Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toimeentulotukea saada seuraaviin:

Vierailija
26.02.2012 |

Matto, huonekalut (sohva, säilytystavarat kuten lipasto, hylly tai kaappi), liinavaatteet ja astiat?

Jopa ns. halpakaupoissa (Prisma yms) ovat liian kalliita meille. Olemme siis toimeentulotukiasiakkaita. Kirpputoreilta en ole löytänyt.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksat ihan sillä perusosalla. On se kumma,e ttä kaikki pitäisi saada yhteiskunnalta eli meiltä veronmaksajilta. Mekin maksamme ne itse, mutta pienistä ITSE ansaituista tuloistamme.

Mihin aikaisemmat liinavaatteenne ja astianne ovat joutuneet?

Vierailija
2/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ei ole mitään tavaroita ja et ole ikinä saanut huonekalurahaa. mutta ei siis voi saada vain siksi että entinen sänky,matto,pöytä..ei kelpaa ja pitää saada hienonpaa tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aiankin joudun aika-ajoin uusimaan liinavaatteita ja ostamaan uusia astioitakin. Meillä astiat on halpiskamaa, ja siksi kuluvat, koska ei todellakaan ole varaa ostaa mitään laadukkaita, jotka sitten kestävät isältä pojalle.

t. pienipalkkainen itsensä elättävä

Vierailija
4/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se normaali toimeentulotuki riitä, niin pitäisi saada avustusta. Sossuun kun itkee tarpeeksi surkeana, niin kyllä sieltä irtoaa jos jonkinlaista apua.

Miten voi edes olla liian kallista? Minä ja mieheni elämme opintotuella, eli yhteenlasketut tulot kuukaudessa ovat n. 1000e. Emme saa toimeentulotukea, koska ensin pitäisi nostaa opintolainaa (mies nostaa, minä en). Silti meillä on ihan hyvät oltavat, huonekaluja on ostettu käytettynä, kunnon astiat on jne. Mihin ihmeeseen hassaat koko toimeentulotuen? Sossuhan oletettavasti maksaa jo vuokrasi/asumismenosi.

Vierailija
5/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aiankin joudun aika-ajoin uusimaan liinavaatteita ja ostamaan uusia astioitakin. Meillä astiat on halpiskamaa, ja siksi kuluvat, koska ei todellakaan ole varaa ostaa mitään laadukkaita, jotka sitten kestävät isältä pojalle. t. pienipalkkainen itsensä elättävä

Kirppareilla ja kierrätyskeskuksessa pitää käydä usein ja ostaa joku tulevaisuudessa tarvittava, kun sellaisen löytää.

Jyskin alesta saa myös halpoja lakanoita ja pyyhkeitä, jos käytetyt ei kelpaa.

Vierailija
6/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun kun itkee tarpeeksi surkeana, niin kyllä sieltä irtoaa jos jonkinlaista apua.

Vierailija
7/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun nimenomaan kirpputorit on pullollaan kaikkia noita!

Jotkut torvelot heittävät jopa lavoille hyvää tavaraa.

Katsokaa esim. Tori.fi, jotkut antavat melkein ilmaiseksi

huonekaluja kun haluavat niistä eroon!

Vierailija
8/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan ole ollut kuin ihan minimimäärä astioita. Viime muutossa niitä meni lisäksi muutama rikki.

Lakanat ovat kuluneet puhki. Ne ovat kymmenisen vuotta sitten hankittuja. Aluslakanoita on vain kaksi täysin ehjää, muissa on reikiä tai palkeenkieli keskellä. Pussilakanoissa ja tyynyliinoissa saumat repeilevät. Kai ne ovat vuosien aikana vain kuluneet.

Vierailija
9/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aiankin joudun aika-ajoin uusimaan liinavaatteita ja ostamaan uusia astioitakin. Meillä astiat on halpiskamaa, ja siksi kuluvat, koska ei todellakaan ole varaa ostaa mitään laadukkaita, jotka sitten kestävät isältä pojalle. t. pienipalkkainen itsensä elättävä

Kirppareilla ja kierrätyskeskuksessa pitää käydä usein ja ostaa joku tulevaisuudessa tarvittava, kun sellaisen löytää. Jyskin alesta saa myös halpoja lakanoita ja pyyhkeitä, jos käytetyt ei kelpaa.

Joillakin voi rahat olla tosi tiukalla. Ja mistäs tiedät, onko ap:n asuinpaikan lähellä kierrätyskeskusta tai Jyskiä? Kirppareilla olen harvemmin nähnyt liinavaatteita. Astioita voi löytyä, mutta onko sellaisia joita tarvitsee.

Vierailija
10/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohtaa kaikkia. Tavarat kuluu. Neula ja lanka ovat hyvä homma. Saa paikkailtua. Mutta mee ny ihmeessa hakemaan maksusitoumus sossusta jonnekin jotta saat peti vaatteet ja astiat. Etkä sitten riko niitä. Kerran neljässä vuodessa saat uudet kuten minäkin silmälasit.

Vierailija
11/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun oiskin noin helppoa...

Sossuun kun itkee tarpeeksi surkeana, niin kyllä sieltä irtoaa jos jonkinlaista apua.

On se. Mun mies joskus nuoruudessa sai sossusta ties mitä tukia, sossu maksoi huomattavasti tyyriimmän asunnon kuin mitä edes pitäisi jne. Puhelahjat, niillä sitä rahaa irtoaa.

Vierailija
12/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

No, ap paljasti asian, jos kerran Prisma on

siellä, on myös kirpparit ja mahdollisesti

kierrätyskeskus.

Täälläkin on, vaikka tosi pieni paikkakunta.

i]

Kyllä minä aiankin joudun aika-ajoin uusimaan liinavaatteita ja ostamaan uusia astioitakin. Meillä astiat on halpiskamaa, ja siksi kuluvat, koska ei todellakaan ole varaa ostaa mitään laadukkaita, jotka sitten kestävät isältä pojalle. t. Ppienipalkkainen

itsensä elättävä

Kirppareilla ja kierrätyskeskuksessa pitää käydä usein ja ostaa joku tulevaisuudessa tarvittava, kun nsellaisen löytää. Jyskin alesta saa myös halpoja lakanoita ja pyyhkeitä, jos käytetyt

ei kelpaa.

Joillakin voi rahat olla tosi tiukalla. Ja mistäs tiedät, onko ap:n asuinpaikan lähellä kierrätyskeskusta tai Jyskiä? Kirppareilla olen harvemmin nähnyt liinavaatteita. Astioita voi löytyä, mutta onko sellaisia joita tarvitsee.

Vierailija
13/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin pienituloinen teen

Vierailija
14/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lakipykälän nojalla kunta voi myöntää, jos teillä on joku erityinen tarve tai olosuhde, miksi on välttämätöntä saada noita tavaroita, mutta en ainakaan minä keksi, miten sohvan hankinta edistäisi itsenäistä suoriutumista tai turvaisi toimeentuloa. Yleensä sohva ei ole välttämätön, mutta esim. sänky on. Astioita toki kuluu, mutta ne ovat niin vähäisiä, että ihme, jos kaikki astiat menevät kerralla rikki. Riippuu siis kunnasta, jossakin myönnetään helpommin ylimääräisiä ja jossain ei mitään. Hakea kannattaa, jos näitä tavaroita tarvitsette ettekä pysty niitä muuten hankkimaan.

3) henkilön tai perheen erityisistä tarpeista tai olosuhteista johtuvat, toimeentulon turvaamiseksi tai itsenäisen suoriutumisen edistämiseksi tarpeelliseksi harkitut menot.

Henkilön tai perheen erityisenä tarpeena tai olosuhteena voidaan pitää esimerkiksi pitkäaikaista toimeentulotuen saamista, pitkäaikaista tai vaikeaa sairautta sekä lasten harrastustoimintaan liittyviä erityisiä tarpeita.

Vierailija
15/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ No, ap paljasti asian, jos kerran Prisma on siellä, on myös kirpparit ja mahdollisesti kierrätyskeskus. Täälläkin on, vaikka tosi pieni paikkakunta. i]

?

.

Vierailija
16/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka johtuu jostain toisen osapuolen väkivallasta tmv. syystä, niin voi olla aika vaikea saada noihin mitään ylimääräistä tukea. Korkeintaan lasten sänkyyn, pöytään ja liinavaatteisiin.

Koska jos tilanne ei ole yllättävä, niin laittamalla vaikka muutaman euron syrjään kuukausittain, saa ostettua aika nopeasti pari lakanaa ja tyynyliinaa.

Huonekalujen suhteen voi olla vaikeampaa, koska kierrätyskeskukset ym. ottavat usein vastaan vain joko uutta vastaavaa tai sitten tunnettuja merkkejä, sillä ne myyvät parhaiten ja parhaimmalla hinnalla. Kuluneet, ikean ym. halpishuonekalut menevät usein kaatopaikalle, koska niiden käsittelykulut olisivat enemmän kuin niistä saatava hinta. Näitä löytää parhaiten kyselemällä kavereilta ja laittamalla esim. oppilaitosten ilmoitustauluille ostoilmoja.

Vierailija
17/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellistä ratkaisua ongelmaan;

MENKÄÄ TÖIHIN PERKELEET! Niin me muutkin.

Vierailija
18/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku sanoi, ettei sohva ole välttämätön... Millainen on koti, jossa on VAIN ehdottomat välttämättömyydet eli sängyt, ruokapöytä tuoleineen, verhot... Aika ankea.

Vierailija
19/30 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin, että sohva ei ole välttämätön, sillä täällä kysyttiin toimeentulotuen myöntämisestä ja kuten nimestäkin kuuluu, se on toimeentulo, ei ulkonäkö tai mukavuustuki saatikka sisustustuki. Olisihan se kiva, jos perusteeksi riittäisi, että koti näyttää ankealta ilman sohvaa, heh.

Vierailija
20/30 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa törkeitä, ilkeästi  vastanneet. Ei voi kuin toivoa että jokainen edes kerran elämässään kokisi millaista on elää toimeentulotuella. Niin ja sinne töihin ei nykyään "mennä" ihan noin vain. Opiskelukin saattaa kaatua siihen, ettei voi saada lainaa, eli ei ole varaa pyörittää arkea opiskelun aikana. Ilman opintoja on melko vaikea saada järkevää työtä. Ajatelkaa ennen kuin tuomitsette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän