Imetys on pe*seestä! ( älä lue jos ei kiinnosta)
Ihan oikeasti, se on hemmetin hankalaa. Toinen lapsi ja imetys näyttää kaatuvan tähän 7-viikkoon. Alku menikin hyvin ja maitoa riitti mutta ei enään. Vauva huutaa pää punasena jos rintaa tarjoaa, voi ottaa sen muutamaksi sekunniksi suuhunsa ja taas raivoaa kuin hullu. Pelkkää taistelua ollut jo muutaman viikon.
Pullosta olen sittena tuttelia antanut ja hyvin menee ales. Sen jälkeen ollaan taas niin hyvä tuulisia ja hymyillään. PupatessAAN ei tule tippaakaan samoin kuin lypsäessä.
Miten maito voi näin "yks kaks" loppua kesken? Niinku olisin halunnut imettää vauvaa sen 6kk- jollei enemmänkin mutta ei.
Valitettavasti kuulun tähän " olen maailman paskin äiti kun en voi imettää lastani"- kategoriaan. Mitenköhän saisin tän itsesäälin pois tästä?
Esikoista imetin 8kk, korvike oli mukana silloin tällöin.
Kommentit (45)
Mulla sama ongelma. Mun vauva hermostuu heti kun pitäisi imeä rintaa. joten oon ajatellut jättää imetyksen sikseen ja pumpata suoraan pulloon.
Ei se tee minustakaan huonoa äitiä :)
Turhaa vouhotusta koko imetys. Yritä sitä ja yritä tätä.. Itse en pakolla edes taistellut, miksi pitäis? Samalla tavalla kasvoi lapset korvikkeellakin.
Numero 2 tässä vielä. Haluaisin lisätä, että kokeilin itse aikoinani lähes kaikki yllä esitetyt konstit. Lisäksi kävimme yksityisellä imetysohjaajalla. Silti imetys ei vaan onnistunut, ts. vauva sai tunnin imetyksellä maksimissaan 5 ml maitoa parin, kolmen kuukauden treenaamisen jälkeenkin. Vauvani on keskonen ja joutui olemaan ensimmäiset viikot täysin pulloruokinnalla. Ei vaan sitten oppinut imuotetta.
Ainahan asia ei ole kiinni vain äidistä, vaan teitä on siinä vauvan kanssa kaksi osapuolta. Jos vauva ei opi imemään, niin ei opi. Sinullahan ensimmäisen imetys onnistui hyvin, joten todennäköisesti nyt on syynä vaan se, että tämä vauva on erilainen.
En halua kannustaa luovuttamaan liian helposti, mutta oikeasti, tarkkaile jaksamistasi ja jos alkaa tulla merkkejä uupumisesta, niin LOPETA. Ei kannata leikkiä vakavalla asialla. Masennus tekee vauvalle enemmän hallaa kuin pulloruokinta! Älä aja itseäsi piippuun niin kuin minä. Olen nyt kuukausia toipunut masennuksesta ja uupumuksesta. Jos saisin valita joko tämän sairauden ja imetyksen ja terveen olon ja pulloruokinnan välillä, niin en olisi edes yrittänyt imetystä.
Pumppaaminen on hyvä välimuoto, jos maidontuotanto vaan pysyy yllä kohtuullisella määrällä. Itse pumppasin pitkään aika lailla tyhjää, mutta siitä se sitten käynnistyi. Mutta 6-8 kertaa päivässä kun pumppaa, hommaan menee helposti 3-4 tuntia. Päälle vauvan ruokinta pullosta ja pullojen pesu. Minnekään pidemmälle en voinut lähteä, sillä 3 tunnin välein piti olla pumpulla. Jotkut onnistuvat pumppaamaan pitkään, mutta minä tein sitä yhteensä 5 kk ja se oli itselleni ehdoton maksimi. Olen kyllä siitäkin ajasta todella ylpeä!
täällä on imetysongelmia. Jostain luin, että vain pari prosenttia äideistä ei kykene imettämään. Av:n mukaan tämä osuus olisi kuitenkin ainakin 50%.
tavasta ruokkia imettävää äitiä / kasvattaa ja syöttää lasta! kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen its ollut jo kauan sitä mieltä että suomalainen ruoka ei ole oikein mistään kotoisen ei maun, eikä ravintoarvojen puolesta, ja lisäksi se tosiaan tekee kropan lötköksi!