Siis oikeestiko vihkisormuksenne on miehen kk-palkan
Kommentit (58)
Kyllä se niin on, että jo kihlasormus on oltava miehen kk palkan arvoinen. Jos mies ei halua antaa sellaista sormusta, niin harmaata tulee olemaan elämänne pihtarin kanssa. Ja kuka on niin idiootti, että sellaisesta arvosormuksesta kieltäytyy. Köyhyys voi periytyä, tää on hyvä muistaa, joten alussa jo niskasta kiinni. Hölmöt laskee mitä kaikkea muuta sillä summalla saisi. Se kaikki muu tulee sitten bonarina lisäksi. Ei se yhden kk palkka niin paljoa ole kun laskee kaikkien yhteisten tulevien vuosien kuluja yhteen.
Mies tienaa noin 24 000,- kuussa, ja meillä ei ikimaailmassa olisi varaa ostaa tuon hintaista sormusta, koska itselläni todella pienet tulot ja mies maksaa suurta asuntolainaamme jne. Ei vaan ole tuollaista summaa löysää rahaa laittaa sormukseen. Lisäksi olisin kyllä ihan paniikissa, jos tietäisin sormeni ympärillä olevan tuollaisen summan. Jo tonnin sormuksen kanssa olisin varmasti varuillani. En halua elää sellaista elämää, jossa pitää koko ajan varoa mitä tekee ja miten käyttäytyy, ettei vaan sormus häviä tai sille käy mitään. Enkä liioin elämää, jossa en voi omaa vihkisormustani pitää päivittäin sormessa!
Joten joudun ikävä kyllä tuottamaan sinulle pettymyksen. :) Unelmistani on kyllä tullut totta ilman törkyhintaista sormustakin.
sormus maksoi 2200 € kymmenen vuotta sitten tingattuun hintaan, ovh 2400 euroa
kuitenkin kultasormus yhdellä isommalla timantilla. Kyseessä suomalainen Lahtisen valmistama sormus. Miehen tulot oli kyllä enemmän..
Mä tinkasin kyllä reippaan kuukausipalkan mutta suuri osa meni toiseen koruun. Eron sattuessa niin sitä voi sentään pitää toisin kuin sormusta joka muistuttaisi aina vain epäonnistuneesta avioliitosta. Osa pitää sormusta eronkin jälkeen toisessa sormessa mutta itse en pitäisi ikinä.
jos jatkuvasti pelkäätte sormusten häviävän? Mihin ihmeeseen oikean kokoinen sormus voisi kädestä hävitä?!? Ja jos kotona sen laittaa aina samaan, turvalliseen paikkaan, mihin se sielläkään häviäisi?
Lisäksi olisin kyllä ihan paniikissa, jos tietäisin sormeni ympärillä olevan tuollaisen summan. Jo tonnin sormuksen kanssa olisin varmasti varuillani. En halua elää sellaista elämää, jossa pitää koko ajan varoa mitä tekee ja miten käyttäytyy, ettei vaan sormus häviä tai sille käy mitään. Enkä liioin elämää, jossa en voi omaa vihkisormustani pitää päivittäin sormessa!
jos jatkuvasti pelkäätte sormusten häviävän? Mihin ihmeeseen oikean kokoinen sormus voisi kädestä hävitä?!? Ja jos kotona sen laittaa aina samaan, turvalliseen paikkaan, mihin se sielläkään häviäisi?
Tai sitten tietysti jos sitä ei käytä jatkuvasti eikä muista minne sen on laittanut.
Itsellä on 300,- arvoinen sormus ja on edullisempi kuin kk-palkka :)
...koska teen paljon hommia, joissa ei voi pitää sormusta sormessa. Esim. töissä käsittelen erilaisia liimoja, maaleja ja kemikaaleja, joskus teen sillä tavalla fyysistä hommaa että sormus voi kolhiintua ja naarmuuntua ellei sitä kovasti varo; kotona leivon, vaihdan kukille multia jne.
Olen hajamielinen luonne ja tuo "aina samaan paikkaan laittaminen" ei vain minulla toimi. Saatan esim. työpaikalta lähtiessäni unohtaa laittaa sormuksen takaisin sormeen, tai joskus hajamielisenä ja kiireisenä vain tulla laskeneeksi sormuksen johonkin toiseen paikkaan muka hetkeksi, josta se sitten hukkuukin helposti. Avaimet osaan nykyään pitää aina tallella, koska olen vaivalla opetellut asian, mutta en halua enää lisää tällaisia asioita arkeeni, joista pitää muistaa olla huolissaan, koska ne vievät ajatukseni pois siitä, mitä oikeasti olen tekemässä.
Haluan siis sormuksen, joka voi olla melkein aina sormessani, ja silloin kun joudun sen ottamaan pois, haluan voida suhtautua asiaan arkisesti ja huolettomasti.
28
Ei todellakaan, en edes haluis niin kallista sormusta. Alle tonnin sormus on mulla, eikä se vähennä meidän avioliiton arvoa mitenkään...!
Mun tavallinen sileä kultasormukseni ei aikoinaan paljon maksanut enkä edes tiedä, missä se on. En ole käyttänyt vuosikausiin, vaikka naimisissa olen edelleen. En käytä sormuksia muutenkaan.
Tuokin olisi minulle aivan liikaa. Olen ajatellut, että sormuksen voisi teettää, koska haluan omanlaiseni mallin. Mutta ovatko teetetyt aina kovin kalliita, vai voiko päästä muutamalla satasella jos malli on hyvin vaatimaton ja siinä yksi pieni timantti?
28
maksoi aikanaan, opiskelijoita oltiin, olikohan opintotuki samaa luokkaa :) Nyt jos pitäisi päivitää aina kun puoliso saa palkankorotuksen, mulla olisi melkein 5000 euron sormus. En koe tarpeelliseksi :)
kultaseppä teki mulle mieleisen vihkisormuksen, hintaa sormuksella oli n. 500 euroa.
ja siksi otan pois sormesta kun lähden töihin. Joskus jäänyt vahingossa sormeen ja olen joutunut jättämään joko pukukaappiin tai taukotupaan. Sormukset samoin kuin muut korut ovat työssäni kiellettyjä. Vuosia sitten eräs työntekijä meinasi sormuksen takia menettää kätensä ja sen jälkeen ehdoton kielto.
Oma sormukseni on arvoltaan n 500 euroa ja vähintäänkin riittävästi koska edes joka päivä käytä.
maksoi 4 vuotta sitten alle 300 euroa, mikä oli n. 10% miehen bruttopalkasta.
Sormus maksoi kuitenkin 1500 markkaa. Teetin kultasepällä omasta kullasta, kivet ostettiin. Tyytyväinen olen vieläkin, ja onnellisesti aviossa vaikka sormus oli edullinen.
Kyllä se niin on, että jo kihlasormus on oltava miehen kk palkan arvoinen. Jos mies ei halua antaa sellaista sormusta, niin harmaata tulee olemaan elämänne pihtarin kanssa. Ja kuka on niin idiootti, että sellaisesta arvosormuksesta kieltäytyy. Köyhyys voi periytyä, tää on hyvä muistaa, joten alussa jo niskasta kiinni. Hölmöt laskee mitä kaikkea muuta sillä summalla saisi. Se kaikki muu tulee sitten bonarina lisäksi. Ei se yhden kk palkka niin paljoa ole kun laskee kaikkien yhteisten tulevien vuosien kuluja yhteen. Tehkää mimmit unelmistanne totta. Älkää alisuoriutuko! Hävettää niiden alle kk palkan sormusten antajien puolesta, voi teitä ressukoita! Vaatimattomuus ei todellakaan kaunista ketään, hävettää sen pitäisi:) Ja siis kk palkka on se jonka puoliso saa, oli se sitten 100e tai 10 000e. Ja ihan tiedoksi, että oma sormukseni on timanttinen niin kuin mikä vain sormus. Timantin tason tiedän vain minä mieheni ja kultaseppä, joten se asia ei näy päälle saako mieheni työtttömyyspäivärahaa vai useita tonneja kuussa. Eli koolla ei ole väliä vaan tietoisuudella.
Tehkää myös miehet unelmista totta, älkääkä ottako parasta naista, jonka rahalla saa. Jos suhde mitataan näin, niin se on yhtä arvokas, kuin mitä Thai- hieronta paikoista saa. En tarkoita, ettei symboleilla saisi olla arvoa, mutta mitenkähän se on raha, jota mies suhteeseen uhraa?
Oli -50% ja maksoi alessa noin nelisen sataa.. Eli normihintaa muisteltiin että oli noin 750€....
Voi että kun hypin riemusta kun juuri mun kokoiseni sormus juuri sitä mallia mitä halusin oli alessa.
Olen rakastanut miestäni pidempään jo mutta sormustani kantanut noin 8 vuotta.
Eli ei se hinta vaan se sormus.
tekisi muuten hiukan tiukkaa talous, jos miehen kk tulot olisi 170e. ;)