Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuovoa perintöasiassa

Vierailija
27.02.2012 |

Hei!

Mieheni sanoi, että koska hänen vanhempansa ovat rikkaita ja hyvin tarkkoja rahoistaa olivat tehneet perintöönsä erityisehdon, että kun he kuolevat, heidän omaisuus menee vain heidän pojalleen eikä minulle ja lapsille vaikka olisimme avioissa. Eli eron sattuessa en ole mitenkään ole oikeutettu hänen omaisuuteensa vanhempien rahan osalta. Kaikki minut rahat siis jaetaan muttei hänen vanhemmiltaan saatavia?

Mietin voiko näin oikeasti he tehdä vai onko minulla siinä jotain oikeuksia?

Ja entä jos mieheni menehtyy onko niin että lapset eivät silloinkaan ole perillisiä näille rahoille?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada rahoja mut mikäli mies on lasten isä niin lapset tulee saamaan vähintään lakiosuuden rahoihin paitsi jos miehesi käyttää kaiken ennen kuolemaansa.

Toi on tosi yleinen käytäntö et isovanhemmat suojaa omaisuutensa.Pahimmassa tapauksessahan rahat voisi tulla sulle ja sun uudelle puolisolle ja lapsille jotka eivät ole isovanhemmille mitään sukua.Noin mäkin tekisin=)

Vierailija
2/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohtuullisen yleistä on tuo puolison poisulkeminen. Minusta se on sikäli hassua, että mitä väliä sillä enää testamentin tekijän kannalta on, ja jos puoliso itse haluaa omaisuuttaan suojata, niin sitä varten on avioehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaan joka paikassa, jossa käydään läpi tällaisia talousasioita.

Vierailija
4/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehesi perintö on menossa miehelle eikä sinulle ?

Vierailija
5/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavanlaisen suojauksen.

Mä tiedän, että mun mieheni metsäosuus on myös suojattu mun näpeiltäni hänen isovanhempiensa puolesta. Ja sinänsä hyvä niin, veljensä kun erosi, niin kyllä siinä muijalla ( joka siis eroa haki) naama venähti, kun tajusi että ei niitä rahoja saakaan. Kun nehän ei millään tavalla hänelle kuuluneetkaan, hän ei ole ikinä päivääkään tehnyt töitä sen omaisuuden osan eteen.

Vierailija
6/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, vaikka varmaan siltä kuulostankin :)

Lähinnä vaan mietin lähinnä otetaanko avioehto vai ei. Ja miten nämä vaikuttaa

Ja nämä samat isovanhemmat vaativat, että lapselemme otetaan tili johon minulla ole oikeutta. Kuulemma laittaa sinne niin isoja rahoja, että vain isä saa hoitaa niitä koska ovat heidän rahojaa.

En pyydä vanhempiani tekemään niin koska en näe siihen tarvetta

Vierailija
7/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistäkin rahoista, sä vain et saa. Mitä sun miehes siitä sanoo ettet sä saa käyttöoikeutta lastesi tileihin jne?

Mun anoppi on tehnyt kaikille lapsillemme tilin eikä mua oikeastaan kiinnosta yhtään kuinka paljon siellä on rahaa enkä tule ikinä käyttämään niitä. Anopin rahojahan ne oikeastaan ovat.

Sulla ei taida olla kovinkaan hyvät välit appivanhempiisi. Mä uskoisin, että mun mies sanoisi vanhemmilleen ettei todellakaan tarvitse mitään tiliä aukaista lapsille, jos heidän asenne on tuollainen.

Vierailija
8/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto ei anna oikeutta toisen omaisuuteen. Tuo miehen vanhempien asettama ehto pätee ainoastaan jos eroatte eli perintö ei kuulu osituksen piiriin (=sinä et saa siitä mitään).

Tuo tiliasia on mielestäni aivan ok, miksi sinulla pitäisi olla siihen käyttöoikeus? Isovanhemmat haluavat siirtää lapsenlapsilleen rahaa, mielestäni hyvä juttu.

Vierailija
9/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis vaan ärsyttää että he eivät voi suhtautua minuun yhtä järkevänä ja tasapainoisena vanhempana kun poikaansa. Varsinkaan kun en mielestäni ole antanut heille aihetta ajatella toisin.

Minä tykkäisin jos antaisivat meidän itse hoitaa lapsemme raha asiat, eikä tarvi puuttua.

Tili olisi sitä varten, että jos sukulaiset eivät keksi lahjaa niin voisivat laittaa rahaa ja me ostaisimme niillä rahoilla mitä lapsi haluaa/tarvitsee.

Joo ei ole hyvät välit, miehelläkin on vaan äitiinsä. Isäänsä vihaa, tai no myös hänen siskonsa ei kauheasti halua olla tekemisissä perheensä kanssa.

Anoppi muutenkin puuttuu asioihin, viimeksi halusi että hänen poikansa hankkii toisen asunnon (jonka he maksaisivat) jotta hänen ei tarvi herätä kun vauva huutaa ja voi mennä pois kun vauvan kanssa on hankalaa. Kuulemma on niin sairaskin kun vauvan takia stressaa. Tosin on meidän vauva sairastellut paljon ja ollut itkuinen

Vierailija
10/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa tehdä joku soppari siihen että lapset saa rahat kun täyttävät 18v. Siinä iässä ei yleensä tarvitse kamalasti rahaa, no toki ajokortti ja muuta, mutta jos kyse on kymmenistä tuhansista niin 18v voi hummata isotkin summat turhuuteen. Kannattais jossain vaiheessa laittaa vaikka asuntosäästötilit tai vastaavat käyttöön. Eli kun sit 30v aletaan hankkia omaa kotia niin olis sitä rahaa.

Vierailija
11/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin miehesi omien vanhempiensa jälkeen. Eli he tulevat ainakin jotain perimään.

Mutta muuten pidän miehesi vanhempien toimintaa ihan järkevänä ja oikeutettuna. Miksi he olisivat eläneet säästeliäästi ja keränneet omaisuutta, että sinä mahdollisen eron vuoksi saisit siitä ison osuuden?

Omat vanhempani ovat tehneet testamentin, missä mieheni suljetaan pois. Ja tämä on ihan ok hänestä, koska sillähän taataan se, että lapset tulevat aikoinaan perimään sen minkä heille kuuluu. Ei esimerkiksi (teoreettinen, onneksi) mieheni 25-vuotias moldovalainen uusiovaimo, jos asiat menisivät oikein solmuun.

Ei näitä asioita kannata ottaa niin kamalan henkilökohtaisesti. Loppujen lopuksi on tarkoitus suojella niitä ihmisiä, joita sinä rakastat.

Vierailija
12/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla huoltajilla on oltava käyttöoikeus lapsen tiliin. Yksinhuoltajana piti lapselle tiliä avatessa hankkia maistraatista todistus, että lapsella ei varmasti ole toista huoltajaa.

Vierailija
13/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun kuuluisi saada heidän iso isiensä varoja? outo ajatus....

Vierailija
14/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa tehdä omallaan mitä haluavat

Se on yleinen käytänto että omaisuus jätetään lapsille ja vain lapsille, ei lasten puolisolle, ja jokainen testamentin tehdessään määrää sen niin.

Me eletään maailmassa missä ihmiset eroavat ja erot ovat rumia riitoja. Näin on vähemmän mistä tapella.

Ja sano kiitos jos lapsillasi ihan totta on isovanhemmat jotka haluavat laittaa rahaa heidän tilille. Miksi sinä mukamas edes haluat/tarvitset oikeutta niihin rahoihin.

Ennenvanhaan nainen eli miehen siivillä, ja toi avioliittoon perintoä, ja ei erottu, mutta rahat oli yhteisiä. Nyt ihmiset menevät naimisiin sellaisten kanssa jolla ei ole rahaa, joten tietenkin vanhemmat tekevät minkä voivat suojatakseen sen mikä on heidän oma

Vierailija
15/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perinnön sulkeminen pois prijän puolisolta on täysin normaalia, eikä mielestäni viittaa edes siihen, että miehesi vanhemmat eivät luottaisi sinuun.

Mutta tiedätkö, aina voi tapahtua IHAN mitä tahansa? Vaikka sairastuisit pahasti ja masentuisit ja sekoaisit, ja haluaisit eroa, koska miehesi on juuri perinyt paljon rahaa :) Siis kun ihan oikeasti voi tapahtua mitä vain.

Itse olen jo aikoja sitten perinyt metsää, ja jo silloin perinnön ehtona oli, että puolisoilla/tulevilla puolisoilla ei ole oikeutta perintöön.

Enkä edes silloin seurustellut, koska olin vain 18-vuotias ja tulevista mahdollisista puolisoista ei sillä hetkellä ollut hajuakaan.

Eli mielestäni perinnön suojaaminen puolisolta on täysin normaalia!

Vierailija
16/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin miehesi omien vanhempiensa jälkeen. Eli he tulevat ainakin jotain perimään.

Mutta muuten pidän miehesi vanhempien toimintaa ihan järkevänä ja oikeutettuna. Miksi he olisivat eläneet säästeliäästi ja keränneet omaisuutta, että sinä mahdollisen eron vuoksi saisit siitä ison osuuden?

Omat vanhempani ovat tehneet testamentin, missä mieheni suljetaan pois. Ja tämä on ihan ok hänestä, koska sillähän taataan se, että lapset tulevat aikoinaan perimään sen minkä heille kuuluu. Ei esimerkiksi (teoreettinen, onneksi) mieheni 25-vuotias moldovalainen uusiovaimo, jos asiat menisivät oikein solmuun.

Ei näitä asioita kannata ottaa niin kamalan henkilökohtaisesti. Loppujen lopuksi on tarkoitus suojella niitä ihmisiä, joita sinä rakastat.

isovanhemmat ovat idiootteja kun eivät halua lastenlastensa saavan mitään.Ei ole tervettä touhua ei.

Vierailija
17/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis vaan ärsyttää että he eivät voi suhtautua minuun yhtä järkevänä ja tasapainoisena vanhempana kun poikaansa.

miniä on aina miniä

oma lapsi on aina oma lapsi

Kyllä he sinua järkevänä pitävät

usko pois

Vierailija
18/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosa suojaa lastenlapsia. Heidän isänsä perii vanhemmiltaan oman osuutensa vähintään 50% omaisuudesta, vaikka isovanhemmat vihaisivat heitä. Samoin lapset tulevat perimään saman osuuden isänsä jälkeen.

Suomessa kun ei voi tehdä ketään perinnöttömäksi, paitsi ehkä murhan takia.

i]Samoin miehesi omien vanhempiensa jälkeen. Eli he tulevat ainakin jotain perimään.

[/quote]

isovanhemmat ovat idiootteja kun eivät halua lastenlastensa saavan mitään.Ei ole tervettä touhua ei.

[/quote]

Vierailija
19/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin normaalia ja järkevää toimintaa.

Hei!

Mieheni sanoi, että koska hänen vanhempansa ovat rikkaita ja hyvin tarkkoja rahoistaa olivat tehneet perintöönsä erityisehdon, että kun he kuolevat, heidän omaisuus menee vain heidän pojalleen eikä minulle ja lapsille vaikka olisimme avioissa.

Lapsethan eivät koskaan peri isovanhempiaan automaattisesti. Vaan perintö menee vainajan lapselle ja jos hän on kuollut niin sitten lapsenlapsille. Tämä kohta on siin ihan normaalia.

Eli eron sattuessa en ole mitenkään ole oikeutettu hänen omaisuuteensa vanhempien rahan osalta. Kaikki minut rahat siis jaetaan muttei hänen vanhemmiltaan saatavia?

juuri näin. eli kaikki se teidän muu omaisuus lasketaan yhteen ja jaetaan tasan. Miehen vanhemmilta tullut perintö jää tämän laskelman ulkopuolelle. Ja jäisi myös silloin kun he ovat elossa, eikä miehesi ole vielä mitään perinytkään. Ilmeisesti miehesi vanhemmat ovat vielä elossa?

Mietin voiko näin oikeasti he tehdä vai onko minulla siinä jotain oikeuksia?

Voivat tehdä ja järkevästi toimivat. Hienoa, että ovat noin valveutuneita!

Ja entä jos mieheni menehtyy onko niin että lapset eivät silloinkaan ole perillisiä näille rahoille?

Ei, lapsesi perivät miehesi. Jos miehesi kuolee ennen vanhempiaan he voivat testamentata omaisuuden jollekin muulle ja lapset perivät sitten vain sen lakiosan isovanhemmiltaan, mikä olisi heidän isälleen kuulunut. Ja edelleenkään sinä et saa mitään.

Vierailija
20/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat jakaa perinnon lastenlasten kesken, heillä oli ollut 2 lasta, ja toisella oli 2, toisella yksi lapsi

ja he halusivat jakaa sen tasan, eli lopulta 1 lapsenlapsi olis saanut 50% sijaan kolmasossan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme