Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lapsen äidit! Oletteko onnellisia?

Vierailija
27.02.2012 |

Oletteko onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäämme kuin olitte 0, 1 ja 2 lasta sitten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin elämäänne eikä elämäämme.

ap

Vierailija
2/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin onnellinen kahdesta ekasta jo, kolmas teki musta entistä onnellisemman. nyt on 5 lasta ja olen edelleen onnellinen, tarpeeksi onnellinen. siis lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että elämämme on ollut suht samanlaista koko ajan, ilon aiheet vaan muuttuu, ja toki saa enemmän kivistä seuratessa noiden lasten touhuja.

Mutta en halua uskoa että onnellisuus lisääntyisi automaattisesti mitä useampi lapsi on, samalla niitä murheita ja suruakin tulee lisää.

Vierailija
4/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväisyyttä vähentäneet, päinvastoin. Muista elämäntilanteista johtuu onko tyytyväinen vai ei, esim. kotiäitinä olin ehkä himpun onnellisempi kuin nyt työäitinä, mutta riippuu sekin työpaikasta varmasti paljon (nykyinen työ määräaikainen eikä koulutustani vastaavaa).

Vierailija
5/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kannattanut tehdä neljäskin lapsi, kun muut lapset olivat vielä pieniä.

Vierailija
6/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, vaikken ihan osaa sanoa kuinka kauas menneisyyteen asti pitää verrata - nuorin lapsikin kun on jo 12-vuotias.

En usko, että olisin mitenkään onnellisempi jos lapsia olisi vähemmän. Vähän joskus harmittaa se, ettei lapsia ole neljää.

Vierailija
7/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset vähän isompia, 2v, 4v ja 5v. Aikaisemmin oli vähän turhan rankkaa, nykyisin mukavaa ja tykkään noista ihan kamalasti. Enemmän lapsia, enemmän rakkautta.

Jos pitäisi valita, niin ennemmin 1 lisälapsi kuin että olisi 1 lapsi vähemmän. Meille sopii tämä lapsiluku, mutta jokaisen miettävä oman jaksamisensa mukaan.

Vierailija
8/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erittäin onnellinen kolmesta ihanasta lapsestani. kolmannen lapsen syntymän jälkeen olin aivan valtavan onnellinen, koin että perheemme oli täydellinen. nautin vauva-ajasta hirveästi vaikka olikin kaksi pientä eikä esikoinenkaan hurjan iso vielä. halusin juuri kolme lasta, en oikein itsekään tiedä miksi. en halua enempää, mutta kolmas oli hyvin tärkeä, kaikki ovat omia persooniaan ja tekevät perheestämme juuri täydellisen. kolmas lapsi on kyllä vaativakin ja joskus päivät ovat melkoista hulinaa, mutta päivääkään en vaihtaisi pois. varsinkin nyt kun lastentaudit on sairastettu ja vaippa-ajat takana päin, nautin kyllä tästäkin vaiheesta hurjasti, vaikka joskus kaipaan myös vauvojani...

Vierailija
9/16 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan onnellinen tunne siitä kun ollaan 3 täydellistä lasta saatu ja perhe on nyt kokonainen. Olin toki onnellinen aiemminkin...

Vierailija
10/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kans kaikki oli uutta, toisen kanssa opeteltiin jakamaan huomiota, kolmannen vauva-ajasta nautin täysin siemauksin. Tuntui, että kaikki epäoleellinen vauvan ympärillä pyörivä hössötys jäi taka-alalle. Jotenkin se oli vain rennompaa kolmannen kanssa. Ihanaa kateltavaa on ollut myös isompien sisarusten rakkaus vauvaa kohtaan.

Vierailija
11/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varsin onnellinen myös yhden ja kahden lapsen äitinä. Elämä olisi hyvin paljon helpompaa ja vapaampaa ilman tätä kolmatta, iltatähteä. En voi tietää olisinko onnellisempi kuin nyt. Tippaakaan en tietnkään kadu näiden lasten tekemistä.

Vierailija
12/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellisempi kuin kahden jälkeen, rutkasti onnellisempi kuin ennen lapsia, mutta siihen aikaan, kun oli yksi lapsi, en osaa juuri nyt verrata.

Vierailija
13/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtta kyllä silti on miljoona kertaa helpompaa jos lapsia vain 1 tai 2. Meillä ei ole tukiverkkoa eikä isovanhempia, eli emme ole koskaan saaneet minuuttiakaan lastenhoitoapua, ja homma toimi ilman apuja kun lapsia oli 1 tai 2. Kolmas sotki pakan, ja on kova säätäminen ja temppuilu miten hoidetaan ylläritilanteet, esim minä työmatkalla ulkomailla, yksi lapsi joutuu sairaalaan, mies sinne mukaan, ei ketään kuka hoitais kahta muuta. Tällaiset sairas ym jutut kolmen kanssa todella hankalia kun ei mummoja tai muita jotka voisi edes hätätilanteessa auttaa.

Mutta siis itsr vielä ottaisin neljännenkin jos mies vaan suostuisi! Työnantajat ovat olleet todella joustavia, muuten ei olisi onnistunut niin hyvin kolmen kanssa.

Vierailija
14/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulla kyllä lapsiluvusta riipu, olin onnellinen yhdenkin kanssa. Jos mä olisin yksin voinut päättää meillä olisi ainakin 4 lasta, mies halusi 2 ja minä 4-5, joten kolme on kompromissi.

Vierailija
15/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ei johdu siitä että olen kolmen lapsen äiti.

Tai miten sen nyt ottaa...

Vierailija
16/16 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kolmen lapsen äitinä olen onnellinen, onnellisempi kuin olin ennen. Elämä tuntuu täydemmältä ja merkityksellisemmältä. Toki omaa aikaa voisi olla enemmänkin, mutta lasten kasvaessa tilanne helpottuu jatkuvasti.

On itseasiassa sellainen olo, että lapsia saisi tulla vielä lisääkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan