Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaakko CV:hen merkitä lasten syntymävuodet?

Vierailija
28.02.2012 |

Nimittäin jos niistä on etua, eli lapset ovat jo "isot" (yli 10v)?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, lukee että olen naimisissa. Naiselle lapset ei ole mikään meriitti, niistä kannattaa olla hiljaa ellei ole kysymys lapsiin liittyvästä työstä.

Vierailija
22/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia mun CV:ssä.

Olen paljon parempi työntekijä heidän ansiostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselliset ovat sitoutuneempia työhön sillä heillä perhe elätettävänä.

Vierailija
24/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rekrytoija kertoi myöhemmin arvostaneensa sitä tyyliä, millä perheestäni puhuin.

Vierailija
25/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, lukee että olen naimisissa. Naiselle lapset ei ole mikään meriitti, niistä kannattaa olla hiljaa ellei ole kysymys lapsiin liittyvästä työstä.

Koska joko olet pian raskaana tai sitten hoidat sairaita lapsia vähän väliä. Vaikka nainen vihaisi lapsia yli kaiken niin pelkkä sukupuoli rasite.

Vierailija
26/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rekrytoija kertoi myöhemmin arvostaneensa sitä tyyliä, millä perheestäni puhuin.

Mainitsit lapsesi? Ja se oli rekrytoijasta hyvä juttu? Just.

Vierailija
27/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joko olet pian raskaana tai sitten hoidat sairaita lapsia vähän väliä. Vaikka nainen vihaisi lapsia yli kaiken niin pelkkä sukupuoli rasite.

Vaikka et heitä cv:ssäsi tunnustaisikaan.

Vierailija
28/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää tosiaan ne kotonaoloajat. En halua työpaikkaa jossa lapset on salattava. Itse arvostan hoitovapaa-jaksojani.

Vierailija
29/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päteviä hakijoita on paljon. Täytyy olla erikoisen hyvä jotta pääsee edes haastatteluun jos aukkoja cv:ssä. Lisäksi jos hakija 30+ nainen niin kummanko työnantaja palkkaa jos muuten samanvertaiset: senkö jolla jo lapsia vaiko sen joka kohta biologisen kellon tikittäessä todennäköisesti on raskaana. Minä ainakin ottaisin lapsellisen niin ei poissa kuin korkeintaan lasten sairastaessa.

Yksi työpaikka sinne tai tänne. Eipä ne minulle elämää merkitsekään, ihan sama jos joku ei kutsu haastatteluun.

Vierailija
30/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää tosiaan ne kotonaoloajat. En halua työpaikkaa jossa lapset on salattava. Itse arvostan hoitovapaa-jaksojani.

vaan siitä, mitä ANSIOluetteloon kannattaa kirjata. Eikä kyse ole siitäkään, arvostatko hoitovapaitasi (kukapa ei arvostaisi).

Ettekö ymmärrä, että ette tee sitä cv:tä itseänne, vaan potentiaalista työnantajaanne varten. Siihen on tarkoitus kirjata rekrytoijaa kiinnostavat ansiot (esim. lasten syntymät selittämässä aukkoja työhistoriassa, ei muutoin).

Vierailija
31/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemus ja cv on kaksi eri asiaa, cv ei sisällä kuin työpaikat.

Vierailija
32/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan henkilötietoihin esim. naimisissa, 2 lasta

Aika moni laittaa, ei kaikki. Ei se mikään moka ole.

Moni laittaa harrastuksiakin, vaikka olisivat tyyliä lukeminen, käsityöt, ulkoilu... joita en itse varsinaisesti harrastuksiksi laske, vaikka kaikkia teenkin

Vierailija
33/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakko CV:hen merkitä lasten syntymävuodet?Nimittäin jos niistä on etua, eli lapset ovat jo "isot" (yli 10v)?

Tottakai kannattaa. Lisäksi kannattaa kirjata puolison ammatti ja avioitumispäivä, automerkki ja viimeisimmät etelänlomat, ettei siellä luulla että on joku köyhä av-pummi. Työhistoriansa kirjaaminen siihen sen sijaan on aivan turhanpäiväistä! On tosi urpo rekrytoija, jos sitä perhesuhteidesi sijaan kiinnostaa ammattitaitosi.

Vierailija
34/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi selvittää perhetilannetta, mutta cv:ssä vain työpaikat? Usein nämä kulkevat yhdessä mutta ei tosiaan aina.

Vierailija
35/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset cv:ssä vai aukot työhistoriassa?

Vierailija
36/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistomaailmassa olen ainakin saanut ohjeeksi laittaa tyyliin: lapset 2003, 2006. Sen vuoksi että selittävät aukot uralla.

Vierailija
37/50 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että siinä on ensin hlötiedot (myös siviilsääty ja lasten lukumäärä (syntymävuodet ei pakko)

Sitten koulutus alkaen viimeisimmästä ja sitten työura alkaen viimeisimmästä

ja lopuksi vapaa-aika, eli harrastukset ja luottamustehtävät.

Ei cv ole pelkkä työhistoria vaan paljon muutakin!

Vierailija
38/50 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uravalmentajien tekemissä malleissakaan sellaisia ei näy.

Äitiyslomat (ajankohdat) voi ja pitääkin mainita jos muuten tulisi aukkoja. Mutta kuvitteletteko jotain työnantajaa kiinnostavan teidän nicopetterien nimet? Ihan turhaa sellaisia laittaa.

Vierailija
39/50 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piiitkä tauko työelämässä, ja kerron hakemuksessa lyhyesti, mitä olen tauon aikana tehnyt. Olen ollut vanhempainvapailla, opiskellut monta vuotta tutkintoani varten ja asunut miehen työn takia ulkomailla, ja olin silloin poissa työelämästä eli hoidin lapsiani.

Kertokaapa, rekrytoijat, onko tämä sitten jotenkin huonosti tehty? En vain mitenkään koe, että cv:ssä pitäisi olla elämäni kuukauden tarkkuudella selvitetty.

Vierailija
40/50 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne cv:hen ja siviilisääty, jos on naimisissa. Työnantajat keskimäärin ovat sen verran konservatiivisia, että arvostavat perheellistä ja sitoutunutta ihmistä. Antaa kuvan ihmisestä, joka sitoutuu myös työpaikkaansa. Lisäksi jos lapset ovat jo tehtynä, on sekin meriitti, ei tule enää äitiyslomia. Monen lapsen äitiys on myös meriitti, jota moni työnantaja osaa arvostaa.

Ehdottomasti ainakin akateemisesti koulutetut työntekijät, niin miehet kuin naisetkin, laittavat yleensä perheen tiedot cv:hen, koska työnantaja haluaa kuvan hakijan persoonallisuudesta. Myös niitä isompia harrastuksia kannattaa laittaa. Eräskin isoon firmaan juuri ihmisiä rekrytoinut sanoi, että kyllä hän mielellään palkkaa ihmisen, jolla on pitkäaikaisia vapaaehtoistyösitoumuksia. Kertoo siitä, että ihminen on aktiivinen ja oma-aloitteinen. On sitten sitä töissäkin.