Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei ole kuukautiskipuja?

Vierailija
26.02.2012 |

Olenko poikkeava, kun mulla ei ole ollenkaan kipuja kuukautisten aikaan? Eikä muitakaan oireita (PMS). Ei ole koskaan ollut, ehkäisypillerien kanssa tai ilman. Johtuukohan se siitä, että urheilen säännöllisesti?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan mitään kipuja ikinä ollut. Vaikea samastua kavereiden hirveisiin kipulääkkeitä vaativiin tilanteisiin, kun itsellä ei todella ole minkäänlaisia ongelmia, enkä tiedä miltä ne kivut voisi edes tuntua.

Minäkin tosin urheilen paljon, mutta en kyllä silloin teininä koskaan. En usko, että liikkuminen vaikuttaa, vaikka saattaa kuulemani mukaan helpottaa kipuja. Itse luulen että tää ajatus perustuu siihen, että liikunta vie ajatukset pois kivuista. En keksi mitään fysiologista perustetta sille muuten.

Kaikki sympatiani pahoista kuukautiskivuista kärsiville.

Vierailija
2/38 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ennen esikoisen synnytystä, mulla oli todella kivuliaat kuukautiset. Jostain kumman syystä synnytyksen jälkeen menkat alkoivat vasta vuoden päästä ja ovat nykyisin täysin oireettomat, siis kolme vuotta jo olleet näin. Tiiä sitte mistä johtunee ja oisko kelleen muulle käynyt samoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ennen kuparikierukkaa ollut juurikaan kipuja eikä nytkään mitään mikä vaatisi särkylääkettä. Mä en urheile, mutta luulisin että ne vähäisetkin kivut jäisi pois jos liikkuisin enemmän.

Vierailija
4/38 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin myös luomusti, sillä en tuntenut avautumiskipuja. Gyne sanoi, että minulla on ei-kipuherkkä kohtu.

Vierailija
5/38 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole mitään kipuj :) 12v ja en harrasta mitää

Vierailija
6/38 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen e-pillereitä kivut olivat helvetilliset, joskus jopa pyörryin. Tällä hetkellä en ole syönyt e-pillereitä n. vuoteen eikä kivut ole tulleet takaisin.

Vierailija
7/38 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en urheile ja on opiskelijan rappiolliset elämäntavat, mutta kipuja ei ole. Ei e-pillereitä tms. käytössä.

Vierailija
8/38 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan ovulaatiokipuja ja ennen menkkoja rinnat kipeät, kun menkat alkaa loppuvat kaikki oireet.

Vierailija
9/38 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kipuja ei, eikä PMS-oireita, mutta vastapainona sitten menkkojen aikaan AINA vatsa sekaisin ja naama kukkii...

Vierailija
10/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, joskus nuorempana mulla oli pieniä mahakipuja, mutta lopetettuani tupakanpolton 23v:nä ne loppuivat kokonaan (mistä lie tollanen johtuu?). On mulla kyllä PMS oireita, parina päivänä kaikki vituttaa ja väsyttää ihan sikana, ja rinnat tuntuu kovilta. En käytä e-pillereitä tms. hormoonivalmisteita.

Vierailija
11/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Ei kuukautiskipuja ja synnytykset olivat helppoja vaikkakaan eivät täysin kivuttomia.

Vierailija
12/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen raskautta todella kipeät kuukautiset, synnytyksen jälkeen kaikki kivut hävisi täysin, vaikka otin kuparikierukan ja sen pitäis lisätä kipuja! Ovulaation aikaan joudun ottaa särkylääkettä, mut kuukautiset huomaa vain vuodosta. PMS-oireet tuntuu myös lähes kadonneen synnytyksen myötä! Synnytys oli kivulias, mutta nopea (puudutteita en saanut...).

Vierailija
13/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks jonka äärimmäisen kovat kivut lähti synnytyksen jälkeen. Olis kiva tosiaan kuulla joku fysiologinen selitys tälle.

Vierailija
14/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole myöskään ikinä mitään kipuja ollut, vuotokin ollut aina todella niukkaa ja kesto joku pari päivää. Enkä mitenkään super paljon urheile.

Vierailija
15/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja. En ole ikinä harrastanut urheilua.

Vierailija
16/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukautiskipuja, ei PMS:ää, eikä myöskään näin kuukautisten loputtua minkäänlaisia vaihdevuosioireita. Hyötyliikuntaa lukuunottamatta en juuri urheile, mutta olen ollut jo vuosikausia kasvissyöjä.

Vierailija
17/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain kuukausina minulla on vähän kipuja juuri kuukautisten alkaessa. Joinain kuukausina ei mitään. PMS-oireita en ole huomannut, tosin en ehkä itse pysty sanomaan olenko kiukkuisempi silloin ;) En harrasta liikuntaa, syön paljon lihaa. Eivätköhän nämä ole ihan geneettisiä juttuja. Minulla ainakaan kiputilanne ei ole muuttunut siitä kun 13-vuotiaana menkat alkoivat tähän päivään (olen nyt 30 vuotta) mennessä, vaikka elintavat ovat vaihdelleet.

Vierailija
18/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urheillut koko ikäni paljon ja silti menkkakivut oli ennen pilleireitä niin pahat, että sain aina kuukautisten ensimmäisiksi päiviksi automaattisesti sairaslomaa. Olin siis täysin toimintakyvytön, oksensin kaikki mitä suuhuni pistin (eli myös särkylääkkeet) ja taju lähti useamman kerran päivässä. Pillereiden kanssa kivut on yhä kovat, mutta niiden kanssa pystyy jo elämään, kun syö särkylääkkeitä kuurina ja aloittaa sen jo päivää ennen menkkoja. Ja öisin pitää olla kuumavesipullo mahan päällä.

Vierailija
19/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen urheillut koko ikäni ennen äidikdi tulemista. Ennen raskautta kivut oli ihan järkyttävät, ekana ja tokana menkkapäivänä teki mieli vaan maata sohvalla sikiöasennossa ja buranaa kului. Synnytyksen jälkeen kivut katosi, enää en tunne mitään kuukautisten aikana. Muita oireita kyllä on, suutun tosi helposti ihan pikkujutuista. 

Vierailija
20/38 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki, annoitte toivoa, että mullakin nää kivut joskus loppuu! :D Vaikka synnytys ei niitä poistanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan