Lomakohde johon petyit?
Mikä kaupunki, ja mikä siellä kaupungissa oli sellaista että petyit?
Kommentit (68)
ja ihmettelen useasti miten epäystävällisiä ihmiset ovat Pariisissa. Esim lentokentällä kenttätyöntekijä, metroasemalla lipunmyyjä.
Ihan kummallinen ajatusmaailma että kaikkien turistien pitäisi osata ranskaa. Et varmaan löydä montaakaan ihmistä maailmasta joka ei olisi joskus kuullut sana Pariisi.
Pihtiputaan nakkikioskillakin pitää osata paria kieltä, miten Pariisi voi olla poikkeus ? Se ei olekaan, työntekijät eivät viitsi palvella ! Todella sääli.
Milano. Siis vau mikä kaupunki. Upeat muotiliikkeet, kauniita ihmisiä, loistavaa ruokaa. Ja väestö koppavaa ja ohitellaan jonoissa, yritetään huijaa ravintolassa. Ihan sellaista alkeista hommaa. Haloo ! Te sentään asutte Milanossa, miksi haluatte antaa turisteille paskan käsityksen kotikaupungistanne ???
Lanzarote - kun kaikki menee mönkään mitä voi mennä, ei mikään enää saa palaamaan takaisin.
Hirveää turisti huttua. Kiersin kuukauden ajan useammassakin paikassa ja toiste en mene.
Kamalin paikka jossa olen ollut. Bermuda. Ei niin mitään tekemistä
Olen ollut muutamaankin kertaan, mutta ei se vain muutu se touhu. Huijataan turistia minkä pystytään, kaupungilla pitää varoa taskuvarkaita, shoppailua ei voi harrastaa, kun muuten joka ainoasta ostoksesta pitäisi alkaa tingata parituntia, että hinta olisi edes kohtuullinen.
Esim Turkissa se "väärennöskrääsä" ihan sika kallista, en jaksa alkaa vääntää mistään krääsästä hintaa alaspäin kahta tuntia. Useimmat maksavat sitten ylihintaa reippaasti Kiinakopioista, kun eivät jaksa sinnitellä tinkimiskaupoissa.
Ruoka on huonolaatuista (esim liha) ja silti suomen hinnoissa. Kunnon viinejä ei saa mistään (esim. ravintolaillalisen juomana), tai sitten jos löytää jonkin erikoisliikkeen, hinnat ovat tosi kalliita.
Kaupustelijat ovat piilovihamielisiä, edessäpäin hymyillään ja takanapäin kirotaan. Vääräuskoisia halveksitaan ja länsimaalaisia kadehtitaan. Miehet lähentelevät kauniita naisia härskisti, ja huutelevat hävyttömyyksiä kun ei osteta pakkotuputettua krääsää.
Nuorena koin kauhun hetkiä, kun oman hotellimme porttivahdin esimies (siihen hotelliin kuului porttivahti) takavarikoi tyttöporukamme passit (heillä oli hotellin tallelokerot siellä heidän tiloissaan, jossa passeja säilytettiin) ja kiristivät, että eivät anna meille meidän passeja takaisin, jollemme lähde heidän kanssaan iltaa viettämään ja tanssimaan discoon!! Jankuttivat tästä ainakin puolet lomaviikosta, emmekä antaneet periksi. Olisimme haluneet olla rauhassa, ja pyysimmekin tätä. Kun otimme allasalueella aurinkoa bikineissä, tulivat salaa tirkistelemään meitä, ja ehdottelemaan iltakävelyä. Meitä kaksikymppisiä ihan pelottti se hotellin miesvartijoiden ahdistelu!
Ei kiitos ikinä Turkkiin
Mitä enemmän on matkustellut, pystyy vertaamaan mitkä paikat oli itselle mukavia ja mitkä reissut sitten vähemmän hohdokkaita.
Elämäntilanne vaikuttaa myös siihen, mitä matkalta odottaa ja vaatii. Lapsiperheellä mukavuus ja vaivattomuus ja lapsiystävällisyys (esim rattaiden kanssa helppo liikkua kohteessa, hotellilla ja kaupoissa, ravintoloissa syöttötuolit ja leikkinurkkaus jne, allasosasto myös vauvoille) on valttia. Pariskunnat haluavat kuturauhaa ja ehkä enemmän seikkaunmakua.
Se mikä toiselle sopii, ei sovikaan sitten ollenkaan jollekin toiselle. Intiaan en lähtisi lastenkanssa omatoimimatkalle, mutta nuorena nautin niistä reissuista talvisin
blaablaablaa. Sen takiahan tässä kerrotaan syy,että tietäis et oliko se huono lapsiperheelle vai miksi tuli pettymys.
kuvitelmia paikoista kun niihin pettyy?? Ettekö ota etukäteen selvää? Mä olen matkustellut paljon enkä ole pettynyt vielä yhteenkään paikkaan, kaikista en tosin ole pitänyt mutta se on eri asia.
Eilen tultiin Thaimaan turistirysästä, se tiedettiin etukäteen ja otettiin hotelli kylän ulkopuolelta. Se vähä mitä hotellilla oltiin oli todella rauhaisaa ja hauskaa, hulvattomia ihmisiä ympäri maailmaa. Pienessä (20h) hotellissa oli helppo tutustua aamiaispöydässä muihin reissaajiin. Rannalla oli eniten sveduja ja venäläisiä, kummatkin osasivat käyttäytyä joten ei häirinneet. Ihmetytti missä kaikki suomalaiset oli, eikös niitä pitänyt olla pilvin pimein Thaimaassa hiihtolomalla?? Vai kaikki altailla??
Ranskalaisetkin on muuttuneet edukseen sen 22 vuoden aikana mitä siellä olen reissannut, nyt heidän kanssaan voi jo kommunikoida eikä tule vain tylyjä tuhahduksia kun ei puhu sujuvaa ranskaa.
Jotkut paikat on yliarvostettuja ja toiset taas helmiä joita ei olisi uskonut löytävänsä. Joku inhosi Mallorcaa - minut se yllätti todella positiivisesti. Tosin ei oltu lähelläkään Alcudiaa ja Palman rantoja (huonoimmat, eli ne mitä myydään suomalaisille) vaan itärannikon pienissä laguuneissa ja Sollerissa. Ihana paikka!
Jotenkin tosi tylsä ja ei oikein mitään kateltavaa. Onneksi olin konfrenssimatkalla ja ei tarttenu itse maksaa.
Mies on käynyt siellä joulunaikaan ja silloin kaupunki oli tosi hieno joulutoreineen.
jos vaan aurinko on paistanut. Ainoa paikka, joka ei tehnyt ihmeempää vaikutusta oli Kreetan Kalamaki, jossa ei ollut oikein mitään. No, Hania oli lähellä joten kyllä sekin loma ihan kivasti lopulta meni, mutta paikka oli vähän mitäänsanomaton. Yleensä tykkään Kreikasta tosi paljon, mutta yleensä ollaan oltu pienissä kylissä, joissa hyvä palvelu ja ihanaa ruokaa.
Minäkään en pidä Pariisista erityisesti. Ihmiset ovat niin ankeita, jos nyt vaikka Lontooseen vertaa.
Saa mun äänen. Ei mitään hyvää sanottavaa.
Ruoka on ollut huonoa, hotellit (neljän tähden) epäsiistejä ja palvelu huonoa. Kaupoissa ei muuta kuin kallista turistikrääsää jne.
Luonto oli kuivaa, aurinko porotti liian kuumasti. Not my cup of tee.
Kävin siellä teininä. En ollut vielä biletysiässä ja uimiseenkin kyllästyin nopeasti. Mitään sen erikoisempaa katseltavaa siellä ei ollut.
johon olen aidosti pettynyt. Sain monessa paikassa ihan tajuttoman huonoa palvelua, koska en puhunut herranterttujen omaa kieltä. Eivät edes yrittäneet olla ystävällisiä... Lisäksi oli likaista ja kallista - niin ja jokilaivaristeilyllä kakarat räki päälle silloilta ja heitteli kivillä. Kaikenkaikkiaan aika paska reissu.
Monissa turistirysissä olen myös ollut, esim. siellä Agadirissa ja Alanyassa jotka tässä ketjussa on mainittu, mutta en ole pettynyt, koska en ole muuta odottanutkaan kuin lämpöä ja uimista...
Ruoka on ollut huonoa, hotellit (neljän tähden) epäsiistejä ja palvelu huonoa. Kaupoissa ei muuta kuin kallista turistikrääsää jne.
Luonto oli kuivaa, aurinko porotti liian kuumasti. Not my cup of tee.
että siellä kannattaa mennä kahden tai enintään kolmen tähden hotelleihin, joissa ei ole välttämättä uima-allasta eikä ravintolaa. Niissä voi olla ihanat omistajat ja ympärillä toinen toistaan parempia paikallisten käyttämiä ravintoloita ja ihana tunnelma.
Sitten jos valitaan joku viiden tähden AI-ratkaisu, Kreikassa pettyy helposti.
että siellä kannattaa mennä kahden tai enintään kolmen tähden hotelleihin, joissa ei ole välttämättä uima-allasta eikä ravintolaa. Niissä voi olla ihanat omistajat ja ympärillä toinen toistaan parempia paikallisten käyttämiä ravintoloita ja ihana tunnelma.
Kreikassa tosiaan ne pienet hotellit on helmiä, joita pitää mukavat pariskunnat itse. Pitävät niitä pystyssä kuin silmäteriään ja kohtelevat todella ihanasti turisteja. Ihan taatusti aamuisin tervehtivät iloisesti ja muistavat viimeistään kolmantena päivänä nimenkin. :)
Kreikassa tosiaan ne pienet hotellit on helmiä, joita pitää mukavat pariskunnat itse. Pitävät niitä pystyssä kuin silmäteriään ja kohtelevat todella ihanasti turisteja. Ihan taatusti aamuisin tervehtivät iloisesti ja muistavat viimeistään kolmantena päivänä nimenkin. :)
ja viiden tähden hotelleissakin ollaan oltu:D
Kaikki hirveän kallista, ja jotenkin ihmiset koppavan pintaliitäjän oloisia. Kauhean tärkeää miltä näyttää. Esim. ravintolassa ensimmäinen ja viimeinen kerta kun jouduin palauttamaan aterian syömäkelvottomana takaisin keittiöön, tasokas ravintola kysessä. Tarjoilija sitten piilovittuili kaupanpäälle, vaikka itse olin ystävällinen ja asiallinen koko ajan.
Olihan siellä kaunista, mutta kaupunki ei sitten millään avautunut meille. Ilmakin oli huono vuodenaikaan nähden, kaikki hirveän kallista, ja kaikki sisustusliikkeet missä olisin halunut käydä toisella puolella kaupunkia, tosi hajallaan. Muutamat liikkeet mitkä löysin, oli hintataso tosi kova. Pari museota missä olisimme haluneet käydä, olikin kiinni remontinvuoksi jne. Listaa voisi jatkaa, ei vaan ollut hyvä reissu! Niin, ja hotelli tosi, tosi kallis myös, ainoa paikka mihin päästiin, kun kaikkialla oli täyttä.
Esim. Amsterdam aivan ihana Kööpenhaminaan verrattuna!!!
Kööpenhamina
Hinnat Köpiksessä oli joo aika kovat, mutta ei sen kalliimmat, kuin täällä Helsingissäkään. Mut ymmärrän kyllä, jos on tottunut esim. johonkin Kuopion/Porin yms. hintatasoon, niin varmaan tuntuis kalliilta.
Mun INHOKKIkohteet: Rodos Kreikassa ( kamalaa ruokaa, kaikki huonekaulut ja astiat, liinvaatteet yms rumia, ihmiset rumia...hyi olkoon! Ja sit lisää: Puerto Rico Kanarialla ( hirveetä vaan ), sekä Maspalomas ja Portugali (kuivaa ja tylsää )ja Viro kokonaisuudessaan ( osaamatonta, ylimielistä ja hidasta palvelua, sekä pahaa ruokaa, junttimeno ja käkäisiä myymälöitä ).
En ymmärrä tuota, kun joku sanoi, että " jotenkin ihmiset koppavan pintaliitäjän oloisia. Kauhean tärkeää miltä näyttää" - koska mun mielestä siellä just ei ollut sellasta!? Miten voikaan olla niin erilainen käsitys ihmisillä...
Verrattuna esim. Tukholmaan, niin Köpis on todella rento ja tyypit kuljeskelee usein siellä mm. ulkoiluvaatteissa. Missään muussa ulkomaan kaupungissa en ole myöskään nähnyt niin saman tyylisiä ihmisiä, siis vrt. Köpis - Helsinki. Eli pukeutumisessa on vähän Ruotsia, mutta persoonallisemmalla fiiliksellä.
Ja Moskova oli muuten kans aika kauhee paikka - vai mitä sanotte tästä: erään hotellin ravintolassa 2 bisseä, vissy + blinejä = 160€. Ei siinä voinut muuta, kuin maksaa -ja nauraa - kun itkemäänkään emme viitsineet ryhtyä.
Mallorca - Jättitorakat ja ylimieliset paikalliset. Varkaat.
Milano oli niin tyly. Olin kaverin kanssa reissussa, eikä tosiaankaan olla mitään muoti-ihmisiä, vaikka toki kiinnitetään huomiota mitä päälle pannaan ja baarissa ihmiset nauro meille sillain ihan avoimesti. Kaikki tuntu olevan jotenkin ylimielisiä ja tylyjä.
Se tosiasia, etten tykännyt ei välttämättä oo pelkästään Venetsian syy. Olin vuosia aatellut et haluan mennä sinne. Noh, kun sinne vihdoin pääsin kaikki tuntu vaan niin vaikeelta. Mitä tahansa yritettiin kysyä, niin mikään ei ollut mahdollista, asiakaspalvelu tylyä. Kaikenlisäks oli ihan järkyttään kuuma, mut haluttiin kävellä San Marco -aukiolle. Kunnon opasteita ei ollu missään ja helpoostihan sinne eksyy. Kaikkialla oli rakastavaisia, niin se oli aika ärsyttävää...
Praha on ihan nätti kaupunki (tosin kun oltiin siellä niin sää oli aika harmaa), mut siellä mulle tuli vaan niin huijattu olo... Taksikuski vaati tuplasti enemmän rahaa, ravintolassa huijattiin jne., koska oltiin turisteja.
Argh, saa jotenkin pahalle päälle, kun näitä muistelee.
Kommentoisin vielä Pariisia. Tunnen itse monia pariisilaisia ja he ovat mulle selittäneet, kuinka raivostuttavaa se on kun oot menossa töihin/kauppaan/kirjastoon/teet jotain tavallista/elät arkeasi niin kaikkialla onkin ihan jumalattomasti turisteja. Pystyn kyllä ihan ymmärtämään sen. Mitä tulee muun kielen kuin ranskan puhumiseen (/puhumattomuuteen), niin se ei kyl oo pelkästään pariisilaisten ongelma. Tunnen monia ranskalaisiakin, jotka eivät pidä mitenkään hirveästi Pariisissa ja ovat käyneet siellä ehkä muutaman kerran (= ei siis mitenkään kummempaa linkkiä paljon parjattuihin pariisilaisiin), mutta silti he eivät ymmärrä, miksi muka pitäisi puhua jotain muuta kieltä kuin ranskaa. Ehkä se on vaan joku kansallinen "vamma".
piti siis lukea "tyttöbaaria" ei "tyyöbaaria"