, että morsian ei lähde leikkiin mukaan vaan poistuu paikalta. Olen ollut paikalla, kun morsian piti haettaman työpaikalta, mutta hän ilmoitti hakijaporukalle (poliisin asussa), että ei poistu työpaikaltaan mihinkään ennen kuin firman lakimies tulee paikalle ja koska tämä ei ollut leikissä mukana, nousi asiasta melkoinen kohu. Siinä meni työpaikalla myös morsiamen maine, koska pitkään uskottiin hänen tehneen kirjanpitorikoksen.

Vierailija
17/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaako morsian polttarit.

Voi käydä niin, että morsian ei lähde leikkiin mukaan vaan poistuu paikalta. Olen ollut paikalla, kun morsian piti haettaman työpaikalta, mutta hän ilmoitti hakijaporukalle (poliisin asussa), että ei poistu työpaikaltaan mihinkään ennen kuin firman lakimies tulee paikalle ja koska tämä ei ollut leikissä mukana, nousi asiasta melkoinen kohu. Siinä meni työpaikalla myös morsiamen maine, koska pitkään uskottiin hänen tehneen kirjanpitorikoksen.

No ainakin tiedän että morsian haluaa polttareita, ollaan kyllä keskusteltu sisällöstä vuosien varrella, joten mulla on suht. koht. hyvä tieto millaisista polttareista morsian tykkäisi. Ja sellaiset aiomme järjestää, tavoite olisi että morsiamella olisi ihana ja hauska päivä!

Vierailija
18/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista kysyä sulhasen mielipidettä, todennäköisesti hän osais kyllä auttaa? Yleensähän, varsinkin jos polttareiden on tarkoitus olla täysi yllätys, sulhanen (tai morsian) otetaan mukaan järjestelyihin ainakin varmistamaan, että morsian on paikalla polttaripäivänä. Kyllä me ollaan ainakin avomiehen kanssa juteltu mm. siitä, ketä haluttais sitten joskus mahdollisiin polttareihin paikalle.

Vierailija
19/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista kysyä sulhasen mielipidettä, todennäköisesti hän osais kyllä auttaa? Yleensähän, varsinkin jos polttareiden on tarkoitus olla täysi yllätys, sulhanen (tai morsian) otetaan mukaan järjestelyihin ainakin varmistamaan, että morsian on paikalla polttaripäivänä. Kyllä me ollaan ainakin avomiehen kanssa juteltu mm. siitä, ketä haluttais sitten joskus mahdollisiin polttareihin paikalle.

Hyvä idea, kiitos! Kyllä sulhasta pitää sen verran olla mukana suunnitelmissa kun pitää varmistaa että koiralle on hoitopaikka. Ja mahdollisesti on sulhasen polttarit samana iltana.

Vierailija
20/22 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen kanssa oli sovittu, että varmistaa morsiamen kotonaolon.

Perjantaina aamulla morsian päätti lähteä Tallinnaan yhden ei-polttariporukkaan kuuluvan kanssa.

Meillä oli kaikki sovittuna, maksettuna jne. ja sitten morsian olikin muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän