Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELPPIÄ!! Koskee kehonkoostumusmittausta

Vierailija
27.02.2012 |

Siis seuraavanlainen ongelma:

Viime kuussa minulta mitattiin (eräällä kuntosalilla) rasvaprosentti omronin rattimallin mittarilla ja tulos oli 30%. No olin aivan järkyttynyt ja lisäsin kuntosalia 2->3 kertaan viikossa ja olen tehnyt raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.

Viime perjantaina kävin INBODY (720) mittauksessa ja mm rasvaprosentiksi sain 26.2%, ja hihkuin onnesta, kun ajattelin että sehän on jo lähes hyvä(inbody määrittelee naiselle ihanneprosentiksi 23%).Ja oma tavoitteeni on 25%

No lauantaina tuli sitten taas vettä niskaan. Tilasin hobby hallista Omron bf511 kehonkoostumus vaa'n, sellaisen jossa 4 pistemittaus eli mittaa jaloista ja käsistä:

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Omron-BF511-kehonkoostumusmittari-perhema….

Tämä mittari antoi rasvaprosentiksi 32%!

Mikä noista on luotettavin? Ajattelin että INBODY olisi luotettava, tai ainakin luotettavin, mutta onko näin?

Olosuhteet: 1. mittaus rattimittarilla: olin vasta syönyt ja iltapäivä

2. Inbody: aamupäivä 4 tuntia aamupalasta, ja rakko tyhjänä

3. uusi omron: aamulla ennen aamupalaa rakko tyhjänä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kans usko itseeni tai sitten näihin kehonkoostumusmittauksiin, kun joku aika sitten kävin. Sen mukaan mulla ei ole juurikaan lihasta kropassa, vaikka kolme vuotta olen käynyt aktiivisesti salilla 3-4 kertaa viikossa tekemässä rankkaa treeniä. Peili tosin näyttää, että varsinkin yläkroppa on suht lihaksikas, hartiat ja selkä levinneet ja olkapäät pyöristyneet, hauiskin näkyy selvästi erikseen jännittämättä, vaikka sitä rasvaakin on siinä päällä, mutta ei. Ikäryhmässäni ( 40-v ) olen silti mittauksen mukaan alatasoa.

Vierailija
42/42 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninpä sitten ostamaan moisen härpäkkeen. Aluksi laite näytti että rasvaprosenttini olisi ollut reilu 12. Sen jälkeen testasin vähän laitetta ja laitoin repun selkään ja noin 10 kg painoja. Nyt miettikää itse, miten pitäisi rasva prosentin käydä, eli pitäisikö laskea, pysyä samana vai kasvaa? (Pienenä vihjeenä, paino kasvaa, rasvan määrä pysyy samana.)

Eli jos olette minun kanssani samaa mieltä että rasvaprosentin pitäisi pienentyä, olette oikeassa! Mutta toisin kävi, rasva prosenttini nousi yli 20 laitteen mukaan. Miten tämä on mahdollista, sisälsikö ne laittamani painot rasvaa, ei voi ymmärtää? Tämän lisäksi sisäelinten rasvan luku oli ensin 3, sen jälkeen kun lisäsin painot selkään niin tämä luku nousi 7.

Ja sitten laite on sitä mieltä että miehen ja naisen rasva on erilaista, koska jos mittaat itsesi, että vaihdat tietoihisi ainoastaan sukupuolen, mutta muut tiedot jätät ennalleen niin laite heittää yli 10 % eron rasva prosenttiin. Eihän sen pitäisi olla mahdollista, koska kun mittaat itsesi ensin naisena, niin laite mittaa (pitäisi mitata) paljkonko kehosi sisältää rasvaa, eli olet 160 cm pitkä, paino 58 kg rasva prosentti olisi yli 30. Jos vaihdat tuosta tiedosta ainoastaan sukupuolesi, niin miten voi olla mahdollista että rasva prosentti tippuu yli 10 %? Onko naisen rasva jotenkin erilaista kuin miesten? Tämä tulos oli puolisoni mittaamana.

Oma mielipiteeni on että laite on humpuukkia, mutta ostakaa minun puolestani jos siitä tulette onnelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi