Muita joilla ei ole kuukautiskipuja?
Olenko poikkeava, kun mulla ei ole ollenkaan kipuja kuukautisten aikaan? Eikä muitakaan oireita (PMS). Ei ole koskaan ollut, ehkäisypillerien kanssa tai ilman. Johtuukohan se siitä, että urheilen säännöllisesti?
Kommentit (38)
Kun kuukautiset alkoivat esikoisen synnytyksen jälkeen, ne olivat lähes kivuttomat, mutta kyllä runsaammat. Nyt odotan toista lasta, saa nähdä, miten käy. Nuorempana mulla oli välillä todella kivuliaat kuukautiset, muttei mitenkään jatkuvasti.
Normaalisti saatanalliset kivut, mutta olen ihan ok tuulella kivuista huolimatta. Nyt ollut erikoiset menkat, ettei satu juuri mitään mutta oon syönyt kaiken näkyvillä olevan :O
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 08:40"]
Olen urheillut koko ikäni paljon ja silti menkkakivut oli ennen pilleireitä niin pahat, että sain aina kuukautisten ensimmäisiksi päiviksi automaattisesti sairaslomaa. Olin siis täysin toimintakyvytön, oksensin kaikki mitä suuhuni pistin (eli myös särkylääkkeet) ja taju lähti useamman kerran päivässä. Pillereiden kanssa kivut on yhä kovat, mutta niiden kanssa pystyy jo elämään, kun syö särkylääkkeitä kuurina ja aloittaa sen jo päivää ennen menkkoja. Ja öisin pitää olla kuumavesipullo mahan päällä.
[/quote]
Kokeilitko koskaan särkylääkettä peräpuikkona?
Mulla ollut kuukautiset päälle 10 vuotta (ikää 23) koskaan ei ole ollut minkäänlaisia kipuja eikä PMS-oireita. Mikään aktiiviurheilija en ole koskaan ollut, hormonivalmisteitakaan en ole käyttänyt. Sympatiat kaikkien hirviökivuista kärsivien puolella!
Itselläni ei ole koskaan ollut kipuja tai mitään muitakaan hormonaalisia oireita kuukautisiin liittyen. Täytyy toivoa, että tämä linja jatkuu tulevaisuudessa ja aikanaan vaihdevuodetkin tulevat olemaan oireettomat. Tuntuu kyllä siltä, kun muiden kokemuksia lukee, että paljosta on säästynyt kun ei tarvitse kipuilla aina sitä paria päivää kuukaudessa.
En muuten urheile tai harrasta mitään muutakaan erityisen terveellistä joka tämän selittäisi, varmaan tässä mielessä käynyt vain tuuri geenilotossa?
Te, joilla on ollut kovia kuukautiskipuja, jotka loppuivat ensimmäisen raskauden myötä, oletteko epäilleet itsellänne endometrioosia?
Itselläni lähinnä murrosikäisenä on joskus ollut tarvetta ottaa särkylääkkeitä kuukautiskipuihin, aikuisiällä hyvin lieviä ovat olleet, jos ollenkaan. Nykyään ei ole sen enempää kuukautisvuotoja kuin -kipujakaan, kun on hormonikierukka. Lähinnä ihon rasvoittumisesta välillä huomaan, että taitaa olla kuukautiset. Ai niin, ikinä en ole urheillut.
Ei ole kuukautiskipuja ollut koskaan. Kierto 28pv ja aika niukat kuukautiset sekä pillereillä että ilman. HormoniFinnejä oli 4kymppiseksi asti.
Nyt kun olen 45v. niin kierto on muuttunut 26-29pv ja kuukautiset ovat runsaammat ja on myös tiputteluvuotoa ennen kuukautisia mutta onneksi ei ole kipuja.
Mullakaan ei ole. En syö lihaa ja liikun säännöllisesti.
Synnytin ja siihen jäi kuukautiskivut. Osaako joku selittää miksi?
Ei kipuja, säännöllinen kierto, helpota ja nopeat synnytykset, samoin raskaudet.
Ei ole ollut vaikutusta pillereillä tai kierukalla. En huomaisi menkkoja jollei vuotaisi.
Mulla loppui kuukautiskivut toisen synnytyksen jälkeen. Ei ne ennenkään kovin pahat olleet, mutta tunsin kuitenkin, että on menkat. Nyt toisen lapsen syntymän jälkeen en oo tuntenut yhtään mitään kipua tai minkäänlaista menkkoihin viittaavaa tunnetta, mikä on suorastaan vähän epäkäytännöllistä, kun kierto on epäsäännöllinen, eikä mistään muusta huomaa, että menkat alkaa, kuin vuodosta. Ennen pystyi aina ennakoimaan siitä tunteesta alavatsassa, että menkat on alkamassa.
Mut mäkin haluaisin tietää, mistä johtuu toi menkkakipujen loppuminen synnytykseen, kun sitä on kerran käynyt muillekin. Itselläni vielä hassua se, että ekan synnytyksen jälkeen menkat oli ihan samanlaiset kuin sitä ennenkin, mutta tokan synnytyksen jälkeen tosiaan katos kivut aivan kokonaan.
Mullakaan ei oo ollu menkka kipuja vaikka mulla on menossa jo 12 menkat ja en liiku paljoa
Ikävuodet 12-19 eivät olleet kivuliaat, mutta muuttuivat noin 20v niin kipeiksi, että pakko ottaa aina särkylääkettä hyvissä ajoin
Ei ikinä kipuja ja vuoto normaali, en urheile. Aina ollut näin.
Olen tehnyt sellaisen huomion, että paino vaikuttaa kuukautiskipuihin. Hoikat ja alipainoiset kärsivät oman havaintoni mukaan enemmän kuukautiskivuista. Minä olen pari kertaa jopa pyörtynyt kivusta. Nykyään olen normaalipainoinen ja ei mitään kipuja. Pari vuotta sitten laihduin 10kg ja olin jälleen alipainon puolella ja kuukautiskivut palasi samalla.
Ei johdu urheilusta. Minulla ja äidilläni ei kummallakaan ole ollut kuukautiskipuja, eikä kumpikaan meistä ole koskaan urheillut.
Ei ollut minullakaan, vaikka en urheillut koskaan. Hyvin harvoin oli jotain kipua mutta ei koskaan niin paljon, että olisi pitänyt jotain lääkettä ottaa.
Kun urheilin aktiivisesti, kivut oli monta päivää putkern kovat. Nyt kun en urheile ei ole kipuja tai jos on niin pari tuntia vaan kovana. Olen tässä myös vanhentunut, ehkä se vaikuttaa?