Leikittekö lapsenne kanssa iltaisin?
Varsinkin työssäkäyvät äidit, leikittekö arki-iltaisin, päiväkodin jälkeen, lapsenne kanssa?
Minua vähän hävettää, kun en millään työpäivän jälkeen jaksaisi leikkiä ja oikeastaan en ehtisikään, kun pitää hoitaa kotihommia. Ja sitten tuntuu, että lapsi ei saa tarpeeksi huomiota, kun koko illan hoidan tiskejä ja pyykkejä, enkä leiki lapsen kanssa autoilla. Ja sentään ollaan oltu erossa toisistamme koko pitkän päivän :(
Tietysti me syödään aina yhdessä ja jutellaan päivästä silloin ja illallakin meillä on ihana juttelu- ja satuhetki, mutta siinä välissä tunnit menevät minulla kotitöihin ja hänellä telkkarin tuijoitukseen.
Miten muilla?
Kommentit (7)
minä olen äiti, en leikkikaveri
lapsi on jo 10 v ja ihan täyspäisenä selvinnyt ilman, että äiti leikkii, kaverit on sitä varten
minä kyllä pelaan, luen, piirrän, juttelen, hulluttelen, katson telkkua, ulkoilen, teen kotihommia hänen kanssaan, mutta en leiki
Ainakaan joka ilta. Mutta pidän sylissä ja kyselen päivästä. Aina ei jaksa ja kun on monta lasta hommia illaksi riittää.
seuraan puuhiaan sivusta, pelataan yhdessä (3- ja 5 v.) mutta ei kyllä juuri leikitä. Teen kotitöitä, silmäilen lehden ym., en kyllä loju telkan ääressäkään tavoittamattomissa.
Leikin kyllä, pääsee kivasti irtautumaan arjen rutiineista.
Miten niitä pyykkejä oikein riittää joka päivälle?!
Sulla taitaa olla vain yksi lapsi?
Lapset katsovat telkkaria tai ovat tietokoneella ja pelaavat. Ei niitä edes muut leikit kiinnosta. Kyllä lapsillakin on ollut pitkä päivä päiväkodissa tai koulussa, eikä siinä vanhempien leikitys välttämättä enää kiinnosta.